החוף הנפרד בהרצליה

בת 68 חצתה בשוגג את החוף הנפרד בהרצליה, העירייה מסרבת לוותר על הקנס

ברכה פרבר טוענת שחצתה את החוף, שהיה שומם מאדם, בתוך קו המים, ומבלי שהבחינה בכל שילוט האוסר על המעבר. העירייה: "הפנייה תיבדק בשנית"

פורסם בתאריך: 5.10.18 19:11

עיריית הרצליה מסרבת לבטל קנס בסך 320 שקלים שנתן פקח שלה בחוף הנפרד, בחודש יוני, לתושבת הוד השרון ברכה פרבר, שחצתה בשוגג את החוף ביום המיועד לרחצת גברים, זאת למרות בקשות חוזרות של פרבר לבטלו.

עו"ד גלי עציון, המסייעת לפרבר ומי שהגישה יחד עם עו"ד יחזקאל סיבק תביעה ייצוגית נגד העירייה בנושא החוף הנפרד, מתרעמת על כך שהעירייה מסרבת לבטל את הקנס, למרות שלא טרחה להסדיר מעבר שיעקוף את החוף הנפרד במהלך כל עונת הרחצה הנוכחית, המסתיימת בשבוע הבא. נזכיר שלאחר לחץ של תושבים ותביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, החלה עיריית הרצליה בהליכים להסדרת מעבר מוסדר שיעקוף את החוף הנפרד, אבל מעבר כזה אמור לקום רק בעונת הרחצה הבאה.

ב-1.7.18 שלחה פרבר מכתב לתובע העירוני לעירייה, עו"ד אייל רייך, בו ביקשה לראשונה לבטל את הקנס שקיבלה לאחר שעברה בתוך קו המים את החוף הנפרד ביום שישי, 22 ביוני, וביקשה להמירו באזהרה. פרבר טענה שבאותו יום צעדה לאורך חוף הים מחוף הצוק ועד למרינה בהרצליה ובחזרה, כמנהגה מדי סופשבוע, ובדרכה חצתה בתוך קו המים את החוף הנפרד שהיה שומם מאדם מבלי שהבחינה בכל שילוט האוסר על המעבר.

הקנס

הקנס

"לאחר 10-5 מטר בתוך שטח החוף הנפרד בתחום שלא היו בו מתרחצים, נעצרתי על ידי פקח שהתנהג בצורה בוטה וצעק עלי מדוע איני שומעת להוראות השומר. הסברתי כי עברתי בתוך המים, לא ראיתי את השומר כלל ולא שמעתי מאומה שיכול היה להבהיר כי החציה אסורה", כתבה פרבר, "לכן טענת הפקח בדוח כאילו נכנסתי לחוף למרות שנתבקשתי לא לעשות זאת אינה נכונה. לא הועילו הסבריי לפקח ולשוטר שאתו כי עלי להגיע לחוף הצוק ואין לי דרך לטפס בגילי (68) על המצוקים בכדי לעקוף את החוף הנפרד. הוא גם דחה את בקשתי לאפשר לי לעלות במדרגות לשביל הכורכר. הפקח לא שעה להסברי או בקשותיי ורשם את הדוח שמצוין למעלה, למרות ששבתי על עקבותיי לחוף המרינה ובפועל לא חציתי כלל את החוף הנפרד. כמו כן, לידיעתך, הן באתר העירייה והן באתר החברה העירונית לפיתוח התיירות קיימות הודעות סותרות על פתיחת חוף הנפרד ב-1 ביולי, בעוד שבהודעות אחרות צוין על פתיחה חלקית ב-1 ביוני".

העירייה השיבה לפרבר ב-13.8.18 כי "טענותיך נבדקו ולא נמצאה עילה שתצדיק ביטול הודעת תשלום עבירת הקנס".

פרבר לא התייאשה ושלחה מכתב נוסף לתובע העירוני לעירייה ב-20.9, וביקשה להתייחס לנסיבות המיוחדות של אירוע זה, שלטענתה לא קיבלו התייחסות מספקת בתשובה שקיבלה מהעירייה. פרבר כתבה: "בדוח הפקח מציין כי 'הנ"ל נכנסה לחוף הנפרד למרות שהתבקשה לא להיכנס'. בפועל, כפי שאף ציינתי במכתבי מפורשות, לא נתבקשתי לא להיכנס. ונעצרתי כזכור מיד עם כניסתי. למרות שציינתי באוזני הפקח כי רכבי נמצא בחוף הצוק, הוא לא איפשר לי להמשיך ונאלצתי לחזור על עקבותיי לחוף המרינה, מבלי שעברתי בחוף הנפרד כלל. בנסיבות האלה, נגרם לי נזק ועגמת נפש ונאלצתי ללכת בעיקוף גדול, על מנת להגיע לרכבי. כאמור, המקור לאירועים הוא לא ניסיון להגיע לעימות עם הפקחים, אלא העובדה, שלא היה ידוע לי על הקדמת מועד ההפרדה לחודש יוני ובהתאם נכנסתי לחוף בטעות בתום לב".

עוד כתבה פרבר: "עוד אבקש לציין כי, מבירור שערכתי עולה, שעל מנת שהחוף הנפרד יהיה חוקי, על פי חוק העזר העירוני בהרצליה, יש צורך שתהיה החלטה בנדון במועצת העיר, בהתאם, ככל, שאינכם מתכוונים להיענות לבקשתי ולבטל את הדוח אודה על קבלת פרוטוקול החלטת מועצת העיר, ובה החלטה של מועצת העיר כאמור, על מנת שאוכל להיערך כראוי".

ב-26.9 קיבלה פרבר מייל ממזכירת סגן מנהל אגף ביטחון ופיקוח, לימור הללי. "ערכתי בדיקה מול מנהלי הישיר מר עודד כץ סגן מנהל אגף ביטחון ופיקוח, ומול המחלקה המשפטית", כתבה לה הללי, "בקשתך לדון בשנית לא מאושרת. ראי תשובתו של התובע העירוני מתאריך 13.8.18, בו הוא מציין שהינך יכולה להגיש בקשה להישפט ו/או לשלם את הקנס".

ברכה פרבר

ברכה פרבר

פרבר טוענת כי מהיועצת המשפטית קיבלה תגובה אוטומטית למייל שמכתבה התקבל, אולם מאז לא שמעה ממנה דבר. לטענתה, יש כאן כוחניות והתעמרות של פקח ואטימות פקידותית. "עיריית הרצליה סירבה לבטל את הקנס, ללא כל התייחסות למכתביי. בקשתי לדיון חוזר סורבה על הסף, ללא כל התייחסות לטיעוניי", היא אומרת, "כפי שפירטתי בבקשותיי, צעדתי לאורך קו המים ונכנסתי בתום לב מטרים ספורים לתחום החוף הנפרד. ניתן היה להערכתי להתייחס לכל העניין באופן שונה, על ידי הסברה או אזהרה".

עו"ד עציון: "ההתעקשות של העיריה על קנס במקרה הזה, היא מיותרת וקטנונית בעיני. מוטב לה לעיריה שתבטל לאלתר את הקנס, שהטילה על ברכה פרבר, בשל מצב, שהעיריה בעצמה יצרה, כשלא יצרה מעבר כבר בעונת הרחצה 2018, כפי שדרשנו בתביעה הייצוגית וכפי, שמתברר, יכלה לעשות כבר אז. מעבר לעובדה, שעל פניו החוף הנפרד בכלל לא אושר בהחלטה של מועצת העיר, כנדרש בחוק העזר העירוני. כפי שכבר ציינו בעבר, למרבה הצער רק ההליך הייצוגי ישים קץ למקרים כאלה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הפנייה תיבדק בשנית והגב' פרבר תקבל תשובתנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר