מיכל שלו רייכר
מיכל שלו רייכר

פנים חדשות: מיכל שליו רייכר רצה למועצת העיר הרצליה

חברת "הרצליה חופשית שהקימה את "הפורום החילוני" תתמודד על מקום במועצת העיר מטעם סיעת מרצ לצד חברי המועצה יוסף לונדון ויהונתן יסעור והפעיל החברתי עמית מרלה

פורסם בתאריך: 30.4.18 19:56

נשיאת "הפורום החילוני" וממקימיו, מיכל שליו רייכר, הודיעה כי תתמודד בבחירות לרשויות המקומיות על מקום במועצת העיר הרצליה. שליו רייכר, תושבת הרצליה ואם לשלוש בנות הלומדות במערכת החינוך העירונית, תתמודד על מקום במועצה לצד מתמודדים נוספים מסיעת מרצ, וביניהם חבר המועצה הנוכחית יוסף לונדון, הפעיל החברתי עמית מרלה וחבר המועצה וראש העיר לשעבר יהונתן יסעור. הפריימריז של סיעת מרצ בהרצליה ייערכו ב-15.5. ביום חמישי הקרוב, 3.5, יתקיים פאנל של מתמודדי הסיעה בהרצליה, ברחוב הבנים 11 בעיר.

"לפני שלוש שנים הקמתי עם שותף את 'הפורום החילוני' למאבק בהדתה במערכת החינוך הארצית. כיום אנחנו עבדים הרבה גם בצבא. אנחנו עוסקים הרבה בכניסת העמותות של הבית היהודי לבתי הספר בעיר", מספרת מיכל שליו רייכר. "יחד עם תנועת 'הרצליה חופשית' הצלחנו להוציא חלק מהעמותות מבתי הספר בעיר ולשנות את השיח בעיר, והרצליה יכולה להיות מודל לפדגוגיה מתקדמת, בה מתאימים את הפדגוגיה הישנה לעולם החדש. בינתיים זה לא קורה. מערכת החינוך בעיר מדשדשת. דרך המועצה והעירייה אפשר לעשות שינויים.

"אחרי הרבה זמן שעבדתי ברמה הארצית הבנתי שלפוליטיקה המקומית יש הרבה כוח לשנות, במיוחד בתחום החינוך, שהוא המעניין אותי. אין היום ייצוג לציבור החופשי בעיר. בנושא הוצאת העמותות מבתי הספר וגם בחוק המרכולים הרגשתי שאנחנו ב"הרצליה חופשית" פועלים לבד, עם מעט מאד תמיכה".

וזה בעיר בה כיהנה ראשת עיר, יעל גרמן, שנחשבה ליברלית בהשקפותיה ונבחרה במשך שלוש קדנציות רצופות, עד 2013.
"דברים השתנו מאז יעל גרמן. האתגרים שיש היום שונים, בטח במערכת חינוך הנמצאת בתהליך הדתה קשה, שבתקופתה של גרמן לא היה, ואנחנו חושבים שהציבור החופשי לא יוצג כמו שצריך ואנחנו רוצים לייצג אותו בהרצליה".

 

מעבר להדתה, אחד הנושאים החמים בשנה האחרונה בהרצליה, ובוודאי יהיה לו ביטוי במערכת הבחירות, הוא תכנית המתאר. מה עמדתך לגביה?
"יש כמה אלמנטים שהופכים עיר לטובה. למשל, מסחר משולב במגורים, כוח מסחרי חזק באזורים שונים של העיר, תחבורה בת קיימא ותחבורה אלטרנטיבית, תשתיות טובות. כל הדברים האלה לא מקבלים ביטוי בתכנית המתאר וללא ספק זו תכנית שצריך להתנגד לה ולשפר אותה ולייצר תהליכים טובים ואיכותיים של שיתוף הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר