שי זייד. צילום עזרא לוי
שי זייד. צילום עזרא לוי

תהיו רגועים: ביקורת קבעה שכפר סבא מוכנה לשעת חירום

ביקורת של פיקוד העורף ורשות החירום הלאומית שנערכה בכפר סבא מצאה מקלטים תקינים, עובדים בקיאים ונהלים מסודרים לפעולה בשעת חירום

פורסם בתאריך: 19.12.18 12:17

עיריית כפר סבא זכתה לציון גבוה בביקורת מוכנות לשעת חירום שערכו בימים האחרונים פיקוד העורף ורח"ל – הרשות הלאומית לחירום. בין הנושאים שנבדקו בביקורת: תקינות מקלטים, ביצוע הדרכות ותרגילים בתחום ההתגוננות, תקינותם של מתקני פינוי ושהייה, אמצעים לחירום, נהלים מסודרים בתחום החירום, מערך המתנדבים לשעת חירום ועוד. כמו כן, נבדק פק"ל החירום של כל אגפי ומחלקות העירייה.

"מטרת הביקורת הייתה להעריך את רמת הכשירות והמוכנות של הרשות המקומית למצבי חירום שונים בתחום ההתגוננות האזרחית. בצוות הבדיקה לקחו חלק נציגים מפיקוד העורף, נציגים מרח"ל וכן נציגים ממשרדי הממשלה השונים, שבדקו תחומים שונים הקשורים למוכנות לשעת חירום. במסגרת זו נבדקו כלל המכלולים בעירייה ביניהם: חינוך, הסברה, מוקד עירוני, איכות סביבה, לוגיסטיקה, רווחה, ביטחון ועוד. מנהלי ועובדי העירייה הביעו בקיאות גבוהה וידע רב בנהלי הרשות לחירום וזכו לשבחים מהגורמים הבוחנים", מסרה העירייה.

החמ"ל המיוחד של עיריית כפר סבא לשעת חירום. צילום עזרא לוי

החמ"ל המיוחד של עיריית כפר סבא לשעת חירום. צילום עזרא לוי

מהעירייה נמסר גם כי היא משקיעה משאבים רבים במהלך השנה כדי להכין את העיר, העובדים, המתנדבים והתושבים לשעת חירום. במסגרת זו, העירייה מקיימת תרגילים עירוניים ומשתתפת בתרגילים ארציים ומפרסמת מעת לעת קמפיינים עירוניים לשמירת ציבור התושבים מוכן לכל תרחיש. בהובלת אגף חירום וביטחון והמחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות, הקימה העירייה את גדודי המתנדבים בחירום, בהם גדוד המתנדבים, צוות פאפות, צח"ש עלייה, יחידת הרחפנים, איחוד והצלה ועוד.

ראש העירייה רפי סער ציין לטובה את עבודת מנכ"ל העירייה איתי צחר, מנהל אגף חירום וביטחון שי זייד וממונה החירום העירוני אורי טל. "אין ספק כי במדינת ישראל על כל עיר להיות מוכנה באופן מלא לכל תרחישי החירום גם במהלך השגרה, ולדעת להעניק לתושביה את השירות המיטבי ביותר בעיתות משבר", אמר סער.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר