חברת מועצת העיר רעננה, מירב מאיר, צילום פרטי

טענות להלנת שכר השעות הנוספות של הסייעות בבית ספר לי-אור

את השכר עבור השעות הנוספות מקבלות הסייעות רק חודש לאחר מכן. חברת המועצה מירב מאיר: "אין לכך הסבר מניח את הדעת". העירייה: "כך משולם לכלל עובדי הרשויות והמגזר הציבורי"

פורסם בתאריך: 22.12.21 09:01

טענות להלנת שכר הסייעים והסייעות בבית ספר לי-אור לחינוך מיוחד ברעננה. ביום חמישי האחרון, הגישה חברת סיעת מרצ חופשית ברעננה, מירב מאיר, שאילתא לראש העירייה, חיים ברוידא, תוך בקשה להתחייבות העירייה לכך שהסייעים והסייעות בבית הספר יקבלו את השכר המגיע להם במועד ולא באיחור. הטענה נודעת לשכר המשולם להם עבור שעות נוספות, שאינו משולם בחודש השוטף אלא חודש לאחר מכן. בעירייה מסבירים כי כך מתבצע התשלום לכלל עובדי הרשויות והמגזר הציבור. "אני מצפה שראש העיר ינחה את אנשי המקצוע באופן חד משמעי שהחל מהשכר הקרוב, הם יקבלו את מלוא שכרם והחזר רטרואקטיבי" מציינת מאיר בשיחה עם צומת השרון.

מאיר מדגישה כי מדובר ב"מלאכים בדמות אדם" שעושים עבודת קודש עם הילדים המורכבים הלומדים בבית הספר. "לעיתים הם נפגעים פיזית מתלמיד, הם מחליפים חיתולים ובעיקר נמצאים שם כדי לתת לילדים יציבות ומסייעים לאנשי הצוות בהשגת היעדים עבור הילדים", אומרת מאיר, "הסייעים והסייעות זוכים להערכה רבה מצוות בית הספר ומההורים ושמחים להיות שם בשביל הילדים. אך ההערכה הרבה שהם מקבלים אינה באה לידי ביטוי בשכרם החודשי. השעות הנוספות לא משולמות להם בזמן, אלא רק חודש אחרי – וגם אז יש טעויות רבות".

כאמור, בימים האחרונים הגישה מאיר שאילתא לראש העירייה, חיים ברוידא, בה ציינה: "העבודה הפיזית והעומס הריגשי בחינוך המיוחד קשים לאין שיעור מהחינוך הרגיל. הסייעים והסייעות עובדים כל היום לאורך כל השנה, כמעט ללא חופשים … מאז תחילת שנת הלימודים, חודש אחרי חודש, מלינה העירייה את שכרם של הסייעות והסייעים בבית הספר. השעות הנוספות אינן משולמות בשכר העבודה של החודש השוטף, אלא רק בחודש שלאחר מכן, וגם אז מתגלות טעויות רבות. טעויות שמגיעות לאלפי שקלים. התירוצים שניתנים … הם מגוחכים ומהווים זלזול בעובדים".

 

 

 

בנוסף, ציינה מאיר כי מספר ימים קודם לפנייתה נקבעה פגישה בין גורמי העירייה ל-19 הסייעים והסייעות בבית הספר, שדרשה תיאום בין כלל המשתתפים . "למרות הקביעה, אחרו עובדי העירייה לפגישה בכחצי שעה … הזלזול בזמנם של העובדים המסורים הללו הוא בלתי נתפס … אני לא רואה איך בתנאי שכר אלה, וביחס המזלזל כלפיהם הם ימשיכו להיות שם למען הילדים. הגיע הזמן שעיריית רעננה תפסיק לקחת את נאמנותם כמובנת מאליה".

מאיר מציינת כי עד לרגע זה טרם קיבלה מענה לפנייתה. "אין הסבר מניח את הדעת לדחייה בשכר ולטעויות חוזרות ונשנות לעובדי עירייה בכלל ולעובדים העושים עבודת קודש עם הילדים בבית הספר לי-אור בפרט. אני מקווה כי החל מהחודש הבא הסייעים והסייעות, יקבלו את המגיע להם", היא מסכמת.

מעיריית רעננה נמסר: "העירייה מוקירה את העבודה המסורה המתבצעת ע"י הסייעים בבי"ס ליאור וכל פניותיהם קיבלו מענה בפגישות שנערכו עמם ע"י אגף החינוך ואגף משאבי אנוש, אליהן התווספה פגישה שנערכה עימם השבוע על ידי ראש העיר, שראה לנכון להיפגש עימם באופן אישי מתוך רגישות למצבם. הפנייה בנושא השכר נבדקה באופן מיידי ונמצא כי שכרם שולם חודש בחודשו, בהתאם לתנאי ההסכם הקיבוצי שנחתם בין המדינה להסתדרות העובדים. התשלום עבור שעות נוספות וכו' משולם בחודש העוקב, כפי שמשולם לכלל עובדי הרשויות והמגזר הציבורי. העירייה תמשיך ותעשה כל מאמץ על מנת לדאוג לתנאי שכרם של הסייעים ולשמרם במערכת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר