רן פסקל (מימין) ותובל עבוד
רן פסקל (מימין) ותובל עבוד

המאבק במי הרצליה: התאגיד והתושבים הסכימו על מתווה לפתרון

מדגם מייצג של מדי מים בהרצליה החשודים כלא תקינים ישלח בימים הקרובים לבדיקות בשתי חברות חיצוניות, ללא עלות עבור התושבים. התוצאות אמורות להתקבל בתוך שלושה שבועות. "אנשי התאגיד נכונים לשתף עמנו פעולה", אומר אחד ממובילי המאבק רן פסקל

פורסם בתאריך: 10.1.19 18:56

ראשי תאגיד המים של הרצליה, מי הרצליה, והתושבים הפעילים במאבק בתאגיד, סיכמו בפגישה שהתקיימה אתמול בין הצדדים על מתווה שאמור להביא לסיום המאבק. נזכיר כי מקימי המאבק מאגדים תושבים בעיר המתלוננים על חיובים גבוהים בצורה מעוררת חשד בחשבונות המים שקיבלו, בעקבות צריכה חריגה של מים בהיקף של מאות ואלפי אחוזים.

"אתמול בערב התקיימה פגישה עם אנשי תאגיד המים לצורך הנעת המתווה לפתרון שהציע חבר המועצה איתי צור", דיווח אחד התושבים הפעילים, רן פסקל, "בישיבה נכחו יו"ר תאגיד המים רונן שפירא, מנכ"ל התאגיד שאולי אביב, היועץ המשפטי של התאגיד, מנהל הכספים של התאגיד, חבר המועצה איתי צור ואנוכי. הוסכם כי אנו, צוות המאבק, נעביר לתאגיד כפי שסוכם, טבלה עם רשימת מקרים שאנו מעוניינים להעמיד למבחן, והתאגיד ידאג לכל הלוגיסטיקה והתפעול המשתמע מכך, לרבות פירוק המדים והחלפתם בחדשים, שליחת המדים למבדקות אותן אנו בחרנו ובתום הבדיקות שיתוף מלא בדוחות הבדיקה. המבדקות הנבחרות הן שח"מ מקורות (חברת בת של מקורות) ומימד מטרולוגיה. שתי מבדקות רציניות, גדולות, מורשות מכון התקנים ועל ידי רשות המים".

פסקל הסביר כי "כיום אחוז המדים הנמצאים לא תקינים – מתוך המדים שיש לגביהם חשד שאינם תקינים ונשלחים לבדיקה – הוא כ-10 אחוזים. באם מספר המדים שנמצאו לא תקינים בבדיקה יהיו עד 15 אחוז (תוספת סטייה של 5 אחוזים על פי תקן של רשות המים) אזי שלא הצלחנו להוכיח תקלות במדי המים באופן גורף. היה ומספר המדים שחזרו לא תקינים גבוה מ-15 אחוז, אזי תאגיד מי הרצליה יכין תוכנית פעולה באשר לטיפול בנושא וישקף לנו אותה.

"חשוב להבין, במיוחד במדי המים לצריכות הפרטיות: אם מד מים חזר לא תקין והציג קריאה, לצורך הדוגמה של 50 קוב במקום 20 קוב, ההפרש בן ה-30 קוב יחולק באופן שווה בין כל הדיירים בנכס, היות ומעל השעון לצריכה הפרטית ישנו שעון ראשי שמודד סך הכל בעבור כל השעונים".

פסקל הוסיף כי פירוק המדים יבוצע בתוך ימים ספורים, ובתוך כשבועיים עד שלושה צוות המאבק יקבל לידיו את דוחות הבדיקה.

"במעמד זה אני רוצה לציין לחיוב את נכונותם של אנשי התאגיד לשתף עמנו פעולה ולבצע את הבדיקה ללא כל עלות מצד התושבים. שוחחתי עם מובילי מאבק בערים שונות ומצבם רחוק מאתנו בכל הקשור לשיתוף פעולה או אפילו תקשורת מצד התאגיד", כתב פסקל.

תגובת התאגיד תובא כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר