מעגל הגולשים הגדול בעולם בהרצליה. צילום פעילי מטה המאבק
מעגל הגולשים הגדול בעולם בהרצליה. צילום פעילי מטה המאבק

צפו: 992 גולשים שברו שיא עולם בהרצליה. גם שלומי ברכה ולי קורזיץ היו שם

כמעט אלף גולשים יצרו את מעגל הגולשים הגדול בעולם במסגרת מחאה להרחקתה מהחוף של אסדת זיקוק גז המתוכננת לקום כעשרה קילומטר מערבית לחוף דור

פורסם בתאריך: 25.6.18 07:32

992 גולשי גלים שברו ביום שישי בבוקר שיא גינס במספר המשתתפים במעגל גולשים, שיא שנשבר במסגרת מחאת הגולשים להרחקתה מהחוף של אסדת הזיקוק של אסדת הגז לוויתן, אסדה המתוכננת לקום כעשרה קילומטר מערבית לחוף דור. המוחים מבקשים להרחיק את האסדה לכ-120 קילומטרים מהחוף, כפי שנהוג לדבריהם במדינות העולם המתקדמות.

את המחאה מוביל ארגון "שומרי הבית" שהקים יוני ספיר, ומעגל הגולשים הופק יחד עם גולשים פעילים במאבק, בהם רז ניצן, מושיקו סעדי, איתמר גור, עמי אברהם, אודי דגן, שי שמולינזון, יואב רשף ויוסי אהרוני, וכאמור כמעט 1,000 גולשים נענו לאתגר והגיעו לחוף הדרומי בהרצליה כדי ליצור את מעגל הגולשים, בהם גם כמה גולשים מוכרים וידוענים כמו אלי פיניש, שלומי ברכה, איתי אנגל, עופר שכטר, שרון פרי, שי אביבי, גולשת רוח האולימפית לי קורזיץ ואחרים. במקביל, התקיימה על החוף מחאה המונית בהשתתפות מאות פעילים.

צפו בסרטונים מרהיבים מהאירוע: 

"הצלחנו לגייס כאלף גולשים, גולשות ואוהבי ים, טבע וחופים, להצטרף ולתמוך במעגל הגולשים ובמטה המאבק", אמר הגולש איתמר גור, "כולנו יחד דורשים למקם את האסדות בעומק הים, על פי הבאר, כפי שנהוג במרבית המקרים ברחבי העולם. אני גאה בכולנו על שבירת השיא ועל ההתגייסות למאבק חשוב זה".

יוני ספיר מארגון שומרי הבית, המוביל את המאבק הוסיף: "הקמת האסדות בקרבת חופי ישראל – אסדות שמהוות מתקן פטרוכימי לניקוי הגז הגולמי – מהווה סכנה בריאותית עד לסכנת מוות עבור כלל תושבי ישראל. זאת בשל הסכנות להרעלת מי השתייה המותפלים והדגה וכן לחורבן הים והחופים. לא נאפשר בשום אופן להרעיל את תושבי ישראל. מתוכננות בהמשך הדרך אסדות נוספות לאורך החוף הישראלי, על פי דברי שר האנרגיה. לא נאפשר לזה לקרות. נחריף את הפעולות והטון ונמשיך בפעולות המחאה ביתר שאת, עד שאסדות הגז תורחקנה לעומק הים והמאגרים יפותחו מעל בארות הקידוח כמקובל בעולם כולו, כדי להפחית ולהרחיק את הסכנות. אנו קוראים לכל תושבי ישראל לבוא ולתמוך במאבק הקיומי הזה, לטובת חייהם וחיי ילדיהם, וכן לחשוף מידע שיסייע לנו בחקירת הסיבות מאחורי הקלעים שהביאו לקירוב האסדה אל החוף, באופן חריג ותמוה כל כך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר