תושבים מפגינים מול ביתו של יהודה בן חמו
תושבים מפגינים מול ביתו של יהודה בן חמו

הצעה לסדר: מועצת העיר תצביע תוך שבועיים על הדחת בן חמו

הלחץ על ראש העירייה גובר: במרצ מבקשים שחברי המועצה יצביעו על העברתו מהתפקיד. תושבים מתכננים הפגנה בפתח ישיבת המועצה ביום רביעי הבא

פורסם בתאריך: 3.12.17 08:06

חברי סיעת מרצ באופוזיציה במועצת עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור הנדין ופליאה קטנר, הגישו הצעה לסדר לקראת ישיבת המועצה ביום רביעי, לפיה חברי המועצה יקיימו תוך 14 יום הצבעה על הדחת ראש העירייה יהודה בן חמו, החשוד בשחיתות, מתפקידו.

בתוך כך, קרא ועד הפעולה של תושבי כפר סבא, "כפר סבא האפורה" לתושבים להשתתף בהפגנה בפתח ישיבת מועצת העיר, ביום רביעי הבא, בשעה 18:30, בקריאה לחברי המועצה לפטר את בן חמו, בדומה להפגנה שקיימו חברי ועד הפעולה במוצאי שבת שעברה מול ביתו של ראש העירייה. 

"מועצת העיר דורשת מראש העירייה או ממלא מקומו, לפי סמכויותיהם הנוכחיות, לכנס ישיבה מיוחדת תוך 14 יום, בה תערך הצבעה על העברת ראש העירייה מכהונתו לפי סעיף 22 לחוק הרשויות המקומיות", כתבו הרסגור וקטנר בהצעת ההחלטה. בדברי ההסבר להצעה כתבו השניים: "מזה קרוב לשנה שעיריית כפר סבא נושאת עמה את המעשים המיוחסים לראש העירייה, יהודה בן חמו. העיר אינה מתפקדת תחת הנהגה ברורה. מ"מ ראש העירייה מצהיר שוב ושוב שהוא רק זמני והוא מחכה לראש העירייה שיחזור. עובדי העירייה, שחלקם נחקרו בפרשות הקשורות ליהודה בן חמו, נמצאים במצב קשה. הם אינם יודעים מה יקרה בעתיד, חלקם פוחדים ואחרים מתפקדים בלחץ שאינו מטיב איתם ועם תושבי כפר סבא".

עוד כתבו: "לאחרונה התבשרנו על כך שיהודה בן חמו חזר לתפקוד חלקי והוא נותן הוראות לעובדי עירייה. השימוע המיועד לקראת הגשת כתב האישום נדחה שוב ושוב, וכך מתארכת תקופת אי הוודאות בעירייה. מצב זה, בו החשוד בפלילים חוזר למקום בו נעשו המעשים שיוחסו לו, אינו ראוי ציבורית ומוסרית. הגיע הזמן להסיר את העננה השוררת מעל כפר סבא. ישנה מחלוקת בנוגע לחלק מההאשמות כלפי ראש העירייה, אך ישנן עובדות לגביהן אין כל מחלוקת, ביניהן תווי הקנייה שהסתובבו בלשכתו ומפקד הארגזים שנערך לפני הבחירות על מנת לחבל בהליך הדמוקרטי במרצ היריבה. די בעובדות אלה על מנת לבסס את עילת ההתנהגות שאינה הולמת לצורך הדחתו של ראש העירייה".

יהודה בן חמו, עילאי הרסגור. צילומים עזרא לוי, זיו שדה

יהודה בן חמו, עילאי הרסגור. צילומים עזרא לוי, זיו שדה

סעיף 22 לחוק הרשויות המקומיות מאפשר להעביר ראש רשות מתפקידו ברוב של שלושה רבעים מחברי המועצה. לפי  סעיף 22 ניתן לעשות זאת אם "נוכחה המועצה כי ראש הרשות מתנהג התנהגות שאינה הולמת מעמדו של ראש רשות וסבורה היא שעל כן אין הוא ראוי לכהונתו", ולאחר שניתנה לו הזדמנות להשמיע דברו. ההחלטה אמורה להתקבל, לפי הסעיף, "בישיבה מיוחדת, סגורה, של המועצה ברוב של שלושה רבעים ממספר חבריה; ההחלטה טעונה אישור השר". עוד נכתב בסעיף כי אם "לא קרא ראש הרשות לישיבה מיוחדת כאמור תוך 14 יום מהיום שרוב חברי המועצה דרשו ממנו לעשות כן, רשאים רוב חברי המועצה לקרוא לישיבה כאמור והם יקבעו מי ישב בראשה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר