[מימין] מיכל שאלתיאל, לירז אסייג, גאלה רחמילביץ', פזית עוז צילום פזית עוז
[מימין] מיכל שאלתיאל, לירז אסייג, גאלה רחמילביץ', פזית עוז צילום פזית עוז

“אתם מוזמנים לחגוג את היופי שיש באישה מלאת קימורים"

בשבוע הבא יתקיים שבוע האופנה למידות גדולות, שהפך גם לאמירה חברתית. הסטייליסטית גאלה רחמילביץ, המעצבת דקל זרד, בעלת המותג יעל טייץ, בעלת המותג לילך מוזס והדוגמנית המובילה בתחום לירז אסייג, מספרות על ההתחלה הקשה

פורסם בתאריך: 9.6.17 09:20

 

 

ארבע שנים אחרי שהפך לשבוע האופנה למידות גדולות הגדול בעולם (והשאיר אבק ללונדון, פריז וכו’), ה- PLUS SIZE FASHION WEEK , הישראלי, שזה שבוע האופנה למידות גדולות, מתעתד גם הפעם להשאיר את חותמו הבינלאומי ולראשונה בעולם להציג 23 תצוגות אופנה מרהיבות, שדוגמניותיו (מהארץ ומחו”ל) כמובן מידה 42 צפונה.
נתחיל מההתחלה. את גאלה רחמילביץ’ (32), סטייליסטית ומפיקה מכפר סבא, אני מכירה שנים אחורה. בתקופה ההיא, עם מידת מכנסיים 38, לא הבנתי את מאבקה למען נשים מלאות. גם כשהיא דיברה בלהט על העובדה שיש חנויות שבהן אין בכלל מידה 42 ומעלה ושלאישה מלאה אין מה לחפש ברשתות אופנה מוכרות, לא ממש התעניינתי בכך, כי פשוט לא הייתי שם. כיום, עם כמה וכמה מידות מעל, אני במקום בו אני מבינה את המאבק שלה ואת הרצון שלה להפוך את עולם האופנה לשוויוני יותר. סביר להניח שבשבוע הבא גם אני אגיע לראות מה חדש בתחום האופנה לנשים מלאות, הידוע בשמו המקצועי כפלאס סייז.
“אני מזמינה אתכן לחגוג את היופי שבלהיות אישה מלאת קימורים וליהנות מעולמות אופנה ויופי, תצוגות אופנה מרהיבות של מיטב המעצבות והמותגים לצד מתחםPOP UP  מיוחד ומתחמי פינוק וסטייל”, פותחת גאלה את הראיון. על השורה הזו, חזרה גאלה עשרות פעמים במאות ראיונות, אבל קשה שלא להתלהב יחד איתה. אחרי הכל, מדובר באישה שהחליטה לשנות את חוקי המשחק ולתת במה גם לאופנה עבור נשים שאינן מידה 38 ומטה. ‘’הפעם יתקיים שבוע האופנה הרביעי בימים שלישי עד שישי, 16־13 בחודש, בארנה הרצליה, אחרי שבשלוש הפעמים הקודמות הוא התקיים בתל אביב’’, מספרת גאלה. ‘’נכון שתל אביב היא בירת האופנה של ישראל, אבל היה חשוב לי למצוא מקום גדול ונגיש גם לנכים, עם הרבה חנייה ובלי כל הבלגנים שיש כרגע בתל אביב, שהופכים את הכניסה אליה עם רכב לבלתי נסבלת. המרינה בהרצליה משתלבת לנו נפלא עם שבוע האופנה של הקיץ”.

-גאלה רחמילביץ' צילום פזית עוז

-גאלה רחמילביץ' צילום פזית עוז

להכניס גלאם לעולם

גאלה מספרת איך נולד הרעיון במקור: “שבוע האופנה למידות גדולות נולד מתוך הרצון שלי כעיתונאית אופנה וסטייליסטית להכניס גלאם לעולם הפלאס סייז, ליצור מקום שחוגג ומחבק כל נערה ואישה, במידה 42 +. נכון להיום נשים במידות 42 + נחשבות שמנות ומודרות מאירועי אופנה ומהקניונים. בעוד שרזות יכולות לבחור אופנה מעשרות חנויות בממוצע בכל קניון, נשים במידות גדולות מסתפקות במקרה הטוב בשתיים שלוש חנויות. חלמתי שיהיה מקום שיציג בגאווה דוגמניות פלאס ויאפשר מקום שמאגד את כל ה-מעצבים וה-מותגים הכי שווים לחוויית שופינג אחרת. בלי פרצופים עקומים של מוכרות שזורקות משפטים כמו ‘אין לנו במידה שלך’.
היא מדגישה שלא מדובר בהפקה פשוטה: “צריך ממש מאבק בשביל להרים שבוע שכזה. בשבוע האופנה שלנו יש כמו בכל שבוע אופנה ‘רגיל’, 22 תצוגות אופנה שיתקיימו לאורך ארבעה ימים מהבוקר ועד הערב ויהיה גם מתחם POP UP ענק אשר יציע למכירה בהנחות מיוחדות את כל הקולקציות של המעצבים והמותגים, כולל קולקציות מסלול. אבל בשונה מאירוע בו קל יחסית לגייס חסויות, פה אני מרגישה שיש לי ממש מאבק והתעקשות להמשיך ולהרים את שבוע האופנה למידות גדולות במימון שהוא כמעט פרטי. אבל אני לא מוותרת כי מבחינתי המאבק הוא לא רק שלי אלא של כולנו. זה לא רק מאבק על שפיות ודימוי גוף חיובי, אלא גם על כך שתהיה במה לעשייה הזו. בחו”ל יש לא מעט חסויות אבל בארץ מותגים כל כך מפחדים להתמתג כפלאס סייז עד שהם מדירים רגליהם ואני נאלצת לשאת בכל המימון הזה לבד, למרות שאנחנו כבר שלוש פעמים מחזיקים בטייטל ‘שבוע האופנה למידות גדולות הכי גדול בעולם. לשמחתנו, גם הפעם, כמו בעבר, מגיעות מובילות דעת קהל וקנייניות מכל העולם. כי אמנם בארץ התעשייה חוששת מאיתנו, אבל ברמה הבינלאומית הפכנו את ישראל למעצמת אופנת פלאס סייז נחשקת”.
 את רואה שינוי בתפיסה כלפי נשים במידות גדולות?
“אני חושבת שבזכות שבוע האופנה למידות גדולות אנחנו רואים את השינוי. זה מתבטא בכך שראשית הגדלנו את התעשייה. אם בפעם הראשונה ליקטתי 11 מותגים, במהלך הזמן ‘החזרתי בתשובה’ מעצבות רבות שהגדילו את טווח המידות שלהן וכיום יש רשימת המתנה להיכנס ולהציג בשבוע האופנה. ראינו גם ניצנים בביוטי סיטי וגם בגינדי פאשן וויק. בזכות שבוע האופנה למידות גדולות נולדה פה תעשייה. יש פתאום דוגמניות פלאס סייז והרבה יותר שיח תקשורתי. הדרך עוד ארוכה אבל אין ספק שבפחות משלוש שנים בנינו תעשייה שלמה ועשינו מהפך”.

ליל מוזס צילום פזית עוז

ליל מוזס צילום פזית עוז

תכשיט גדול

בין 22 המעצבות והמותגים שמשתתפים בשבוע האופנה ניתן למצוא את: מותג הספורט EVERYBODY של המעצבת דקל זרד מכפר סבא, אסנת גוטמן, שאפולה של לילך מוזס מהרצליה, POLA V, סיגל ציון, CHIC&COMFY  מגבות במידות גדולות בבעלות יעל טייץ ההרצליינית, טליה של המעצבת טלי שרף-חזן, נומה של המעצבת דנה מליק, AYE  של המעצבת איילת קוצר- רדעי, הגר קדמי, קרנית, אליס הלבשה תחתונה,  לילא, טולה, RICH BEACH, לה ויולי של המעצבת ויולי לביא, ועוד.
לילך מוזס (27), הרצליינית בעלת מותג התכשיטים Shapola – שאפולה, משלבת בין האהבה שלה ליצירה לבין עבודה כמורה מתרגלת בבינתחומי בהרצליה, שם סיימה לימודי פסיכולוגיה עם התמחות במנהל עסקים. “המותג שלי, SHAPOLA, קיים כבר שנתיים”, היא מספרת. “הרעיון מאחורי המותג זה בעצם ייצור תכשיטים באמצעות קואופרטיב של נשים שמייצרות את התכשיטים לפי דוגמא שאני עיצבתי. כיום אני מעצבת את התכשיטים באמצעות קואופרטיב של נשים בלאוס אבל אני כבר עובדת על שיתוף פעולה שכזה גם עם נשים בארץ”.
איך המותג שלך משתלב בתצוגות?
“לצד תצוגת תכשיטים נטו, כלומר הצגת תכשיטים על בגדים פחות בולטים, כמו למשל בדים חלקים, אני עושה גם תצוגות אופנה עם מותגי אופנה שמשתתפים בתצוגה כמו טליה ומוטיף למשל. הדוגמניות שלהן ילבשו את בגדי המותג ואת התכשיטים שלי, שהם בעצם פריטי אופנה משל עצמם”.
את מתחברת לחזון של גאלה ושל שבוע האופנה?
“ברור. הגעתי אל זה אחרי שעקבתי המון זמן אחרי גאלה וראיתי שהיא מאוד משפיעה בתחום. החלטתי ללכת על זה כי אני מאוד מחוברת לערכים שלה ולשינוי שהיא עושה בעולם והחלטתי להצטרף למהפכה. אחרי הכל, אני מוכרת ומעצבת תכשיטי נוכחות שהם תוספת שמתאימה לנשים גדולות שמחפשות פריטי אופנה שהם לא בהכרח בגד. תכשיטים גדולים ומיוחדים כמו שלי מתאימים לזה וזו גם הסיבה שאני משתתפת ומציגה זו הפעם השנייה”.

 דקל זרד צילום צילום רפאל מזרחי

דקל זרד צילום רפאל מזרחי

זה לא רק ספורט

דקל זרד בת ה־37 מכפר סבא היא מעצבת ליין בגדי ספורט ודוגמנית פלאס סייז. היא מציגה בפעם השנייה בשבוע האופנה, אולם בשונה מהפעם ההיא, בה הוצגו פריטים שיובאו ולוקטו עבור המותג Everybody אשר בבעלותה, הפעם מדובר בקולקציה שאת כולה היא עיצבה.
“הפעם הראשונה בה השתתפתי בשבוע האופנה הייתה בערך לפני כשנה וחצי, ממש בהתחלה כשרק שהשקתי את המותג שלי Everybody”, היא מספרת. “מדובר במותג בגדי ספורט וגוף איכותיים לנשים במידה שלי, פלאס סייז. זה התחיל כי חיפשתי בגדי ספורט לעצמי, כי אני רצה ומתאמנת Crossfit. כשראיתי שגם נשים במידות גדולות יותר כמו 48-50 שמתעמלות או רוצות להתאמן אבל לא מוצאות בגדי ספורט שהם גם איכותיים וגם יפים, החלטתי להרים את הכפפה וככה נולד המותג שלי שכולל חנות אינטרנטית בשם Everybody שם אני גם מדגמנת את המוצרים שלי”.
תדגמני גם בתצוגה שלך בשבוע האופנה?
“אני עדיין לא החלטתי אם לדגמן בתצוגה שלי הפעם ואני מודה שאני עדיין חושבת על זה. השנה אני מגיעה לתצוגה שלי בכובע של מעצבת כי הפעם מדובר בתצוגה בה כל הקולקציה היא שלי, מעוצבת על ידי ומיוצרת בארץ. זה שונה ומיוחד עבורי כי עד עכשיו הייתי מביאה ואוספת מוצרים ובגדים מכל מיני ספקים ומקומות מהארץ ומהעולם והפעם זה הכל נטו עיצוב שלי – מותג ישראלי ראשון לבגדי ספורט למידות גדולות. בשבילי זה סופר מרגש כי אני גם יודעת כמה סופר גלאם זה הולך להיות. בשונה משנה שעברה בה הוצגו רק בגדי ספורט בהתאמה לפעילות ספורטיבית נטו, הפעם מדובר בתצוגה עם לוקים שלמים ספורטיביים שממש אפשר לצאת איתם לשתות קפה אחרי אימון או לשלב אותם בלבוש קז’ואל ולא רק לאימון. אני ממש בדילמה אם לדגמן בעצמי את המותג שלי אבל כשאני חושבת על זה יש סיכוי שהשנה אני אתן במה למוצרים שלי ולדוגמניות על המסלול שיציגו את הבגדים ואגיע כמעצבת במאה אחוז".

יעל טייץ צילום פרטי

יעל טייץ צילום פרטי

מגבות גדולות

יעל טייץ, הרצליינית בת 47, היא בעלת המותג COMFY & CHIC. היא מייבאת מוצרי לייף סטייל במידות גדולות, ומופיעה בשבוע האופנה זו הפעם השנייה. “אני יבואנית של טקסטיל, היא מסבירה, “למשל, מגבות מאוד גדולות 180 על 90, מגבות חמם מאוד גדולות ומאוד דקות ומתייבשות מהר והכל בחומרים טבעיים, כותנה אורגנית ובמבוק. אני בתחום הזה כבר שלוש שנים והגעתי לייבוא של המוצרים האלו בגלל האהבה הפרטית והצורך האישי שלי. נתקלתי במגבת הזו בחופשה משפחתית וזה היה בעיני פתרון גאוני עבורי. מגבות שהן קלות ומתייבשות בקלות. כשראיתי שאין את זה בארץ, הבנתי שיש לזה פוטנציאל ומשם זה התחיל בעצם”.
למה להציג דווקא באירוע כמו שבוע האופנה למידות גדולות?
“עבורי זה חשוב להופיע באירוע שכזה, כי נשים גדולות לא יודעות שיש מגבות במידות שלהן, ועוד מגבות איכותיות ויפות. תחשבי על זה שיש נשים שיוצאות מהבריכה, ים או אמבטיה והמגבת לא עוטפת אותן לגמרי”.

 לירז אסייג צילום פזית עוז

לירז אסייג צילום פזית עוז

הדוגמנית המובילה

בשנה האחרונה הפכה לירז אסייג בת ה־33 מפתח תקוה לאחת הדוגמניות המובילות והמצליחות בתחום הפלאס סייז. אסייג, שלפני כעשור זכתה בתחרות ‘’היפה והשמנה’’, מככבת בשבועות האחרונים בכל המדינה עם שלטי הקמפיין לשבוע האופנה למידות גדולות.
“זו הפעם השלישית שאני משתתפת בשבוע האופנה והפעם אני הפנים של שבוע האופנה למידות גדולות”, אומרת אסייג השבוע. בשנה שעברה הייתי גם על השלטים באיילון וזה משהו שלא קרה לפני כן, אישה גדולה על שלט גדול על איילון. ממש אקסטרה אקסטרה לארג’. זה היה מרגש ברמות של בכי".
מה זה אומר מבחינתך, הפנים של שבוע האופנה?
“זה אומר שאני מופיעה בכל הצילומים של שבוע האופנה, בפרסומות ואני גם הדוגמנית הראשית בתצוגות. אני מדגמנת השנה ב־21 תצוגות וזה משהו שעוד לא נעשה בארץ. דוגמנית אחת שמשתתפת בכמה תצוגות. זה עומד להיות שואו מטורף כי כל העולם הולך להגיע ולראות. הכל כבר מוכן ועשינו מדידות והכל. הגעתי לזה כי אני הדוגמנית הכי עובדת בתעשייה. דגמנתי למותגים כמו קרייזי ליין, רעומה, Motif, עונות, אפרודיטה, מתאים לי ו-Alice, ומי לא. כמו כן, השתתפתי בקמפיין לרשת האופנה הצרפתית Longboard Sized וכיכבתי בעוד כמה הפקות אופנה”.
מה מיוחד בשבוע האופנה השנה לדעתך?
“מה שמיוחד זה שיש השנה מעצבים חדשים שלא עשו בעבר בגדים למידות 44 ומעלה ועכשיו הם יציגו בתצוגה גם מידות 48 והלאה. אני רואה ששבוע האופנה כן השפיע וכל העשייה הזו עשתה שינוי ומודעות”.
היא מדגישה כי עבורה מדובר גם בשליחות. “זו הדרך שלי לתקן את העולם בצורה מסוימת”, אומרת לירז. “זה גם מגיע כמובן בעקבות מה שחוויתי מהילדות ועד היום. הגעתי בתור ילדה לא ראיתי מודל שהיא לא ברבי רזה. בתור ילדה מלאה, נערה מלאה, לא היה לי מודל שהרגיש לי נוח ונעים. פנטזיה זה משהו שאמור לתת לנו הרגשה טובה, נכון? ויש לצעירות פנטזיה להיות רזה ויפה, משהו שגורם למירמור אצל מי שהיא לא, ואפילו גורם לבנות להפרעות אכילה ובעיות של בטחון עצמי. לי אישית נפל האסון כשאחותי הקטנה ספיר (כיום בת 17) שיחקה בברביות בבית, הסתכלה עלי מתלבשת ואמרה לי שאני ברבי שמנה. זה מקסים כי זה היה הכי טבעי בעולם עבורה. וככה רציתי שהעולם יהיה, שילדה תסתכל ותראה עוד מגוון של נשים, מידות ואפשרויות. לא רק ברבי רזה ובלונדינית. אני חולמת גם להכניס את המודל הזה לערוץ הילדים, שיהיו שם מודליות בכל המידות ולא רק מנחות רזות ושדופות שהן רול מודל”.
אז מה המסר שלך?
“המסר שלי הוא שאני מושלמת כמו שאני. אין לי תחושת מירמור או מאבק. מבחינתי להיות הפנים של שבוע האופנה, זה לא רק לדגמן אלא לקחת על הכתפיים את התפקיד הזה וממש לשמש מודל נשי שפוי לכל כך הרבה בנות שמבקשות עידוד ותמיכה. חשוב להגיד שזה שיש שבוע אופנה לנשים גדולות זה לא בא מתוך מקום לעודד השמנה אלא באמת לתת לנשים גדולות במה, להראות להן שיש גם להן מקום וזה לא נוגד את השאיפה לבריאות הנפש והגוף. אפשר להיות ספורטיבית ושמנה. אני כזו. לי ממש אין בעיה שיקראו לי שמנה אבל נשים סביבי מהר מאוד מבינים שזו לא מילת גנאי מבחינתי. אף אחד לא יבוא ויגיד לי שאני לא בריאה כאישה שמנה. האחיות שלי רזות ואני שמה אותן בכיס האחורי מבחינת כושר כי אני מתעמלת שישה ימים בשבוע ומכורה לקיק בוקס ברמות קשות. אני מספרת את הסיפור האישי שלי גם בסדרה ‘’שמנופוביה’’, סדרת דוקו בת 3 פרקים, עם סיפורים אנושיים ואנשים בעלי מקצוע מכל מיני תחומים שכולם נוגעים ומתנקזים לנושא הפחד משמנים ושומן. בעיני זו סדרה שמנפצת דעות וסטיגמות וגם מסבירה את השטיפה שאנו חווים ולא מודעים אליה בנושא של שומן. זו סדרת חובה ששודרה לפני כחודש בערוץ 8 בהוט”.
עשית דיאטות בעבר?
“עשיתי! הייתי לפני כמה שנים עם גבר שאחרי שלושה חודשים החליט שהוא לא רוצה להיות עם מישהי שמנה וזו הפעם הראשונה והאחרונה בחיים שלי שירדתי בגלל מישהו במשקל. ירדתי 50 קילו ועשיתי את זה למרות שאני כן הייתי שלמה עם המשקל שלי. זה לא משהו שאני אעשה שוב. גם אם ייתנו לי גלולת קסם, אני לא אעשה דיאטה בשביל אף אחד כי לי אישית אף פעם לא היו בעיות עם המשקל שלי, הבעיות היו תמיד של הסביבה, של אלו שהפריע להם מה אני לובשת, אוכלת ואיך אני נראית. אני מכניסה לפה רק מה שטעים לי. אני אוכלת את הכי טוב שיש. ככה אני חיה. אוכל איכותי ומשובח”.

PLUS SIZE FASHION WEEK  2017

בימים 13-16.06.2017 שלישי עד שישי
שעות:  ג’ 15:00-22:00 ; ד’-ה’ 10:00-22:00 ; ו’ 9:00-16:00,
ארנה, מרינה הרצליה (המתחם צמוד ליציאה משער C  בקניון ארנה)
הכניסה חופשית
לפרטים וזמני תצוגות WWW.GALASTYLE.CO.IL

לצד 22 תצוגות האופנה המפוארות והרצאות מיוחדות, יכלול שבוע האופנה מתחםPOP UP  מיוחד שיכלול עשרות מעצבות ומותגים שיציגו קולקציות בלעדיות לשבוע האופנה ויעניקו עד כ-50% הנחה. טווח מידות: 42-60, טווח מחירים: 50-950 ₪.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר