משה פדר ז"ל ואיריס עדן
משה פדר ז"ל ואיריס עדן

בת זוגו של משה פדר ז"ל, איריס עדן, לגל"צ: "הוא נהרג אדם מאושר"

פדר, בן 67, נהרג אתמול מפגיעת טיל נ"ט ברכבו, סמוך לשדרות. מועד הלוויתו טרם נקבע

פורסם בתאריך: 6.5.19 10:31

מועד הלוויתו של תושב כפר סבא משה פדר, בן 67, שנהרג אתמול מפגיעת טיל נ"ט ברכבו סמוך לשדרות, טרם נקבע. בת זוגו איריס עדן, ששכלה את בעלה הראשון ישיש עדן ז"ל, הטייס באסון המסוקים, התראיינה הבוקר לאפי טריגר בתוכנית הבוקר של גלי צה"ל. "17 שנים אני עם הגבר הנפלא הזה, שהיה למעשה אהבת חיי השנייה. אחרי שבעלי נהרג הכרתי אותו. אני אומרת בדעה צלולה שגם אחרי שבעלי נהרג החיים זמנו לי מהמורות לא פשוטות וקשיים לא קלים ובלעדיו לא הייתי מצליחה לעבור אותם. חלקנו הרבה רגעים מאושרים ביחד, הוא היה בשבילי הכל – כתף להישען עליה, להתייעץ איתה, אוהב, נדיב, צנוע, ענו ובייחוד הוא היה טוב לשלושת הבנים שלי שאת הצעיר מבניהם הוא ממש גידל, הוא היה בן עשר כשאיבדתי את בעלי. השיא היה בשלוש השנים האחרונות שאני גדלתי את הנכד שלי בן השלוש והוא את הנכדה היפיפייה שלו בת השלוש. הוא נהרג אדם מאושר. היינו שבועיים בטיול בגווטאמלה, חזרנו ובילינו יום שבת בצפון, הוא אהב את החיים ומיצה בהם כל רגע – להגיד שאמרתי לו 10 פעמים אל תסע כשיש מתיחות? אז אמרתי גם לבעלי אל תטוס כשאתה לא מרגיש טוב. הם לא מקשיבים הגברים, מה אני אעשה.

"שתי האהבות הגדולות שלי עלו בלהבות השמימה, אחד במטוס ואחד ברכב. כואב לי על כולם, על הנכדים המקסימים שלו, על הילדים שלו, על אחותו, על האחיינים. אני אזכור אותו לכל החייים שלי. אין לזה מזור, אין מרפא. בוכים וממשיכים. גם אחרי שהכרתי את משה, זה לא ריפא את ישיש, זה היה במקביל. ומשה ידע את זה שהוא לא בא במקום ישיש והוא לא היה האבא של הילדים שלי במקומו, אבל הצלחנו לעשות את ההפרדה הזאת – הפרדה שהיא לפעמים גם מלאכותית אבל היא אמיתית. אתה נאבק על ההזדמנות שיש לך להיות עם בן אדם כזה. 17 שנה זה לא יום ולא יומיים. אבל תעזוב אותי, איזה בן אדם הוא היה. אין אחד מהחברים, מהעבודה, מכל הלב מצטערים, לא סתם. היה אהוב ויקר ונדיב ועוזר – לפעמים גם יותר מידי. בילינו, טיילנו, מיצינו, אהבנו – אפילו פעם אחד לא רבנו ב-17 שנה. ראית זוג כזה?".

ואמרת לו שהוא לא יסע והוא לא הקשיב.

"זה כבר נראה לי כמו קלישאה לומר את זה, אבל זה מסוכן. מתי תפסתי שזה מסוכן? כשאמרו לי שחשבתי לנסוע לברזילי לבית החולים. הוא נהרג שם – את לא נוסעת לשם, מתים מזה. והמוות הזה מפגיעה ישירה באוטו, ואני רק חושבת כמה כיף עשינו עם הרכב עשה, כמה בילינו. הדברים, ביחוד הטובים, נגמרים לא בפריות".

יצא לך לדבר עם הילדים והנכדים?

"הקטנים לא מבינים. הם יבואו לבית שלו ויחפשו את הדגים שלו ואת הצעצועים שהוא קנה להם, ילדים בני שלוש מן הסתם לא זוכרים. זה קצת עצוב לי. יש לו ילדים מקסימים, עמית ונמרוד, שיזכרו והוא יישאר בתמונות לנכדים. מחר יום הזיכרון זה יתערבב הכל ביחד. המוות של החיילים והאזרחים, זאת המדינה".

כשזה פוגע בך פעמיים יש תחושה של למה אני?

"לא, אני רק חושבת על 20 שנה מאושרת עם בעלי ועל 17 שנה נהדרות עם משה. ממש לא חושבת למה אני. כנראה שאלוהים החליט שאני מספיק חזקה לעבור את זה, ואני אכן חזקה, ואני חייבת להיות כזו גם הפעם. אבל אני לא חושבת למה דווקא לי. אני מסתכלת על הדברים הטובים".

פדר, אגרונום, נהרג אתמול מפגיעה ישירה של טיל נ"ט ברכב בו היה, סמוך לשדרות, בכביש 34 בחוף אשקלון. הוא פונה לבית החולים ברזילי באשקלון במצב אנוש ושם נקבע מותו. בני משפחתו מספרים כי פדר עבד מול המפעל בקיבוץ ארז. הוא הותיר אחריו שני ילדים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר