גן ילדים צילום אילוסטרציה pixabay

מחדל ברעננה: בגן השפתי אין קלינאית תקשורת. אחת האמהות: "אנחנו מיואשים"

חודשיים עבור מפתיחת שנת הלימודים ולשמונת ילדי גן עירוני לחינוך מיוחד עדיין לא נמצאה קלינאית תקשורת, אחד הצרכים המרכזיים של הילדים

פורסם בתאריך: 4.11.21 08:35

מחדל: בגן שפתי ברעננה אין קלינאית תקשורת. הורי הילדים בגן עירוני לחינוך מיוחד מיואשים, מאחר וחודשיים מפתיחת שנת הלימודים ולשמונת ילדי הגן עדיין לא נמצאה קלינאית תקשורת. ההורים מסבירים כי הם הכניסו את הילדים לגן הזה לאחר וועדות של העירייה ומתי"א, שם הם שוכנעו שגן שפתי הוא הפתרון "הטוב ביותר" עבור ילדיהם, מאחר ובגן כזה הילדים יקבלו את כל הטיפולים להם הם זקוקים. "בלי קלינאית תקשורת זה פשוט בזבוז זמן", אומרת אחת האמהות בגן.

האם מסבירה: "כל הרעיון הוא שילדים מעוכבי שפה ילכו לגן כזה, כדי לקבל טיפולים של קלינאית תקשורת וטיפולים נלווים, במטרה להשלים איתם פערים שיש להם ולאפשר להם להשתלב בהמשך הדרך במסגרות הרגילות. חשוב להבין שהסיבה העיקרית שהילדים נמצאים בגן כזה, זה בגלל הקושי השפתי/עיכוב בדיבור וכו'".

בשיחתה עם צומת השרון מוסיפה האם כי הגן המדובר רחוק מאוד לרוב המשפחות, מאחר והעירייה היא שהחליטה על שיבוץ הילדים, ללא קשר למרחק גיאוגרפי. "אנחנו ביקשנו לעבור לגן שקצת יותר קרוב אלינו ולא היו מוכנים בשום אופן. ההורים פנו במיילים למתי"א והם פשוט מתעלמים ולא עונים. פשוט מכעיס".

לדבריה לילדים קיימת אפשרות נוספת לשיבוץ במסגרת רגילה, בה הם זכאים לשעות שילוב עם גננת שילוב ייחודית. "חשבנו גם על האופציה הזו, כדי לאפשר לילד להיות יותר קרוב לבית וגם לקבל גננת שנמצאת שם במיוחד בשבילו, אבל נאמר לנו שאין גננות שילוב כי יש מחסור. כלומר לא מוצאים גננות שילוב וסייעות שמוכנות לעבוד עבור השכר שהם מציעים. בקיצור, אנחנו בלופ כזה שאי אפשר לצאת ממנו. ובנתיים הוועדות ממשיכות להמליץ להורים לשים ילדים בגני שפה, אבל בעצם לא נותנים את הטיפולים הכי בסיסיים שמגיעים לילדים", אומרת האם בייאוש.

לטענת ההורים, הם לא לבד והבעיה ממנה הם סובלים עולה מהורים נוספים בעיר. "זה פשוט מחדל! הייתי מצפה שעיריית רעננה תחליט שהיא מוסיפה לשכר של הקלינאיות, סייעות וכו' בשביל שלא יהיה כזה דבר שאין איש צוות חיוני עבור ילדי חינוך מיוחד", אומרת האם ומסכמת: "אנחנו כבר מיואשים ולא יודעים למי עוד אפשר לפנות בנושא".

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה חשיבות עליונה בהענקת מענה חינוכי מותאם לכלל ילדי העיר, ולילדים עם צרכים מיוחדים בפרט, למימוש התפתחותם האישית, הרגשית והחינוכית. העירייה מודעות לצורך בתגבור כוח אדם בתחום קלינאות התקשורת בגן אגס בעיר, המהווה חלק מבעיה כלל ארצית של מחסור בקלינאי תקשורת במערכת החינוך. נושא גיוס המטפלים והגננות בתחום החינוך המיוחד נמצא תחת אחריות מתי"א (מרכז תמיכה יישובי אזורי), של משרד החינוך, הפועל  לגיוס קלינאית תקשורת לגן, להרחבת המענה החינוכי טיפולי בגן. יצוין כי המענה החינוכי הטיפולי בגן מציע סל מורחב, מעבר לתקני משרד החינוך, הכולל שעות טיפול בריפוי בעיסוק, טיפול רגשי באומנויות וכן תגבור שבועי של גננת חינוך מיוחד המודרכת על ידי רכזת קלינאיות התקשורת במתי"א. העירייה ממשיכה לעקוב ולעמוד בקשר רציף עם מתי"א למתן סיוע בכל האמצעים העומדים לרשותה, כמענה לכלל ילדי החינוך המיוחד בעיר".

במשרד החינוך מסבירים כי בגן שפתי ניתנים טיפולים בתחומים נוספים מלבד קלינאית תקשורת, דוגמת ריפוי בעיסוק וטיפול באומנות. הטיפולים הללו ניתנים באופן שוטף בגן זה. בהקשר לטענות ההורים מציינים במשרד כי: "עד למציאת קלינאית תקשורת ועל מנת לתת מענה לתלמידים בתחום השפתי נוספו שעות תגבור של גננת חינוך מיוחד המודרכת על ידי קלינאיות מקצועיות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעל

    בהחלט זה חמור מאוד שאין קלינאית!!
    יש מחסור בקלינאיות תקשורת.
    גם בכפר סבא, בגן דומה , חסרה קלינאית תקשורת מתחילת השנה.
    האם באמת יש פיקוח על תפקוד גני התקשורת?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר