לוקר. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
לוקר. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"מדובר במיליוני שקלים שלוקחים מציבור ההורים פשוט סתם"

תושב העיר טוען כי הורים נאלצים לשלם לחברה פרטית 110 שקלים עבור לוקר, בזמן שאם העירייה או בתי הספר היו רוכשים אותם הם היו משלמים פחות

פורסם בתאריך: 22.8.17 15:09

ירון אבני, תושב העיר ואב לשני ילדים הלומדים בחטיבת רימון ותיכון אוסטרובסקי בעיר, מתלונן כי כבר שנים שההורים ברעננה משלמים 110 שקלים בכל שנה עבור לוקר (שמירת חפצים) לתלמידים והתשלום עובר לחברה חיצונית שהלוקרים שייכים לה.

לטענתו של אבני בתי הספר היו יכולים לקנות את הלוקרים ובכך לחסוך להורים אלפי שקלים או לחילופין לקנות את הלוקרים ולפחות שהכסף שההורים ישלמו ילך לבית הספר ולרווחת התלמידים. הוא פנה לוועד ההורים הארצי וליו"ר וועד ההורים בעיר, רון סגל, וביקש מהם לעזור במציאת פתרון לבעיה, כמו כן הוא מתכנן לפנות לעירייה ולבקש מהם לבחון את הנושא.

"110 שקלים זה מחיר לא סביר לשום דבר", אומר אבני, "הלוקרים האלו זה לא משהו שדורש תחזוקה או משהו. בתי הספר יכולים לקנות אותם וזה אמור להיות אינטרס של בתי הספר. שיקנו אותם,  ההורים ישלמו על זה אפילו רק לשלוש ארבע שנים וזהו. כבר בשנה שעברה התחלתי לבדוק את הנושא, פניתי לוועד ההורים וראיתי שלא עושים עם זה כלום. אמרו לי שזה משהו שלא מנוהל דרכם ואמרו שפנו לכמה אבי בית של בתי ספר והם אמרו שהם לא רוצים להתעסק עם זה".

בימים האחרונים גילה אבני כי בתיכון אביב בעיר בית הספר קנה את הלוקרים.  "הם ממשיכים אמנם לגבות כסף מההורים אבל הכסף הולך לבית הספר ולצרכים שלו. מדובר פה במיליוני שקלים שלוקחים מציבור ההורים פשוט סתם. אין לזה שום הצדקה. זו מכונה של עשיית כסף מההורים ועוד איזה סכום, מילא היו לוקחים עשרה או עשרים שקלים בשנה אבל זה יוצא איזה 4,000 שקל לכיתה".

רון סגל יו"ר ועד ההורים בעיר אמר בתגובה לדבריו של אבני: "לוקרים זו אופציה. כולמר לא חייבים להיות לוקרים בכל בית ספר. זה בעצם נותן לילד עוד אופציה לנוחות והיא עולה כסף. בא ירון ואומר למה אני משלם את זה לחברה חיצונית אני רוצה לשלם את זה לבית הספר. בתחילת השנה קיימנו היו"רים של החטיבות והתיכונים הצעות מחיר והצלחנו להוזיל את הלוקרים מעלויות של 160 שקל בשנה ל-110 שקלים, מול החברות. אם יש מנהל שמחליט שהוא רוצה לקנות לוקרים אף אחד לא מונע ממנו. בעובדה זה לא קורה חוץ מתיכון אביב שמנהלים את זה. עכשיו המשמעות של קניה אומרת לגבות את הכסף מההורים, להתעסק במנעולים, להשכיר ועוד. בתי ספר שמתעסקים בהמון דברים אני מבין למה נושא הלוקרים כרגע לא בראש סדר העדיפויות שלהם. לא בתחזוקה ולא בניהול ולא בהשכרה. באותה מידה אפשר להגיד בואו לא נעסיק קבלנים בקפיטריות ובואו נכין סנוודיצ'ים ונמכור.בית ספר לשיטתי לא ערוך להתעסק בזה והשירות הוא אותו שירות".

מעיריית רעננה נמסר: "היוזמה לרכוש לוקרים ולהשכירם לתלמידים במחיר מופחת הינה מבורכת. אנו נפעל לסייע למנהלי בתי הספר להרחיב יוזמה חשובה זו. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הנהגת ההורים המרכזית, עומדת לשירותה ומסייעת לה בכל נושא".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר