דן אכדיה. צילום עזרא לוי
דן אכדיה. צילום עזרא לוי

נדחה הערר של עיריית הרצליה על תכנית ההרחבה הענקית של מלון דן אכדיה

בערר נטען כי התכנית, הכוללת הגדלת מספר חדרי המלון מ-200 ל-1,325, והקמת מרכז כנסים ענק ושטחי מסחר גדולים, תיצור עומס תחבורתי גדול

פורסם בתאריך: 2.5.19 14:07

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבניה בראשות אורית קוטב, דחתה את הערר שהגישו עיריית הרצליה והוועדה המקומית לתכנון ובניה של הרצליה נגד החלטת הוועדה המחוזית לאשר את התכנית להרחבת מלון דן אכדיה בהרצליה.

בערר נטען כי הוועדה המחוזית שגתה בהחלטה לצמצם את היקף המחלוקת לבחינת העומס התחבורתי באיזור בחודשים יולי-אוגוסט בלבד ויש לקחת בחשבון מסד רחב של נתונים, מהן התעלמה הוועדה, כמו זה שמספר האנשים שישהו ב-1,325 חדרי המלון יכולים לייצר תנועה של 1,000 כלי רכב ליום לכיוון, וגם אם רק 20 אחוז מנם מגיעים ויוצאים בשעת שיא, מדובר ב-200 כלי רכב לכיוון. העוררות מבססות את טענותיהן על חוות דעת תנועתיות שנערכו על ידי יועץ התנועה אינג' ישראל רשטניק. כמו כן, לטענתם, מספר האנשים שיגיעו לכנסים במרכז הכנסים המתוכנן ושעלולים לצאת כולם בבת אחת כשהכנס מסתיים יכול להביא לתנועה של בין 200 ל-300 כלי רכב. חניון ציבורי של 270 מקומות חניה יכול לייצר בשעת שיא תנועה של מחצית מגודלו, משמע עוד כ-135 כלי רכב לשעה לכיוון, שימושים נוספים בקרקע כגון מסחר, מסעדות ומתקני ספורט עלולים למשוך כלי רכב נוספים למקום. עוד נטען שלא הייתה התחשבות בפרויקטים אחרים כמו "מרינה לי" וקביעה שגויה כי האוכלוסייה המתגוררת בסמוך למלון לא צפויה לגדול כי כל מרחב הפרויקט כבר בנוי באופן מלא ולכן לא צפויה להגדיל את עומסי התנועה.

נזכיר כי ב-9.2.2012 הופקדה התוכנית להרחבת מלון דן אכדיה הממוקם בחוף הים בחלק הדרומי שלו, ברחוב רמת ים, והיא כוללת תוספת של 70 אלף מ"ר שטח עיקרי, 35 אלף מ"ר שטחי שירות מעל פני הקרקע ועוד שטחים מתחת לפני הקרקע – סך הכל 146,500 מ"ר בניה, ו-1,325 חדרים במקום 200 הקיימים כיום. כל זאת יהיה בשלושה מבני מלון חדשים גדולי ממדים, שניים בגובה של שמונה קומות ואחד בגובה של 17 קומות. בהתאם לתוכנית, ניתן יהיה להקים ולעשות שימוש במגרש למלונאות ונופש, ששטחו 37,426 מ"ר, לשימושים שונים, כולל בתי מלון לסוגיהם, מסעדות, בתי קפה ומסחר, אולמות אירועים וכנסים, מתקני ומגרשי ספורט, מטבחים וחדרי אוכל ועוד. בתקופת כהונתה של יעל גרמן כראש עירייה העירייה תמכה בתוכנית ההרחבה ולאחר שנכנס משה פדלון לתפקיד ראש העירייה שינתה העירייה את עמדתה והתנגדה לפרויקט, מהלך שמשקף יותר את רצון תושבי הרצליה. מאז הנושא נמצא בדיונים משפטיים.

חברי הוועדה כתבו בהחלטתם: "לאחר שנדרשנו לערר, הן בגזרתו המצומצמת כפי פרשנותנו את החלטת בית המשפט העליון והן בגזרתו הנרחבת יותר, תוך התייחסות לכלל הטענות שהועלו, לא שוכנענו כי יש בפי העוררות והמשיבים טענות המצדיקות את קבלת הערר. שוכנענו כי נעשו בדיקות ראויות המלמדות שהתוכנית אינה מחולל משמעותי של תנועה, וודאי שלא בשעות השיא. עוד שוכנענו, שאף לו היה חשש לכך שהתוכנית מחוללת תנועה בהיקף משמעותי (ואין הדבר כך, כאמור!) בידי העוררות כלים להוביל שינוי בתחום התחבורה הציבורית ופתרונות יצירתיים אחרים. מכל מקום, המדינה ביחד עם העוררות מקדמות פתרונות שניתן להגדירם כדרמטיים, אשר ממילא יביאו לשינוי במפת התחבורה הציבורית בסיסת התוכנית ואלה, צריכים להילקח בחשבון בראיה צופה פני עתיד. גם בכל הנוגע לחשש מפני הפיכתם של השימושים הנלווים לכאלה שאינם 'נלווים', יש לעוררות כלים – הן בשלב הוצאת היתרים הבניה והן בהמשך, במסגרת של אכיפה – להבטיח את קיום התוכנית על הוראותיה ותכליותיה. אשר על כן החלטנו לדחות את הערר פה אחד".

עוד כתבו חברי הוועדה: "תקוותנו היא כי החלטתנו תביא את התוכנית לקו הגמר בסיום מסע ארוך שתחילתו לפני מעל לעשור".

בתוך כך, לפני כחודש התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, בעתירה המנהלית שהגישו תושבי הרצליה פיתוח המתנגדים להרחבת מלון אכדיה ובו טענו לניגוד עניינים של יו"ר הוועדה המחוזית, האדריכלית דניאלה פוסק, מכיוון שתמכה בתוכנית זאת בתפקידה כמהנדסת עיריית הרצליה בין השנים 2012-2008. התושבים עתרו גם נגד החלטתה של יו"ר הוועדה המחוזית לדחות את בקשתם למתן רשות לערור למועצה הארצית, אך בתום הישיבה שהתקיימה ב-26.3.19 הודיעה באת כוח העותרים כי היא חוזרת בה מחלק העתירה הנוגע לערור לוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית. השופט שאול שוחט החליט לדחות את העתירה על כל חלקיה למעט הסוגיה התחבורתית שתישאר תלויה ועומדת עד לאחר מתן ההחלטה בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה שוקלת המשך צעדיה".

התושבים שעתרו נגד הרחבת דן אכדיה מסרו בתגובה: "כרגע אנחנו לומדים את הדברים ונחליט בהקדם לאחר התייעצות עם עורכי הדין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר