שירה וסרמן צילום שי פיירשטיין
שירה וסרמן צילום שי פיירשטיין

"בראיון עבודה שאלו אותי כמה הפסקות אוכל אני לוקחת"

שירה וסרמן הייתה ילדה שמנה. בבת המצווה שלה היא שקלה 110 קילו ובגיל 20 היא שקלה 140. עשור לאחר שהורידה 72 קילו היא מנהלת עסק מצליח שכולל אפליקציה חדשה, קבוצות הרזיה, קהל שמקבל ממנה השראה ובחודש מרץ הקרוב היא תצא למסע הרצאות בארה”ב

פורסם בתאריך: 2.2.18 09:06

בגיל חמש שירה וסרמן נחשבה לילדה שמנה. בבת המצווה שלה היא שקלה 110 קילו ובגיל 20 היא שקלה 140. כיום עשור לאחר שהיא הצליחה להוריד 72 קילו ממשקל גופה היא נותנת השראה להרבה אנשים שחומים לרדת במשקל. “כל החיים שלי הייתי עם עודף משקל”, אומרת וסרמן, “המשקל הוא משהו שתמיד היה אישיו בחיים שלי כי הייתי שמנה כבר בגיל חמש. הייתי הכי גבוהה והכי רחבה כי אהבתי לאכול, פשוט מאוד. להורים שלי זה הפריע מאוד אבל הם לא יכלו לעשות הרבה כי שיש לך ילד שלא רוצה לשמור ואוכל בסתר זה דיי בעייתי”.

עד גיל 12 גרה וסרמן יחד עם משפחתה בצפון תל אביב וכשהייתה בת 12 אמה העיתונאית אורלי אזואלי כץ, קיבלה עבודה בפריז והמשפחה עברה להתגורר שם. כשהסתיימה השליחות בפריז עברה המשפחה להתגורר בארצות הברית למשך שלוש שנים. “מאוד קשה להיות ילד שמן בצפון תל אביב”, היא אומרת, “אני חושבת שהדבר שהכי עיצב אותי זה המעבר לחו”ל כי שם הכרתי חברים חדשים והשומן לא היה בעיה כי במימדים של ארצות הברית לא הייתי כזו גדולה, וזה מה שהחזיק אותי, העובדה שאני רחוקה מפה”.

המשפחה חזרה לארץ כשוסרמן הייתה בת 20, היא רצתה להתגייס לצה”ל אך לא גייסו אותה בגלל עודף משקל. “שקלתי אז 140 קילו”, היא אומרת, “לא אהבתי את עצמי למרות שמאוד ניסיתי. לא יכולתי לאהוב את עצמי כי החברה כל הזמן הזכירה לי שאני שמנה. הייתי יכולה להיות הכי מוכשרת עם תואר ראשון אבל בסופו של דבר הייתי שירה השמנה. ואכלתי כל הזמן בלי הפסקה ובלי חשבון.למה? כי אני במילא שמנה ואני מנודה חברתית ואין לי חברים והפינוק שלי זה לאכול מה שאני רוצה. ולא, אין לי שום טראומה או סיבה שבגללה הגעתי למשקל הזה. נכון, הורי התגרשו שהייתי בת 12 אבל הייתי שמנה גם לפני וגדלתי בבית שכולם רזים בו ואין לנו סיפור של השמנה”.

מתי החלטת שאת רוצה לעשות שינוי?
“בגיל 24 הייתי לקראת סוף קשר זוגי וזה היה השלב בו התחלתי לעשות את השינוי בחיים שלי ולרדת במשקל. הייתי אז סטודנטית תפרנית אבל קיבלתי מתנה מההורים שלי מנוי לחדר כושר. החלטתי שאני לא מספרת לאף אחד ומתחילה לקחת את זה כפרויקט. אחרי שירדתי עוד חמישה קילו אנשים שמו לב. התחלתי לספר לאנשים וגיליתי שיש סביבי פרגון אדיר ותוך שנה ירדתי 50 קילו ובשנה אחר כך את ה- 20 הנוספים. מעבר לתזונה עשיתי גם ספורט. היה לי מאוד קשה לעשות ספורט כי לא הייתי פעילה מגיל צעיר ועשיתי את מה שמבחינתי נחשב ללא יאומן והתחלתי להתאמן. אבל אחר כך היה לי משבר גדול כי הבנתי שהעמסתי על הגוף שלי אוכל דיאט ולחם קל וידעתי שיש לי לרדת עוד 20 קילו. החלטתי שאני מתחילה לאכול אוכל בריא, אף אחד לא כיוון אותי ועשיתי את זה לגמרי לבד כי בשלב הזה התחלתי ללמוד תזונה טבעית ולהבין מי נגד מי. חקרתי את כל נושא האוכל הבריא ומה בריא להכניס לגוף שלי והבנתי שאני חייתי בחוסר הבנה טוטאלי כל החיים”.

אחרי שירדת במשקל הרגשת שינוי בתגובות של אנשים כלפיך?
“את בעלי שהוא מאוד חתיך הכרתי אחרי שירדתי 57 קילו והוא הכיר אותי רזה אבל לפני הדייט, ולא רק איתו, הרגשתי צורך להתנצל ולהסביר שאני בתהליך הרזיה ושאני שמנה. הייתי ממש מכינה אותם להכי גרוע. במקום שאני אגיע ואגיד, ירדתי כמעט 60 קילו בגאווה. כשסיפרתו לבעלי שירדתי במשקל הוא לא האמין לי ולא יכל לתאר אותי שמנה והוא ממש פרגן לי כי זה ממש פצצה להפיל על בן אדם, ממש נפלה לו הלסת שסיפרתי לו כמה ירדתי”.

וסרמן בת ה-37 מתגוררת בהרצליה, נשואה באושר לרונן ואם ואם לשתי בנות (שש וחצי וארבע). היום היא שוקלת 67 קילוגרמים ולדבריה היא עדיין חושבת כאישה שמנה ונושאת בליבה את צלקות העבר. לאחר שהצליחה לרדת במשקל והגיעה לייעד שחלמה עליו היא החליטה לספר לאנשים את סיפורה. בשנת 2008 היא פרסמה טור אישי באתר YNET בשם ‘חצי שירה’. “כתיבת הטור הייתה משהו ספונטני”, היא מספרת, “אבל אחרי שראיתי את כמות הפרגון שהטור הזה מקבל החלטתי למנף את זה לעסק. בשנת 2009 פתחתי עמוד פייסבוק שנקרא ‘חצי שירה’ ויש לי כבר מעל לשלושים אלף עוקבים. יש בעמוד הזה מתכונים, טיפים, מוטיבציה וגם פרסום על סדנאות והרצאות. יש לי גם קבוצת פייסבוק סגורה רק ללקוחות. אני מגיעה עם ידע ולא רק ניסיון אישי כי למדתי תזונה טבעית והוספתי לצוות הקיים שלי דיאטניות קליניות. אני מטפלת בכל הקטע של ההדרכה וההכוונה בפן היותר האישי והדיאטניות מטפלות ביומני האכילה. יש לנו גם מאמנת אישית לנפש שהלקוחות נעזרים בה, יש פה בעצם צוות תמיכה זמין כל הזמן ובגלל זה גם פיתחנו את אפליקציה שעליה אנחנו עובדים כבר חצי שנה שגם נקראת ‘חצי שירה’. האפליקציה חינמית והמטרה שלה היא לתת כלי מתקדם לתזונה, ספורט ומים. כל מי שמוריד אותה יכול למלא יומן אכילה ולקבל התרעות על שתיית מים וגם יומן פספוסים והצלחות שניתן לתעד לפי יום. זה כמובן מקושר לאתר שלי ומי שמנוי בשירות יכול לנהל צ’אט עם הדיאטניות על בסיס יומי כולל קבלת פידבק על יומן האכילה שלו. בתהליך ההרזיה שלי לא היה לי ליווי יום יומי וזה משהו שמחזיק אנשים בתהליך. חשוב שיהיה להם מישהו. עד היום עזרתי לכמה אלפים טובים לרדת במשקל”.

שירה וסרמן צילום שי פיירשטיין

צילום שי פיירשטיין

בחודש מרץ הקרוב תטוס וסרמן לארצות הברית שם תקיים סדרת הרצאות בניו יורק, בוסטון וסן פרנסיסקו. כשהיא תחזור מארצות הברית היא תתחיל פרויקט חדש בו תתעסק בילדים ובני נוער. “אני הולכת להיות היחידה בארץ שעושה הרצאה בנושא ‘’ילדות ונעורים בצל השומן’’”, מספרת וסרמן, “הרצאה המיועדת להורים שמרגישים שלילדים שלהם יש בעיית השמנה או אישיו עם אוכל. המטרה של ההרצאה זה לתת להורים זווית לאיך הילד חי, איך זה משפיע עליהם מבחינה חברתית ותדמיתית ומביאה להורים כלים איך להתמודד.

מה המסר שאת רוצה להעביר בעצם? שזה יותר טוב להיות רזה?
“אני לא מעבירה את המסר להיות רזה, כי אני מתייחסת לחוויה שאני עברתי בתור בן אדם ששקל 140 קילו ורוצה להפחית במשקל. יש לי לקוחות שלא מצליחים לרדת במשקל ואני אומרת להם, קודם כל תאהבו את עצמכם כמו שאתם. יש לכם חיים מלאים, משפחה וילדים. החיים שלי היו ריקים ואני החלטתי לעשות מהפך אמיתי. אנשים שהם במשקל שאני הייתי בו ועברו כמוני את הסבל הזה שבו אנשים מתייחסים אל המשקל שלך ולא אל הכישרון שלך, רוצים להפחית במשקל כי זה משפיע על החיים שלהם בכל דבר. למשל בראיונות עבודה, אני פעם הגעתי לראיון עבודה ושאלו אותי כמה הפסקות אוכל אני לוקחת ביום”.

שירה וסרמן

שירה וסרמן

יש לך נקודות שבירה?
“ברור. כשהיו לי נקודות שבירה לא נתתי לעצמי ליפול כי הבנתי שיש לי הישג ואני בשליטה על האוכל. בעבר הייתי אוכלת כל מה שבא לי, החל מ4-5 חפיסות שוקולד וכלה בשני קילו רוגלך. היה לי חוסר שליטה מטורף. עדיין יש לי קטעים שאני חושבת כמו בן אדם שמן אבל אני תמיד מזכירה לעצמי שאני לא. אימנתי את עצמי להיות אחרת וכיום אני עושה כושר כל יום ואפילו התחלתי לאחרונה לרוץ עשרה קילומטר פעמיים בשבוע”.

את מפחדת להשמין?
“כן. אני מפחדת להשמין כי עברתי טראומה עם ההשמנה הזו כי זה כמו מדרון שמתדרדר לאט לאט וזה הפחד שלי. למשל, מאוד חששתי בהריונות”.

 

את מרגישה לפעמים שאת מעבירה לבנות שלך את הפחד הזה?
“אני לא מעבירה להן פחד אבל אני כן שמה להן גבולות. אני חיה אוכל ולמדתי בישול באיטליה ואני מארחת המון ולא מסוגלת לחיות רק על ירקות ופירות. אני אוכלת הכל וזה מה שאני מעבירה לבנות שלי. מצד שני, אוכל לא מדבר אל הבת הגדולה שלי והיא עוד מעט בת שבע ויש לה גבולות ואת יכולה להציע לה הר של ממתקים והיא לא תיגע בו ואילו אחותה, יותר מלאה והיא כמוני מאוד אוהבת אוכל אבל בשונה ממה שהיה לי שהייתי ילדה, יש מי ששם לה גבולות והיא יודעת מתי היא מגזימה עם האוכל. הן שתיהן מהדורה משופרת שלי”.

יש עוד יעד שאת רוצה להגיע אליו?
“ אני מתה לעשות ניתוח שימתח את כפלי העור העודף שנשאר לי אבל אני מפחדת. זה ניתוח בהרדמה מלאה, כי מותחים את כל הגוף. אמרו לי מומחים שאם אני עושה את הניתוח הזה אני יורדת 6-7 קילו שזה בעצם ההבדל בין זה שאני נראית 60 קילו אבל שוקלת בפועל 67. זה העור העודף. אני לא אהיה סינדי קרופורד או בר רפאלי אבל זה המחיר שאני משלמת על שנים של אכילה .למרות שירדתי במשקל, אני לא יכולה להסתובב עם ביקיני ואני לובשת בגד ים שלם כשאני הולכת לים. אני חיה עם זה בשלום כי אי אפשר לרדת 70 קילו אחרי שנים ולשכוח שהייתי 140 קילו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר