מצעד הגאווה בכפר סבא. צילום רועי הדרי
מצעד הגאווה בכפר סבא. צילום רועי הדרי

בשישי: מצעד הגאווה של השרון יוצא לדרך בכפר סבא. כל הפרטים

המצעד יתקיים לאורך רחוב ויצמן ולפניו יתקיים הפנינג ברחוב ירושלים עם דראג קווינס, דיג'יי והפעלות לילדים. המצעד יפתח את אירועי חודש הגאווה והסובלנות בכפר סבא

פורסם בתאריך: 26.5.19 14:14

ביום שישי הקרוב, 31 במאי, יצא לדרך, זו השנה השנייה, מצעד הגאווה בכפר סבא. השנה אין מדובר במצעד מקומי אלא במצעד אזורי של כל תושבי השרון. הצפי הוא לפחות ל-3,000 משתתפים, בתקווה ליותר. במצעד אשתקד לקחו חלק 4,000 בני אדם. גם השנה יתקיים הפנינג בשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא שאותו ינחה הסטנדאפיסט תושב העיר רשף לוי, ומצעד אותו מובילים בנפרד פעילי פורום הקהילה הגאה בעיר, שהם גם האחראים על ארגון האירוע כולו.

המצעד יתכנס ביום שישי בשעה 11 בבוקר במדרחוב ירושלים. במקום יוצבו דוכני הסברה של חלק גדול מהעמותות שעוסקות בקהילה הגאה, יתקיימו הפעלות לילדים, במה עם דיג'יי, דראג קווינס ויינשאו נאומים של פעילים. המארגנים מקווים שגם ראש העירייה רפי סער יישא דברים. הצעידה, לאורך רחוב ויצמן, תחל בסביבות השעה 12:30 ותסתיים בסביבות 13:30. המסלול, כפי שפרסמו מארגני האירוע: יציאה ממדרחוב ירושלים לכיוון מערב עד צומת רוטשילד, בחזרה לרחוב ויצמן, כניסה דרך כיכר העיר וחזרה למדרחוב ירושלים. בשעה 14:00 אמור להסתיים האירוע.

אירוע הגאווה בכפר סבא

מצעד הגאווה בכפר סבא בשנה שעברה. צילום רועי הדרי

מובילת פורום הקהילה הגאה בעיר, רחל בועז, המתנדבת מתוקף היותה אם לבת לסבית ומתנדבת בעמותת הורים למען הורים של הקהילה הגאה, מספרת כי השנה הם לקחו את ארגון המצעד על כתפיהם. "הקמנו את הפורום לפני כשנתיים וחצי", היא אומרת, "בשנה שעברה צעירי איגי הובילו את הנושא, אבל מכיוון שהשנה המדריכים הם לא אותם המדריכים החלטנו אנחנו להוביל את הנושא. אנחנו עוסקים ממצעד למצעד גם ביצירת שינוי בנושאים של חינוך וגאווה. זה לוקח זמן. בעיר היו גם חילופי שלטון. לפני הבחירות נפגשנו עם כל המועמדים והסברנו להם מה אנחנו מבקשים מהם והם הבטיחו לסייע. אחרי הבחירות ביקשנו לממש את ההבטחה ואנחנו מקבלים שיתוף פעולה הדוק מהעירייה. הם מבינים את חשיבות העניין".

נזכיר כי בשנה שעברה היו לאורך המשא ומתן מול המשטרה אי הסכמות באשר לתוואי המסלול ובאשר למימון עלויות האבטחה, והמארגנים אף עתרו לבג"ץ. בסופו של דבר הושגה הסכמה לקצר את המסלול בחצי. "בשנה שעברה זה היה מצעד ראשון והקושי היה במיוחד מול המשטרה", מזכירה בועז, "השנה אנחנו עדיין בדין ודברים מול המשטרה בתקווה לסגור את הנושא על הצד הטוב ביותר".

ההפנינג והמצעד יפתחו את אירועי חודש הגאווה והסובלנות בכפר סבא, שיתקיים לאורך חודש יוני. ביום ראשון, 2 ביוני, תתקיים הרצאה ייחודית בנושא "מיניות – כלים מעשיים להורים" בבית רייזל; ב-11 ביוני תתקיים בקניון G הקרנה של הסרט "רוקט מן" ותכלול שיחה עם הבמאי; ב-13 ביוני יתקיים ערב "פוליטיקה וגאווה" במרכז הצעירים בחצר השוק בו יתארחו ח"כ איתן גינזבורג וח"כ עידן רול; ב-14 ביוני, יום שישי, יתקיים אירוע "שישירושלים" ייחודי.

כמו כן, מסרה העירייה, תתקיים הקרנה מיוחדת של הסרט "רפסודיה בוהמית", ויתקיימו מגוון רחב של פעילויות בנושא סובלנות וקבלת השונה בתנועות הנוער ובמרכזים הקהילתיים. פירוט מלא של האירועים יפורסם באתר האינטרנט של עיריית כפר סבא ובדף הפייסבוק העירוני.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר