צילום: ארגון 15 דקות
. צילום: ארגון 15 דקות

דו"ח ארגון "15 דקות": תלונות על קווי האוטובוס 347 ו-501 מרעננה לתל אביב

ארגון צרכני התחבורה פרסם את דו"ח תלונות הציבור לרבעון הראשון של 2017. בין התלונות שקיבלו הקווים ברעננה: איחורים, צפיפות וחוסר תגבור בקווים למרות הביקוש

פורסם בתאריך: 21.8.17 13:33

ארגון צרכני התחבורה הציבורית  "15 דקות" פרסם את הדוח הרבעוני לשנת 2017 המאגד את תלונות צרכני התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. בין הקווים שנמצאים בדו"ח ניתן למצוא שני קווים מרכזיים ברעננה. במקום השמיני בכמות התלונות נמצא קו 347 של חברת מטרופולין הנוסע מרעננה לתל אביב במקום ה-13 ניתן מצוא את קו 501 של חברת אגד הנוסע גם הוא  לתל אביב.

בתחילת השנה יצא ארגון "15 דקות" עם אפליקציה המאפשרת לנוסעי האוטובוסים והרכבות להתלונן על שירות לקוי. מתוך הנתונים הללו איגד הארגון את הנתונים. מתוך הדו"ח האחרון עולה כי במהלך החודשים אפריל-יוני השנה הייתה עליה של כ-30 אחוזים בתלונות ועד כה היו כ-1,800 פניות על כ-470 קווים שונים בכל הארץ. התלונות הן על תדירות נמוכה של קווים בביקוש גבוה, איחורים, ביטולי נסיעות, צפיפות, ומצב לא טוב של תחנות המתנה.

בתלונות על קו 347 של חברת מטרופולין מרעננה לתל אביב התקבלו תלונות כי למרות שהביקוש לקו גבוה הוא אינו מתוגבר בהתאם וכתוצאה מכך יש עומס והשארת נוסעים בתחנות לאחר שהקו מתמלא. כמו כן התקבלו תלונות על אי ביצוע נסעות על פי הלו"ז המתוכנן.

אוטבוסים של מטרופולין צילום עזרא-לוי-1024x491

מטרופולין. צילום: עזרא לוי

בתלונות על קו 501 של חברת אגד הנוסע מרעננה לתל אביב עולות תלונות על איחורים קבועים, צפיפות והשארת נוסעים בתחנה וזמני המתנה ונסיעה ממושכים כתוצאה מהפקקים בדרך. גם החלופה של קו 502 קילה תלונות רבות.

אוטובוס אגד. צילום מיכאל פתאל

אגד. צילום: מיכאל פתאל

מנכ"ל "15 דקות", גיל יעקב אמר: "הדוחות של 15 דקות הם הנתונים היחידים כיום המציגים את המגמות בתלונות הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל. לצערנו, משרד התחבורה לא מפרסם את נתוני התלונות המגיעות אליו, הטיפול שלו בתלונות אטי ואורך למעלה מחצי שנה, ואופן  קבלת התלונות מיושן ולא מתאים למאה ה-21. אנו חושפים את נתוני התלונות מדי רבעון כדי לעודד את כל הגופים ללמוד אותם ולהשתמש בהם. אנו קוראים למפעילים להשתפר, למשרד התחבורה להפסיק להסתיר את נתוני תלונות הנוסעים, ולנוסעים אנו קוראים להמשיך ולהתלונן באמצעות האפליקציה שלנו."

מחברת אגד נמסר:  "הטענה לגבי קו 501 מוכרת באגד, אשר עושה כל שביכולתו לתת מענה מיטבי לנוסעים מרעננה והרצליה לתחנה המרכזית בתל אביב ולהיפך. ענף התחבורה הציבורית בישראל סובל ממחסור של כ- 3,500 נהגים ובכלל זה מאות נהגים באגד, מגמה ההולכת ומתרחבת על רקע מדיניות משרד התחבורה הפוגעת במעמד הנהגים ומביאה להפחתה בשכרם. בחודשים האחרונים אגד מגייס בעמל רב עשרות נהגים חדשים מכל רחבי הארץ אשר הצליחו להביא לשיפור של ממש בהפעלת הקווים, העוברים באזור זה. קו 501 אשר יוצא  בתדירות גבוהה יחסית, מושפע גם מעבודות הרכבת הקלה בתל אביב הנמצאות בסמוך לתוואי הקו ומאריכות את משך זמן הנסיעה. אגד משקיעה מאמצים רבים בהפעלת הקו ובהטבת השירות בו למען הנוסעים".

ממשרד התחבורה נמסר: "הסקר המדובר מוטה, חובבני, מגמתי ובלתי מקצועי, שכן הוא מתעלם במופגן ובאופן תמוה מהפרמטרים המקובלים בענף ומתמקד ב"אי ביצוע" נסיעות בלבד. יתרה מכך, גם הדיווחים על אי ביצוע נסיעות אינם מהימנים, כיוון שהם מתייחסים למספר התלונות ולא למספר הנסיעות שלא בוצעו בפועל. כך למשל, חמישה נוסעים הממתינים לאוטובוס שלא הגיע, מחושבים כחמישה מקרים של אי ביצוע, בעוד שמדובר בפועל באי ביצוע אחד".

מחברת מטרופלין נמסר: "הדו"ח המדובר מתייחס לרבעון הקודם, ואינו משקף את השינויים שבוצעו בתדירות הקו לפני כחודשיים.  קו 347 הינו קו בעל ביקוש גבוה באזור השרון, אשר הולך וגובר. לאור זאת, הוחלט בשיתוף משרד התחבורה לתגבר את הקו בנסיעות נוספות מידי יום, בשני כיווני הנסיעה. שינוי זה כבר מורגש בשבועות האחרונים בשטח. נמשיך להיות קשובים ולפעול לרווחת הנוסעים, במטרה להעניק תחבורה ציבורית טובה ויעילה".

 

ניתן להוריד את האפליקציה של ארגון "15 דקות" לכל טלפון ולדווח על אוטובוסים שלא מגיעים לתחנה בזמן.

קישור לבעלי אייפון:

https://appsto.re/il/mcfsjb.i

קישור לאנדרואיד:

https://goo.gl/9s5DYM

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. עזרא

    347 זה הקו הכי טוב וכייפי שאני מכיר, נוסע הרבה ת'א – רעננה. אוטובוסים חדשים, נקיים,נהגים אדיבים עם עניבה, מזגן מעולה, ווייפיי. תלונה מוזרה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר