הרצליה ב' וכביש איילון צילום עזרא לוי
הרצליה ב' וכביש איילון צילום עזרא לוי

למרות התנגדות פדלון: משרד התחבורה אומר שחיבור איילון להרצליה ב' ממשיך כסדרו

ראש עיריית הרצליה טוען כי עיכוב הפתיחה של הרמפה תציל את העיר מקטסטרופה תחבורתית. משרד התחבורה: "מדובר בחלק חשוב ממגה פרויקט 531, שעיריית הרצליה שותפה מלאה בו"

פורסם בתאריך: 25.7.18 09:16

במשרד התחבורה מבהירים שפרויקט הקמת רמפת העלייה מכביש איילון צפון לרחוב משה דיין בשכונת הרצליה ב' ממשיך כסדרו. זאת למרות נסיון של ראש עיריית הרצליה משה פדלון להשהות את הקמת הרמפה ולהביאה לבחינה מחודשת. "הפרויקט המדובר נמשך כסדרו, בהתאם ללוחות הזמנים שהוגדרו והתוכניות שאושרו בועדת התשתיות הלאומית (ות"ל)", נמסר מהמשרד, "מיזם זה הוא חלק חשוב ממגה פרויקט 531, שעיריית הרצליה שותפה מלאה בו".

נזכיר כי הדברים מנוגדים למה שנכתב בסיכום פגישה שהתקיימה לפני כשבועיים בין ראש העירייה לבין בכירים בחברות נתיבי ישראל, קצא"א ומשטרת ישראל, לפיו "הרמפה שהיתה אמורה לעלות ולחבר את כביש איילון להרצליה ב' (משה דיין) תעוכב עד להמצאת כלל המשמעויות וההיתרים הנדרשים מכל הגורמים העוסקים בנושא". עוד כתב פדלון בסיכום אותה פגישה כי "להערכתי, העיכוב יימשך זמן רב ויגרום לשינוי תכנוני משמעותי בעתיד….העיכוב הממושך יסייע בידינו לשדרוג ניכר של החיבור המדובר, אשר תוכנן בשנות ה-90 ואינו מתאים למציאות החדשה, לטיוב התחבורתי ולנוחיות תושבי האזור".

גורם שנכח בישיבה אמר כי במקום הרמפה החדשה רוצים בעירייה למזג את התנועה לתוך מחלף הסירה או לתוך איזור התעשייה בהרצליה, וכן לבחון אופציות של הקמת גשר או מנהרה במקום הרמפה.

פדלון אמר אז ל"צומת השרון" כי "פתיחת היציאה מאיילון להרצליה ב' הייתה מייצרת עומסי תנועה בלתי נתפשים, שהיו פוגעים קשות בהתנהלות תקינה של החיים בשכונה בפרט ובהרצליה בכלל, עם השלכות עד נתניה בצפון ועד כפר סבא במזרח", וכי "עיכוב הפתיחה של הרמפה לצורך שידרוג והתאמה תכנונית למציאות העכשיווית הצילה את כולנו מקטסטרופה תחבורתית".

עם זאת, גורם בתחום תשתיות התחבורה טען בפני צומת השרון כי "פדלון ואנשיו בעירייה מנסים להפעיל על המדינה לחץ לתקצב 30 מיליון שקלים לפרויקט שיסדיר את התנועה בתוך העיר, ויקלוט את הזרמתה מהחיבור החדש של נתיבי איילון, כזה שכבר היה צריך לעשות לפני עשור".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לנגד עיני העירייה עומדת שמירה על איכות החיים והמרקם התחברותי של תושבי הרצליה ב׳. על מנת לשמור על אלו, הנושא נמצא בתיאום ובחינה מול הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה ובנתיבי ישראל".

מנתיבי ישראל נמסר בתגובה: "החברה תפעל בהתאם להנחיות משרד התחבורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר