הפגנת עובדי טבע צילום אוליבייה פיטוסי
הפגנת עובדי טבע צילום אוליבייה פיטוסי

עובדי טבע כפר סבא מוחים: החברה לא תחלק להם בונוסים

העובדים חוששים גם מפגיעה בסל הרווחה הכולל חופשה שנתית ותלושים בחגים. גורם בהנהלת טבע: "בונוסים לא יחולקו השנה אבל שאר הרכיבים ישולמו"

פורסם בתאריך: 31.1.18 15:16

נציגי ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא אמורים להפגש ביום ראשון עם הנהלת החברה, בניסיון להסדיר את ההחלטה להוריד את רכיבי השכר של העובדים – כולל סל רווחה ובונוסים. נזכיר כי בטבע כפר סבא פרשו בקיץ האחרון 120 עובדים בהסכמה ובהנהלת החברה יש התחייבות שעד 2021 לא יהיו צמצומים במפעל.

יו"ר וועד העובדים במפעל, אלירן קוזליק כתב השבוע לעובדים: "בימים לא פשוטים אלו ולאור חוסר השקיפות וחוסר ההתייחסות מצד ההנהלה לגבי סוגיות שונות לרבות הצהרתם לפגוע בבונוס השנתי לו אנו זכאים כחלק מתנאי השכר ורצון לפגיעה ברווחה באופן חד צדדי, וועד העובדים קיים היום דיון דחוף בנושא עם היועצים המשפטיים שלנו ובימים הקרובים נעדכן על צעדנו. למרות שבאתרנו אין צעדי פיטורים אנו מבינים את התסכול וחוסר הוודאות שכולנו חשים בימים אלו ולצערי ההנהלה לא מבינה שהעובדים הם הפיתרון ולא הבעיה. חבל שהגענו לשלב של מעבר להיבט המשפטי".

עו"ד יעל שילוני, ממשרד אהוד שילוני ושות', היועצת המשפטית של וועד עובדי טבע כפר סבא מסבירה: "הנהלת טבע ביקשה לפני כשנה מוועד עובדי טבע כפר סבא לדחות את זכויות הרווחה שלהם לשנה הזאת כך שהם חייבים להם כסף משנים קודמות. סל רווחה הקבוע של עובדי טבע בנוי מנופש שנתי למשפחה, שי בחגים – תלושים שזה כסף לכל דבר, שי ימי הולדת, תשלום מילואים, שי חגים, שי ט"ו בשבט, שי פורים, החזר לימודים והחזר קייטנות. בנוסף יש את עניין הבונוס – מדי שנה מתווים לעובדים יעדים קבוצתיים ואישיים. הקבוצה הספציפית של טבע כפר סבא עמדה בכל היעדים שלה בהצלחה גבוהה. לצערנו הנהלת החברה החליטה בשבועות האחרונים שהשנה היא לא משלמת בונוסים לאף אחד בלי קשר להשלמת היעדים. בסופו של דבר שניהם יורדים – אין בונוס ואין רווחה. צריך להבין שבכפר סבא יש הסכמים שונים וייחודיים מאלה של עובדים אחרים בקבוצה. כל אתר של טבע היא ישות משפטית נפרדת עם הסדרי העסקה אחרים".

מפעל טבע בכפר סבא. צילום: עזרא לוי

מפעל טבע בכפר סבא. צילום: עזרא לוי

"על פניו ההחלטה של טבע היא פגיעה מהותית בשכר העובדים. אנשים מתכננים ובונים על הכסף הזה", אומר השבוע קוזליק לצומת השרון. "אנחנו יוצאים לתהליך מול בית הדין לעבודה. לצערי הגישה של ההנהלה היא שהכל מוקפא כי המצב קשה – אבל כשיורד גשם כולם נרטבים. אני לא רואה שההנהלה הבכירה נרטבת. העובדים מרגישים שהם רוצים לעזוב כי השכר שלהם נפגע. אני רואה פה אחריות כמי שמייצג את העובדים לשמור על המשאב האנושי הכי יקר. העובדים לא מרווחים מיליונים אצלנו. חבר דירקטוריון מרוויח 15 אלף שקל בחודש. זה שלושה עובדי יצור בחודש שעובדים 24/7. בנוסף הם מקבלים 2,100 דולר על כל ישיבת דירקטוריון. לא ראיתי שמישהו חסך בזה".

אלירן קוזליק

אלירן קוזליק

גורמים בהנהלת טבע אומרים השבוע לצומת השרון כי "בונוסים לא יחולקו השנה, מנכ"ל החברה קאר שולץ כבר הודיע זאת – אבל שאר הרכיבים ישולמו". גורמים בוועד סבורים כי "זו דרכה של ההנהלה לשבור את רוחם של העבודים שיתפטרו מרצונם בלי לקבל את מה שמגיע להם".

עו"ד שילוני, בהנהלה אומרים ששאר הרכיבים ישולמו.

"זה לא משנה. יש להם חוזה לכל דבר ועניין והם לא יכולים עם עצמם להחליט שהחוזה משתנה ונהיה למשהו אחר. הרבה פעמים עובדים מסכימים להפחתות ופגיעות – אבל זה נעשה עם תנאים ובהסכמה. כשהחברה הייתה רווחית לא ראינו שמחלקים לעובדים מניות. לגבי הרווחה צריך להבין שזו החופשה השנתית שלהם עם המשפחה שלהם. זו לא שמנת – זה החמצן של המשפחות האלה. יכול להיות שאנשים האלה יסכימו לתרום, אבל יש הבדל. כרגע אנחנו נמצאים בשלב הלקחת".

אז מה עושים, פונים לבית המשפט?

"אנחנו עדיין לא ניגשנו לבתי משפט, אם לא נגיע להסכמות יכול להיות שננקוט באמצעים. תראה, אופציה אחת זה לא לעשות כלום, הדבר השני זה להכריז על סכסוך עבודה – ואלירן סבור בשלב זה שזה פחות נכון כרגע בזמן שהחברה במצוקה. הדרך השלישית היא מיצוי זכויות בערכאות משפטיות. זו דרך מאוד תרבותית ונכונה לעמוד על הזכויות. ובכל זאת, אני עדיין אני חושבת שעם הידברות אמיתית אפשר להימנע ולא להגיע לשם".

אני מבין שכל וועד של קבוצה בוחר בדרך פעולה שונה.

"כל אחד נוקט בצעד משלו. הדרך של אלירן היא יחסית מתונה – אבל מאוד נחרצת. אין שום סיבה שבהנהלה פתאום יחליטו דבר כזה עם עצמם".

תגובת חברת טבע תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר