קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

העירייה הקימה מערך חקירות אפידמיולוגי, עובדות עירייה יוכשרו לבצע חקירות לחולים

העירייה הודיעה הבוקר על הקמת מערך חקירות אפידמיולוגיות עירוני. בשלב ראשון ישוחחו עובדות העירייה עם מחוייבים בבידוד, בהמשך הן אמורות לבצע חקירות לחולים עצמם

פורסם בתאריך: 30.9.20 11:18

לאור העלייה המתמשכת במספר הנדבקים בקורונה ברעננה, הודיעה הבוקר עיריית רעננה על הקמת מערך חקירות אפידמיולוגיות עירוני בהפעלת עובדות עירייה, בתיאום ובפיקוח משרד הבריאות ופיקוד העורף, במטרה לסייע במאמץ הכולל למיגור התחלואה בקורונה וצמצום מעגלי ההדבקה.

בשלב הראשון יבצעו עובדות העירייה רק שיחות מול תושבים שהיו במגע עם חולים מאומתים וצריכים להיכנס לבידוד ובהמשך צפויה הכשרה נוספת וייעשה תחקור של חולים מאומתים. מספר הנדבקים ברעננה מתחילת המגיפה עמד הבוקר על 1,364. מספר החולים הפעילים עומד על 359. בשבעת הימים האחרונים התגלו בעיר 166 נדבקים חדשים ובפרק זמן זה בוצעו ברעננה 1,954 בדיקות.

בשלב זה, כולל המערך שש עובדות עירייה, המבצעות את תפקידן במקביל לתפקידן בעירייה בשגרה. העובדות עברו את ההכשרה מתוך מטרה לסייע במיגור היקף התחלואה הכוללת בעיר וצמצום מעגלי ההדבקה. הן הוכשרו לתפקידן באמצעות מפגשי זום ועמדו בהצלחה במבחן מעבר בנושא.
מערך החקירות כולל תחקור על ידי ביצוע שיחות עם תושבי העיר שהיו במגע עם חולים מאומתים ונדרשים לבידוד, זאת לאחר קבלת המידע אודותם ממשרד הבריאות באמצעות מערכת מקוונת אליה יש בידיהן הרשאה ובהן הן מזינות את פרטי החקירה. במהלך השיחות, מחודדים הנהלים לגבי משמעות הבידוד, התקופה הנדרשת, חשיבות ביצוע בדיקת קורונה בהתאם לצורך, הקשר עם קופות החולים ועוד. בשלב הבא, צפויה הכשרה נוספת של העובדות ולאחריה הן יעמדו בקשר עם חולים מאומתים ויבצעו תחקור של החולים עצמם.
בעירייה מבקשים לציין שהקמת מערך החקירות האפידמיולוגיות, הוא נדבך נוסף במאמץ העירוני הכולל למיגור התחלואה בקורונה ולאור שיתוף הפעולה של תושבי העיר, רעננה היא העיר היחידה בשרון שנכון לימים אלו איננה מוכרזת כעיר אדומה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר