טקס ערב יום הזיכרון בגן בן שפר בהרצליה. צילום: אסף אמר
טקס ערב יום הזיכרון בגן בן שפר בהרצליה. צילום: אסף אמר

מחאת התלמידים הצליחה: טקס ערב יום הזיכרון בתיכון הראשונים יתקיים כסדרו

בפגישה שהתקיימה אתמול בין נציגי ההורים והתלמידים לבין מנכ"ל העירייה ובכירים נוספים סוכם כי העירייה תקצה 20 אלף שקל כדי לקיים את הטקס. אחת האמהות: "לתלמידים מגיע ישר כוח אמיתי וגדול"

פורסם בתאריך: 27.3.19 14:33

טקס ערב יום הזיכרון השנתי בתיכון הראשונים בהרצליה, שהיה בסכנת ביטול, יתקיים כסדרו. זאת לאחר פגישה שהתקיימה אתמול בין העירייה לנציגי ההורים והתלמידים בבית הספר. בפגישה השתתפו בין השאר מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, ראש אגף החינוך ד"ר יעקב נחום, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק וכן נציגים נוספים מאגף החינוך ומנהלת בית הספר סיגל דוד.

ההורים מספרים כי היתה פגישה טובה מאוד ועניינית, וסוכם כי יתקיים טקס השנה, כשהעירייה תעביר תקציב של 20 אלף שקל לטובת הטקס. עוד הם מספרים שקיבלו הבטחה מהעירייה שתסייע בכל הנדרש. בשנים הבאות תיערך חשיבה משותפת בנושא בצוות עבודה של ההורים ונציגי העירייה על הקונספט שייתן מענה ראוי מכל הבחינות. הם מציינים כי בעירייה רוצים לבחון הנושא ברמה עירונית רחבה.

נזכיר כי לפני כחודש וחצי, כפי שפרסמנו בצומת השרון, פתחו תלמידי תיכון הראשונים עצומה הקוראת להנהלת בית הספר שלא לבטל את טקס ערב יום הזיכרון שאמור להתקיים בתיכון ביום שלישי, 7 במאי. הטקס, התברר, היה אמור להתבטל בגלל מחסור של כ-40 אלף שקלים בתקציב. בעקבות החשיפה בצומת השרון ולחץ מצד ההורים לקיים את הטקס, נקבעה פגישה בין ההורים לבין נציגי העירייה. העניין עורר גם סערה גדולה בישיבת המועצה האחרונה כאשר יו"ר האופוזיציה מאיה כץ העלתה הצעה לסדר בעניין. גם חבר המועצה איל פביאן פנה בעניין במכתב לפדלון, בן עזרא ופרישקולניק בשבועות האחרונים וקיים פגישה עם בן עזרא בעניין.

יו"ר הנהגת ההורים אריק הייבלום: "בישיבה שהתקיימה אתמול בערב בנוכחות מנכ"ל העירייה מר יהודה בן עזרא, סגנית ראש העיר הגב׳ איה פרשקולניק, ראש אגף חינוך ד"ר יעקב נחום, האחראית על החינוך העל יסודי חגית אבירם, מנהלת בית הספר סיגל דוד, נציגת ההורים עידית הראל, נציג התלמידים עילאי ואנוכי, הגענו להסכמה משותפת כי אירוע טקס ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יתקיים בתיכון הראשונים בהשתתפות עיריית הרצליה וההורים, כפי שהיה מקובל בשנים האחרונות".

אם לתלמיד בבית הספר אמרה: "אני שמחה מאוד שהטקס יתקיים השנה בזכות העמידה על המשמר והמאבק של התלמידים. חשוב שהטקס ימשיך להתקיים עבור המשפחות השכולות ועבור הקהילה שכל שנה מגיעים אליו מאות אנשים. אני חושבת שצריך להעביר מסר לתלמידים, שלהם מגיע ישר כוח אמיתי וגדול. הם הפכו את ההחלטה לבטל את הטקס ובכך הם עשו מעשה אזרחי חשוב והם הוכיחו לנו שיש להם ערכים והם נוער נהדר והם צריכים לקבל הכרה על כך. זו לא הפעם הראשונה שהטקס בסכנת ביטול. חשוב שייקבע איזשהו מנגנון שיבטיח משאבים לטובת קיום הטקס ושיאפשר את זה באופן קבוע ולא נצטרך לדון בזה כל שנה מחדש".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אכן התקיימה פגישה. ברוח טובה סוכם בין הצדדים לקיים את האירוע במתכונתו המסורתית. מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, לקח על עצמו להוזיל עלויות ההפקה ולהבטיח אירוע מכובד ומכבד שיעמוד במסגרת התקציב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר