כיתה ב' 2 בבית ספר פעמונים ברעננה, צילום פרטי

האוטובוס מלא: הדרישה של תלמידי כיתה ב' מרעננה משרת התחבורה

תלמידי כיתה ב' 2 בבית ספר פעמונים יחתימו את התושבים על עצומה. הדרישה שתופנה אל השרה מירב מיכאלי נוגעת לבטיחות ונוחות הנסיעה בתחבורה הציבורית

פורסם בתאריך: 18.11.21 08:04

כיתה ב' 2 מבית ספר פעמונים ברעננה מגייסת את הציבור למען נסיעה נוחה ובטוחה יותר בתחבורה הציבורית. ביום שני הקרוב, יצאו 27 תלמידי הכיתה להחתים את תושבי רעננה, במוקדים שונים ברחבי העיר, על דרישה משרת התחבורה ‏להתקין ‏תקנה שתאסור על עלייה של כמות נוסעים העולה על מספר המושבים באוטובוס ותחייב כל נוסע ‏לחגור ‏חגורת בטיחות.‏

סימה רביניאן, מחנכת הכיתה, מציינת כי פרויקט זה נולד כחלק מתהליך הלמידה בכיתה, אשר משקף פיתוח מיומנות כישורי חיים וכן פתרון בעיות ‏במתמטיקה. "בזכות הפרויקט הילדים למדו להתמודד עם כל מיני בעיות מילוליות במתמטיקה ולפתור אילוצים שונים, תוך שהם לומדים שיש באפשרותם לחולל שינוי ולגייס את הציבור", היא מסבירה ומציינת כי "במהלך העבודה הילדים אמרו לי שאם בממשלה לא ירצו לקנות אוטובוסים, הם ישטפו מכוניות ויקנו אוטובוסים בעצמם. בהזדמנות אחרת אמרו שהם לא מבינים למה באוטובוסים של בית הספר יש חגורות ו'ברגילים' לא. זה ממש כמו הילד שצועק שהמלך הוא עירום, הילדים רואים את העולם בלי פילטרים".

המכתב של תלמידי ב' 2 בבית ספר פעמונים לשרת התחבורה

שרון טל, הורה בכיתה, מוסיף: ‏"תלמידי הכיתה בליווי המחנכת, כתבו מכתב משותף לשרת התחבורה, מרב ‏מיכאלי, ‏ערכו הצבעה בכיתה על המכתב שמשקף נסיעה בטוחה באוטובוס בהתאם למספר מקומות ‏הישיבה ‏וכפי שלמדו שהחוק מחייב לחגור חגורת בטיחות ברכבים פרטיים, קל וחומר העלו דרישה דומה ‏אמורה להיות גם ברכבים ציבוריים".

 

לדבריו, לאחר שמנהלת בית הספר, שירי דנטס, צוות המורים וכן יתר תלמידי בית הספר חתמו ותמכו בהצעתם של תלמידי הכיתה, כעת ‏התלמידים מבקשים גם את תמיכת הציבור. "אנו תלמידי ב' 2 בבית ספר פעמונים רעננה מבקשים לשמור על החיים שלנו והבטיחות בנסיעה באוטובוס בכל מקום", כתבו התלמידים לשרת התחבורה, מיכאלי.

"הבקשה להגביל את מספר הנוסעים באוטובוסים למספר המושבים אמורה לשמור גם על ‏הבטיחות, ‏בריאות הגוף והנפש של הנוסעים ולשפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית", מוסיף טל ומסכם כי "היענות לדרישה לגיטימית זו, תחייב הגדלת מספר האוטובוסים ותדירותם, תסייע במעבר ‏נוסעים ‏לתחבורה הציבורית, תקטין את מספר הרכבים הפרטיים בכבישים, תצמצם את תאונות ‏הדרכים ותיתן מענה אלטרנטיבי והולם לאגרת הגודש הצפויה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר