ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. צילום מתוך דף הפייסבוק של העירייה
ישיבת מועצת עיריית כפר סבא. צילום מתוך דף הפייסבוק של העירייה

חברי מועצת העיר אישרו את מינוי הסגנים ואת הרכבי חלק מוועדות החובה

רק מינויו של צנעני אושר פה אחד. מינוי הסגנים האחרים עבר למרות התנגדות האופוזיציה. מחלוקת על מינויו של יובל לוי לממלא מקום ועדת התכנון והבנייה

פורסם בתאריך: 16.1.19 12:54

מועצת עיריית כפר סבא אישרה את מינוי שלושת סגני ראש העיר, וסגן ברוטציה שייכנס לתפקידו בעוד שנתיים, בישיבה שלא מן המניין שהתקיימה אמש (ג'). אישור מינויו של איתן צנעני לסגן שלא בשכר אושר פה אחד. אישורם של הסגנים האחרים עבר תוך התנגדויות של חברי האופוזיציה.

צנעני הודה בדבריו על בחירתו לסגן פה אחד, ואמר בין השאר: "נשאלתי גם לפני סיבוב שני וגם אחריו 'מה סגרתם עם רפי, אילו תפקידים'. אמרתי אז ואני חוזר כאן: 'לא סגרנו כלום. רפי לא הבטיח לנו כלום. את כל הסגירות עשינו אחרי הסיבוב השני בבחירות. המשא ומתן היה קצר, ענייני ותכליתי".

לקראת מינויו של מספר שתיים בסיעת דרך חדשה, דני הרוש, לסגן בשכר ביקשה חברת האופוזיציה הדר לביא להבין מה חלקו בפרשת אי הסדרים בחי-פארק העירוני כפי שנחשף בצומת השרון לפני שבוע. "ביקשתי את הדוח המדובר ולא קיבלתי אותו", אמרה למי שהיה אחראי על שני העובדים שהדוח מייחס להם לכאורה עבירות לא פשוטות, "לחברי המועצה יש זכות חוקית לקבל מידע עירוני", הסבירה. מנכ"ל העירייה, איתי צחר, ענה: "המסמך לא היה ברשות העירייה. לא תויק לא בארכיב ולא במערכת התיוק האלקטרוני. פנינו לחברה שביצעה את הביקורת. למרבה השמחה קיבלתי גרסה שהיא לא בטוח האחרונה, ואחרי שאקרא אותה היא תופץ לכלל חברי המועצה. לגופו של עניין, בבדיקה מול מנכ"לי העירייה הקודמים וממה שקראתי בתקשורת, אין ולא היה שום קשר למר דני הרוש לנושא הבדיקה. גם עורכת הדוח מודה שדני לא היה בעניין". צחר הבטיח להעביר את הדוח לכל חברי המועצה. על כך השיבה לביא: "דוח עם חשדות למעשים פלילים ראוי שיהיה ברשותכם".

על מינויו כסגן בשכר ברוטציה של יו"ר סיעת מרצ במועצת העיר, עילאי הרסגור-הנדין, אמר חבר האופוזיציה סדבון: "לתת חצי קדנציה של סגן לסיעה שקיבלה ארבעה מנדטים לא משקף את רצון הציבור. אני מבקש לדעת על מה הוא ויתר באג'נדה החילונית ובכל הקשור לשמירת הצביון החילוני בעיר". הרסגור-הנדין השיב: "אני מודה לדאגה לציבור החילוני. אני דואג לכל הציבורים בכפר סבא כפי שדאגתי מאז ומעולם. אני לא מייצג סקטור אלא תושבים… מעולם לא חשבנו להפריע לאנשים לחיות לפי אמונתם… לצערי העיר לא תנוהל על פי המצע של מרצ. הייתי שמח, אבל אני לא נבחרתי לראשות העיר, גם אתה לא נבחרת אלא רפי סער… היינו צריכים לעשות מיזוג של רצונות. היו פשרות ואני מאוד גאה שהיו הסכמות".

גם ראש העיר היוצא, חבר האופוזיציה צביקה צרפתי, ביקר את המינוי ועקץ את יו"ר מרצ: "אני לא אצביע בשבילך", אמר. "אתה יודע ומבין למה. ישבתי איתך בקואליציה שלוש שנים. אני מקווה שבשביל הציבור שהצביע למרצ בגלל האג'נדה הצעירה והחילונית ולא לעילאי, שלא תוותר כמו בקדנציה על הרבה מאוד דברים ומי כמוני יעיד על זה. אני אוהב סטטוס קוו, נלחמתי עליו, ואני מקווה בשביל הציבור שהפעם תעמוד במילים שלך". הרסגור השיב לו: "אל תצביע. גם אני לא הצבעתי עבורך. אני מבין את זה ומכבד את הבחירה שלך. ואני אתן דין וחשבון לציבור שלי בתום הקדנציה".

על המינוי של יו"ר סיעת הליכוד, אורן כהן, לסגן בשכר ברוטציה בחצי השני של הקדנציה, אמר סדבון: "אני רוצה להדגיש שזה לא אישי. אני מכיר את אורן ומעריך אותו. מנדט אחד אינו מצדיק חצי קדנציה כסגן והיקף התפקידים אינם מצדיקים חצי משרה בשכר". ראש העיר רפי סער התערב ואמר בהתרסה: "אני מאמין ומעריך שאורן יקבל עוד הרבה מאוד סמכויות". בהמשך הישיבה הגיב כהן לסדבון ואמר: "אני מקבל את ההערה באהבה. מכל אלה שיושבים פה בשולחן, אני מתפלא עליך שאתה מתנגד למינוי שלי ודי לחכימה ברמיזה". סדבון: "אמרתי שזה לא אישי". כהן: "גם אני אומר שזה לא אישי".

בישיבה אושרו גם ועדות החובה והרכבן – בראשות ועדת הכספים יעמוד עילאי הרסגור, בראשות ועדת המכרזים יעמוד אורן כהן. בראשות ועדת המשנה לתכנון ובניה יעמוד ראש העירייה רפי סער.

בהמשך התפתח דיון אם ניתן לאשר את מינויו של יובל לוי לממלא מקום יו"ר ועדת תכנון ובנייה, לאחר שסדבון העיר שלוי לא משמש כסגן ראש עירייה. היועץ המשפטי אישר את ההצבעה, שהתקבלה תוך התנגדות חברי האופוזיציה.

סדבון: "משפטית לא ניתן למנות ממלא מקום ליו"ר וועדת תכנון ובניה את יובל לוי מאחר והוא לא משמש כסגן שלו, על פי סעיף 18 וסעיף 48 לחוק תכנון ובניה. זאת דעתי המקצועית".

היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד אלון בן זקן, אמר: "נוציא חוות דעת משפטית. לא רואה בזה כרגע בעיה בזה. תקבלו זאת בכתב".

סדבון: "מבקשים להצביע על הכל חוץ מזה, רוצה את זה בכתב כדי לבדוק את זה".

צחר: "על מנת להבהיר את הדברים, להבנתך המקצועית והמשפטית, אין בעיה עם נוסח הצעת ההחלטה כפי שהוקראה ולבקשת סדבון תוגש חוות דעתך גם בכתב".

בן זקן: "אני אומר שיש פרשנות לכאן ולכאן ואני אוציא חוות דעת משפטית".

צחר: "אני שואל שנית, אין בעיה לאשר את הצעת ההחלטה כפי שהוקראה".

בן זקן: "נכון".

עילאי: "אנחנו תומכים בכפוף לחוות הדעת המשפטית".

כאן החל וויכוח באשר לאישור. בן זקן הציע לאפשר לאשר טנטטיבית כדי שהוועדה תתחיל לעבוד. צרפתי אמר: "מי שלא סגן ראש עיר לא יכול להיות ממלא מקום יו"ר. הוא לא יכול לנהל ישיבה בהעדר ראש העיר".

בן זקן: "החוק קובע שראש העיר או אחד מסגניו יהיה חבר הוועדה. לא נקבע בחוק שהוא יהיה יו"ר שלה".

ממה שיינפיין: "גם עמירם (מילר, א"א) ניהל ישיבות כשלא היה סגן".

צרפתי: "תמיד היה מישהו בחדר, אני הייתי בחדר".

בהמשך התקיימה ישיבת מועצה שלא מן המניין, שזימנו חברי האופוזיציה כדי לדון באישור הרכבי ועדות החובה והרשות. חברי האופוזיציה הסירו את הצעתם מסדר היום, לאחר שראש העירייה סער הבטיח כי הרכבי הוועדות ייקבעו בישיבה שתתקיים בתחילת חודש פברואר.

* * *

בתחילת הישיבה היו חילופי דברים עוקצניים בין סער לצרפתי כאשר הראשון ביקש להעניק לו מגן הוקרה. "רציתי להעניק לך אותו בישיבה האחרונה ולא נכחת", אמר. "אתה עומד בפני התחלה חדשה ואני רוצה להכיר לך תודה על שנות העשייה בעירייה ובעיקר כראש עיר. פעלת ללא לאות כסגן וממלא מקום וכראש עיר בפועל בתקופה לא פשוטה. ידעת להחזיק את הספינה בצורה מיטבית למען תושבי העיר". צרפתי השיב: "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

לקראת סיום הישיבה לצרפתי נמאס ממה שהוא כינה "יותר מידי הטפות לאופוזיציה", ואמר: "יושבים פה שבעה אנשים באופוזיציה, אחד היה ממלא מקום ראש עיר במשך שבע וחצי שנים וראש עיר בפועל, יוסי סדבון ניצב במשטרה, תהילה מימון בכירה בכלכלה, הדר לביא יוצאת יחידת 8200. אנחנו נהיה אופוזיציה לא כמו אופוזיציות אחרות שעברתי. תהיו רגועים ואל תחששו. החלטתי לשבת באופוזיציה ואני לא מתבייש. אני אוכיח שאפשר להוביל דברים. כשיש ידע ועושים את זה נכון וחכם אפשר להוביל. אז אפשר להוריד את זה מסדר היום. וגם לא צריך להזמין אותנו, אם ארצה לבוא לקואליציה נדע לעשות את זה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר