גאווה צילום אילן אסייג
גאווה צילום אילן אסייג

מצעד הגאווה בכפר סבא: המשטרה חזרה בה ותממן את אבטחת האירוע

דוד באום, אחד ממארגני המצעד שעתרו לבג"ץ: "אנחנו שמחים ומתרגשים שמשטרת ישראל החליטה לאבטח אותנו כמו שראוי וצריך"

פורסם בתאריך: 29.5.18 16:19

האגודה לזכויות האזרח הודיעה בשעה האחרונה כי משטרת ישראל החליטה "לקחת אחריות מלאה על אבטחת מצעד הגאווה – ובכלל זה לממן ככל שידרשו את אמצעי האבטחה", כך בפוסט שהעלו לעמוד הפייסבוק שלהם. בדוברות מחוז מרכז במשטרה סירבו להגיב לדברים. מדריך מועדון נוער איגי בכפר סבא, דוד באום, שחניכיו ממארגני המצעד אמר: "המשטרה, בתגובה לעתירה שלחה המשטרה מכתב שבו היא מקבלת את עמדתנו ובכך מייתרת את העתירה".

ממכתב שהגיע לידי צומת השרון כותב סגן בכיר א' במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד עמרי אפשטיין, לעו"ד ספיר סלוצקר-עמראן מהאגודה לזכויות האזרח בישראל: "כעולה מהחלטת מחוז מרכז, התנאים אליהם התייחסו מרשותיך בעתירתן שבנדון (חסימת צמתים הנושקים לציר התהלוכה על ידי כלי רכב גדול והצבת גדרות לאורך המסלול) אינם נכללים במסגרת התנאים בהם על מארגן האירוע לשאת. בנסיבות אלה דומה כי העתירה שבנדון אינה עוד רלבנטית ונבקשך לפעול למחיקתה בהקדם האפשרי".

בפוסט שכתבו באגודה לזכויות האזרח נכתב: "ניצחון! הדרישה לתשלום על דרישות האבטחה מבני הנוער הייתה המכשול בפני קיום המצעד. היוזמה למצעד הגאווה הראשון בכפר סבא היא של כ-50 נערות ונערים להט"ב, חניכים בארגון הנוער הגאה איגי. את החלטה לצעוד לראשונה בגאווה בעיר שלהם קיבלו הצעירים לאחר שאחד מחניכי הקבוצה, צעיר טרנסנג'דר, הותקף באלימות בעת שעשה את דרכו בחזרה מפעילות במועדון. כשפנו החניכים למשטרה בבקשה לקבל אישור למצעד הגאווה, דרשה המשטרה מבני הנוער להציב על חשבונם גידור בגובה 2 מטר לאורך מסלול המצעד, וכלי רכב כבד (אוטובוס או משאית) שיחסמו את הצמתים הנושקים לציר התהלוכה. עלות הגידור וחסימת הצומת עומדת על קרוב ל-24,000 שקלים. המשטרה כאמור חזרה בה מהדרישות ואיום ביטול המצעד הוסר. נתראה ביום שישי הקרוב בכפר סבא".

בעמוד האגודה למען זכויות הלהט"ב בישראל נכתב: "אנחנו מברכות על החלטת המשטרה לחזור בה מעמדתה הראשונית ולקחת על עצמה כמתבקש את הוצאות האבטחה במצעד בכפר סבא. כך צריך להיות גם ללא מאבק משפטי. אנחנו קוראות לציבור להצביע ברגליים ולהגיע למצעד הגאווה בכפר סבא. הגאווה מנצחת!".

באום: "אנחנו שמחים ומתרגשים שמשטרת ישראל החליטה לאבטח אותנו כמו שראוי וצריך, ושביום שישי אנחנו נצעד בגאווה ובבטחה ברחובה הראשי של כפר סבא ואנחנו מודים לאגודה לאגודה למען הלהט"ב בישראל ולאגודה למען האזרח על הגיבוי, ושולחים חיבוק ענק לחברים שלנו במשטרת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר