שלט תעמולה של מישל מורג
שלט תעמולה של מישל מורג

העירייה חילקה 58 קנסות על שלטי תעמולה שהוצבו שלא כחוק – כולם ניתנו למישל מורג

יו"ר ועדת הבחירות האזורית כבר קבע לפני כמה שבועות, במסגרת עתירות שהתבררו אצלו, כי גם מתמודדים אחרים לראשות עיריית הרצליה הציבו שלטי תעמולה בניגוד לחוק

פורסם בתאריך: 24.10.18 22:59

המתמודד לראשות עיריית הרצליה, מישל מורג, ראש רשימת הדרך שלנו, נקנס 58 פעמים על ידי פקחי העירייה בגין שלטי תעמולת בחירות שהציב בניגוד לחוק, והוא המתמודד היחיד לראשות העיר שקיבל קנסות כאלה מהעירייה. כך עולה מתשובת הממונה על חופש המידע בעיריית הרצליה שלומית כנרי לעורכי הדין של מורג, שהתקבלה ביום ראשון השבוע. נציין שיו"ר ועדת הבחירות האזורית, השופט עודד מודריק, כבר קבע לפני כמה שבועות במסגרת עתירות שהתבררו אצלו, כי גם מתמודדים אחרים לראשות עיריית הרצליה הציבו שלטי תעמולה בניגוד לחוק

מורג פנה בסוף אוגוסט לכנרי וביקש לדעת בכמה פרסומי בחירות אסורים טיפלה העירייה בתקופת הבחירות המקומיות המתרחשת עכשיו בעיר, כמה קנסות ניתנו בגין הפרת החוק ולאילו מועמדים. כנרי האריכה את זמן מתן התשובה ב-30 יום נוספים מעבר ל-30 יום שנדרשים לטיפול בעניין, עד ל-28.10, בשל חגי ישראל וחופשה מרוכזת בעירייה. משראה מורג שהמידע יתקבל יומיים בלבד לפני יום הבחירות המקומיות, ולאחר מספר פניות בטלפון ומייל, החליט להגיש ב-9.10 עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין בטענה כי בקשתו לא נענתה. עם העתירה הוגש צו ביניים שבו ביקש העותר מבית המשפט לתת החלטה מיידית בעניין העתירה. השופט קובי ורדי דחה את הבקשה וקבע דיון דחוף בעתירה עצמה ל-24.10. ביום ראשון השבוע, שלושה ימים לפני הדיון שנקבע בבית המשפט בעניין, התקבלה תשובתה של כנרי שממנה עולה כאמור כי רק מורג קיבל קנסות בגין תליית שלטי תעמולת בחירות בניגוד לחוק הבחירות, וכן התראה אחת.

מישל מורג. צילום מרב רביץ

מישל מורג. צילום מרב רביץ

"אני היחיד שהיה לו הכבוד לקבל קנסות על שילוט בחירות שלא כחוק", מספר מורג. "היה לי גם הכבוד שהפקחים דפקו על דלת ביתי בערב ונתנו לי חלק נכבד מהדוחות באופן אישי. אין עוד אחד כזה בהרצליה. קיבלתי קנסות בסך 475 שקלים כל אחד. כל הקנסות מצטברים לסכום של כ-28 אלף שקלים. אחד הקנסות שקיבלתי הגיע לאחר התראה שבה נתבקשתי להזיז את הרכב שחנה בחניה סדורה מול ביתו של ראש העירייה. הודבק עליו שלט של תעמולת הבחירות, למרות שלפי חוק העזר העירוני שלט שמודבק למכונית הוא חוקי. לא בגינו קיבלתי את הקנס אלא רק נתבקשתי להזיז את הרכב. כאשר בא כוחי פנה לראש אגף הפיקוח בעירייה וביקש העתקים של התמונות ושאל מדוע קנסו אותנו על הרכב לא קיבלנו תשובה ברורה, וכך גם ממנהל מחלקת רישוי עסקים ושילוט. רק לאחר התערבות של המחלקה המשפטית נאותו לתת לי העתקים. התברר לי שקיבלתי את הדוחות על שילוט לא חוקי מכיוון שלא הודפס על השלטים את שם המדפיס. בחוק עזר עירוני בנושא שילוט זה החוק אבל לא בנושא בחירות. יש מאות שלטים לא חוקיים בעיר של רשימות אחרות שתלויים על שיחים ועל גדר חיה. גם על השלטים של ראש העירייה לא כתוב המדפיס".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה אוכפת את חוקי איסור תעמולת הבחירות וקונסת ומסירה שילוט שאינו חוקי, ללא הבדל והבחנה בין המפרסמים למיניהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר