מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן
מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ בראיון ראשון מאז הכריזה שתתמודד על ראשות העיר הרצליה

סגנית ראש העירייה מניעה את קמפיין הבחירות ואומרת: "אני מרגישה מאוד בשלה לתפקיד. בהשוואה למתמודדים האחרים יש לי הכי הרבה ניסיון"

פורסם בתאריך: 29.5.18 15:52

אחרי שני סבבי בחירות ועשר שנים במועצת עיריית הרצליה, מאיה כץ מרגישה שהיא מוכנה לשלב הבא. כץ, סגנית וממלאת מקום ראש העירייה ויו"ר סיעת צעירים וסביבה נטו, הכריזה ביום חמישי שעבר שתתמודד על ראשות העיר, והיא אופטימית לגבי סיכוייה להיבחר. בראיון ראשון מאז ההכרזה היא אומרת שהאני מאמין שלה מלווה אותה גם במערכת הבחירות הנוכחית. "כשאתה באמת רוצה לעשות משהו ומאמין בדרך שלך ובמטרה שלך, אתה גם תצליח לשכנע את האחרים לתמוך בך", היא אומרת.

למה החלטת להתמודד על ראשות העיר?

"מכמה סיבות. האחת, אני כבר עשר שנים בתוך המגזר הציבורי. צמחתי מלמטה. הייתי פעילה מתנדבת בכל מיני ועדות, חברת מועצה, עבדתי בשלטון המרכזי ובתור סגנית וממלאת מקום ראש העירייה. מבחינת השכלה, ניסיון, יכולת ראייה רחבה, למידת התחומים והיכרות עם התקציבים העירוניים והבנה של מה אפשר ומה אי אפשר ושל כל העשייה הזאת, אני מרגישה מאוד בשלה לתפקיד. בהשוואה למתמודדים אחרים לראשות העיר, שטרם כיהנו כראש עיר, אני מגיעה עם הכי הרבה ניסיון ברמה המוניציפלית, מבחינת ידע ויכולת. אני יודעת מה אני עושה ויש לי את הכיוון שלי והמדיניות שלי בכל מיני תחומים. אני ממשיכה בדרך העצמאית שסללתי בעשר אצבעות משנת 2008. אני לא נתמכת על ידי אף מפלגה, המפלגה שלי עצמאית וכל עניינה ומטרתה היא הפעילות בעיר ותושביה".

עשיתם סקר שבודק מה הסיכויים שלך להיבחר לראשות העירייה?

"לא הייתי מציגה מועמדות לראשות עיר אם לא הייתי חושבת שיש לי סיכויים טובים לנצח".

מי חברי הסיעה שיתמודדו איתך על מקום במועצת העיר?

"בקרוב תדעו. כרגע יש את שני חברי המועצה שנבחרו איתי ב-2013 – אברהם גוזלן גרי ויונתן יוסף יעקובוביץ".

מהן לדעתך הבעיות המרכזיות שאיתן הרצליה מתמודדת כיום?

"אני לא מסתכלת על בעיות כבעיות, אלא כעל אתגרים. הרצליה היא עיר בצמיחה ויש בה הרבה מאוד אתגרים. לא השלמתי עדיין את כל התהליכים שהעיר הזאת צריכה מבחינת תחבורה ותשתיות. כשקיבלתי את תיק התחבורה לפני חמש שנים היה הרבה מאוד מה לעשות ולתקן מהיסוד. אפילו בנושא של חניה כחול-לבן חינם לתושבים, שהוא מאוד בסיסי. תושבי העיר, כמעט בכל הערים בארץ, מחנים חינם בערים שלהם אבל רק אצלנו הם היו צריכים לשלם כסף על חניה.

"דבר נוסף הוא כל העולם של התכנון והבניה. יש הרבה מאוד גישות לנושא הזה . גם מהיכרותי בתור חברת ועדת התכנון וגם מהמקום שראיתי את כל ההתנהלויות שיש סביב הרצונות של התושבים והתחושות בתחום הזה, אז צריך כמובן ללכת מדלת לדלת ולהיות קשובים לצרכיהם.

"אני מגיעה מעולם החינוך, עבדתי במשך ארבע שנים וחצי כיועצת של שר החינוך, וגם זה תחום שארצה לטפל בו. חשובים לי גם הנושאים של שימור סביבה וחוף הים והעניין של לקחת את הרצליה למקום אמיתי של סמארט-סיטי ולהטמיע פה המון תהליכים טכנולוגיים ולשפר משמעותית את השירות לתושב".

איזה פרויקט בחינוך היית מובילה בהרצליה?

"זה חלק מהקמפיין שנחשוף בקרוב".

מה תפיסתך בעניין תוכנית המתאר?

"אני חושבת שבסופו של דבר תושבי העיר מעדיפים את הרצליה כפי שהיא היום. אנחנו מדברים על קצב גידול שהוא טבעי ברמת ההיתרים הרגילים שניתנים באופן קבוע מדי שנה. בכל תהליכי הרישוי, כלומר היומיום של התושב, מהרגע שצריך לבקש בקשה לגדר, להרחבה, שינויים והיתרים פנימיים, צריך להיות שינוי. השינוי הוא בדרך שבה אנחנו ניגשים לתושבים שצריכים עזרה ביומיום שלהם, עוד לפני שאנחנו מתחילים לדבר על תוכניות גדולות, מתחמים גדולים וכו'. הנושא של התחדשות עירונית זה תחום שהוא מאוד חשוב. קודם כל, זה מתמקד בתושב ובמקום שבו הוא גר. הבניין לצורך העניין צריך לעבור תמ"א או תהליך אחר של התחדשות עירונית, כשעושים אותה כמובן תוך בחינת כל השיקולים הרלוונטיים מסביב, זה קודם כל חוזר לתושב. אני בעיקר מתמקדת במה שנקרא דיור לצעירים ודיור בר השגה. למשל הנושא של מעונות לסטודנטים, ככל שיהיו פה יותר מעונות לסטודנטים עירוניים אז זה יוריד מהעומס ויתווספו לשוק עוד דירות להשכרה. למשל הנושא של הדירות להשכרה לטווח ארוך שבנינו בגליל ים, ובכלל כל מיני אופציות שאפשר ונכון ליישם אותן היום בנושא של דיור לצעירים בני המקום. למשל יצרנו קריטריונים מיוחדים עבור תושבי הרצליה עד גיל 40 לדיור בר השגה".

מה לגבי שיתוף הציבור?

"אני חושבת ששיתוף הציבור זה כלי חשוב ונהדר. עשיתי גם שיתוף ציבור לגבי הרפורמה בתחבורה הציבורית, בנושא הקווים. אני מאוד מאמינה בלהקשיב, לשמוע ולשתף כמה שניתן לכל מי שיש לו עניין. לא כל הידע נמצא אצלנו גם אם אנחנו חושבים שכן".

מה לגבי מתחים בין חילונים לדתיים בעיר?

"אני חושבת שהעיר צריכה לתת מענה לכולם. כל מגזר וכל אוכלוסייה שחיה בו צריכים לתת המענה הנכון תוך מידתיות ושיקול דעת. חשוב לי להגיד שמערכת בחירות זה תמיד עולם שהוא מאוד מאוד מורכב ויהיו הרבה מאוד ספינים שקריים והרבה מאוד סקרים פיקטיביים. אני בעד לייצר מערכת בחירות שהיא מכבדת וראויה לכל המתמודדים, בין אם זה ברשימות למועצת העיר ובין אם זה לראשות העירייה. בסוף כולנו חיים בעיר אחת ואנחנו פוגשים זה את זה במכולת, בים, בבריכה ובגינה, ותרבות הדיון והשיח הציבורי צריכים להיות מאוד מכבדים ומתוך שיקול דעת. כך פעלתי בשתי מערכות הבחירות האחרונות שלי ואני בהחלט מתכוונת לשמור על הקו הזה גם בבחירות 2018".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר