אורן חזן בתיכון היובל. צילום מתוך האינסטגרם
אורן חזן בתיכון היובל. צילום מתוך האינסטגרם

אורן חזן אמר לתלמידי היובל שהוא רוצה "לתת למחבלים בכלא כדור בראש" ועורר סערה. צפו

חזן, שהשתתף בפאנל שהתקיים בתיכון לקראת הבחירות, זכה לתשואות אבל גם לקריאות בוז. במדגם בחירות בתיכון זכתה מפלגת כחול לבן ביותר מ-50 אחוז מהקולות

פורסם בתאריך: 13.3.19 15:41

חבר הכנסת מהליכוד אורן חזן, המתמודד לכנסת בראשות רשימת צומת, עורר סערה בתיכון היובל ביום שני, במסגרת "יום דמוקרטיה" בתיכון, כשאמר שהוא רוצה "לתת למחבלים בכלא כדור בראש". הוא זכה לתשואות מחלק מהתלמידים.

"רותם סלע אתמול צייצה באינסטגרם על זה שזה לא בסדר כי יש גם ערבים במדינה", אמר חזן לתלמידים, "היא צודקת. יש לי רק בעיה קטנה עם מה שאמרה רותם, והיא לא אשמה, הבעיה היא שהערבים שנמצאים בתוך הכנסת הם לא דואגים לערבים שבכפרים, מיישובי הספר, הם לא דואגים לאזרחי מדינת ישראל הלא יהודים, הם דואגים לאויבים שלנו וכאן הבעיה ולכן אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שתיבנה כאן ממשלה בשיתוף הערבים שבכנסת, כי בתוך הכנסת אחמד טיבי לא אומר כמוני שצריך לדאוג למגרש לילדים בסכנין, זה הישג שלי. הוא אומר שצריך לדאוג למחבלים בכלא. אתם רוצים לדעת איך אני רוצה לדאוג למחבלים בכלא? לתת להם כדור בראש. זה מה שצריך לעשות".

במהלך היום הגיעו מועמדים לכנסת מכל הקשת הפוליטית – דוד שיאן (יו"ר צעירי הליכוד), מיכל צ'רנוביצקי (העבודה), מהרטה רון ברוך (מרצ), עידן רול (כחול לבן), רם שמואלי (כולנו), עודד פורר (ישראל ביתנו), מיכל הירש (גשר), אלברט לוי (זהות), רוני ססובר (הימין החדש), אורן חזן (צומת) וגל הירש (מגן). היום הזה התקיים כחלק מפרויקט הבוחרים החדשים, שיתוף פעולה בין חברת סקאי הפקות של בן רבסקי, שבי זרעיה ואתר mako, ומפגיש בין פוליטיקאים לתלמידי תיכון העומדים להצביע לראשונה בחייהם.

"כולם דיברו מאוד יפה בפאנל עד שאורן חזן עלה לדבר והדבר הראשון שהוא עשה זה ללגלג על יתר המועמדים", מספר יובל שטרנשוס, תלמיד בכיתה י"ב 6, כיתת רקי"ע, בבית הספר היובל, "הוא אמר 'ברשותכם תנו לי לעצור את בלבולי המוח ששמעתם עד עכשיו'. אחר כך הוא המשיך בנאום של הסתה ופילוג. הוא השתמש באלימות מילולית ועורר פרובוקציה. מצד אחד היו קריאות נלהבות בקהל ומהצד השני היו כאלה בקהל שצעקו לו בוז. היו מורים שניסו לעצור את הנאום שלו ופרצו בצעקות בזמן שהוא דיבר".

על מה הוא דיבר?

"הוא דיבר על הפוסט של רותם סלע ועל האוכלוסייה הערבית ועל אלו שמייצגים אותה כמו אחמד טיבי והשתמש בשפה אלימה ופוגענית ואמר שהוא לא יכול להבין איך אנשים כועסים על חיילי צה"ל שנותנים כמה כאפות למחבלונים, שהוא היה נותן להם כדור בראש. הוא ייצג בנאום שלו את כל מה שפוליטיקאי לא אמור להיות. נבחר ציבור אמור להיות ממלכתי ורהוט. הוא היה ההפך – רועש, קולני, ליצן. הוא בא בעיקר כדי לעורר פרובוקציה. הוא חרג מהזמן שהוקצב לו ולא קטעו את הנאום שלו. מיד אחרי הנאום שלו הוא הלך".

למה הוא הלך?

"אמרו לנו שהרחיקו אותו מהפאנל, אבל הוא טוען שהוא הלך על דעת עצמו. המנהל שלנו אמר שאמרו לו לעזוב, שהוא לא היה בסדר ולא כך הוא אמור לדבר בפאנל פוליטי, ובמיוחד לא במוסד חינוכי. שמעתי טענות שזו דמוקרטיה ושאמורים לתת לו להשמיע את הדעה שלו איך שהוא רוצה, אבל גם לחופש הביטוי יש קצה וגבול והוא חצה אותו לדעתי. עצוב לראות שיש חברי כנסת כאלו במדינה, בלי קשר לימין או שמאל".

חזן בתגובה: "היה מקסים ומאוד נהניתי. זכיתי לתשואות מקצה אל קצה באולם, מחיאות כפיים לאורך כל הנאום שלי".

תלמידים מספרים כי היו מורים שניסו לעצור את הנאום שלך וצעקו.

"היתה מורה אחת מתוסכלת ומשועממת שכנראה לא ישנה טוב בלילה וכאב לה לראות את האהבה שאני מקבל מהתלמידים. כנראה שאליה הם לא מגיבים בכזאת חיבה. כאב לה לשמוע את האמת והאמת היא אחת – מחבלים צריך לחסל. את האמת הזאת נגיד בכל מקום. לצד זה צריך לזכור שאת חיילי צה"ל צריך לגבות ולצד זה צריך לזכור שבתוך הכנסת יש מחבלים שרוצים להרוס את המדינה. את הדברים האלה אמרתי מתוך אהבה למדינה, מתוך גאווה לאומית, וזה קצת הפריע לה. אני חושב שעצם העובדה שהיא חברת מרצ או שתולת מרצ או מצביעת מרצ זה עניין אישי שלה, והתסכול יעבור לה יום אחד. המנהל שראה את המורה שנכנסת לי לדברים ומביעה עמדה פוליטית בבית ספר, שזה משהו אסור, פנה למורה וסימן לה לשתוק".

התלמידים מספרים כי נאמר להם שביקשו ממך לעזוב לאחר הנאום שלך.

"זה שקר וכזב. זה בדיחה מארץ הבדיחות. אף אחד לא ביקש ממני לעזוב ובטח שלא לצאת. להפך, כעסו והתאכזבו שהלכתי כל כך מהר ולא נשארתי. אני נסעתי לתיכון בנשר והלו"ז שלי עמוס בפאנלים ואירועים ברחבי הארץ. אני מראש הודעתי שאני מגיע לשעה וכיבדתי ויצאתי אחרי הנאום שלי. כבר בכניסה לבית הספר התקבלתי באהדה רבה וגם אחרי".

בסוף היום פורסמו תוצאות סימולציית הבחירות שנערכה בבית הספר: מפלגת כחול לבן הובילה עם 56 אחוזים מהקולות, אחריה הליכוד עם 16 אחוזים, שלישית מרצ עם 12 אחוזים, כולנו עם 4 אחוזים, זהות עם 3 אחוזים, העבודה, גשר וצומת עם 2 אחוזים כל אחת. ש"ס, הימין החדש וישראל ביתנו קיבלו כל אחת אחוז אחד מהקולות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר