ראש סיעת הליכוד בכפר סבא אורן כהן (משמאל), וראש סיעת תפו"ח יובל לוי
ראש סיעת הליכוד בכפר סבא אורן כהן (משמאל), וראש סיעת תפו"ח יובל לוי

כהן או לוי: מהו שם המשפחה הכי נפוץ בכפר סבא?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הנתונים לרגל יום המשפחה שמצויין היום. ומי הגיע למקום השלישי?

פורסם בתאריך: 5.2.19 16:04

שם המשפחה הנפוץ ביותר בכפר סבא הוא כהן. כך עולה מנתונים שהפיצה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל יום המשפחה המצוין היום. זהו גם שם המשפחה הנפוץ ביותר בישראל. לפי הנתונים, יש בכפר סבא 2,188 משפחות כהן, פער גדול מהשם השני הנפוץ ביותר, לוי, עם 1,308 משפחות. שם המשפחה השלישי הכי נפוץ בכפר סבא הוא כץ עם 301 משפחות. אלו גם שלושת השמות הנפוצים ברעננה. בהוד השרון השמות הנפוצים הם כהן, לוי ואברהם ואילו בהרצליה השמות הנפוצים הם כהן, לוי ומזרחי.

עוד פרסמה הלמ"ס כי מבין הערים המונות 100 אלף תושבים, בכפר סבא יש 27.3 אלף משפחות, מתוכם 30.1 אחוז זוגות ללא ילדים, 45.3 אחוז זוגות עם ילדים וחמישה אחוזים משפחות עם הורה יחיד לילדים עד גיל 17. ממוצע הנפשות למשפחה בעיר עומד על 3.29.

כל הנתונים נכונים לשנת 2017. כמעט בכל הערים היהודיות בישראל שם המשפחה הנפוץ ביותר היה כהן. לוי היה השם השני הנפוץ ביותר בכל הערים, פרט לביתר עילית שבה רבינוביץ היה השם השני בשכיחותו. מזרחי היה השם השלישי הנפוץ ביותר. אך בניגוד לשמות הראשון והשני שהיו ברוב הערים היהודיות אותם שמות (כהן ולוי), השמות שמוקמו במקום השלישי היו מגוונים וניתן לראות שונות בין היישובים.

בערים הגדולות השם מזרחי היה נפוץ בירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, בת ים, גבעתיים, הרצלייה, חולון, מודיעין, ראשון, לציון ורמת גן. השם ביטון היה השלישי באילת, באר שבע, קריית גת ואשדוד. השם פרץ היה השלישי באשקלון, נהרייה, עפולה וקריית אתא. השם פרידמן היה השלישי בערים עם אוכלוסייה חרדית כמו בית שמש, בני ברק, מודיעין עילית ואלעד. שרעבי היה השלישי ברחובות, כץ – בכפר סבא, חדד – בנתניה ובראש העין, אברהם – באשקלון, עפולה וקריית אתא ואברמוב – בחדרה.

השם הנפוץ ביותר בקרב המוסלמים הוא אגבאריה, בקרב הנוצרים – ח'ורי ובקרב הדרוזים – חלבי. מזרחי היה השלישי הנפוץ ביותר בערים היהודיות, אך בניגוד לשמות הראשון והשני שהיו ברוב הערים היהודיות אותם שמות (כהן ולוי), השמות שמוקמו במקום השלישי היו מגוונים וניתן לראות שונות בין הישובים.

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בכפר סבא:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר