קבוצת הרובוטיקה מחטיבת יד גיורא. צילום באדיבות החטיבה
קבוצת הרובוטיקה מחטיבת יד גיורא. צילום באדיבות החטיבה

כלבים בחלל: ההמצאה שזיכתה את נבחרת יד גיורא במקום השני בתחרות הרובוטיקה הבינלאומית

הישג מרשים בתחרות באורוגוואי לקבוצת תלמידי כיתה ט' בחטיבה, שפיתחו מיזם שאמור להקל על אסטרונאוטים את הבדידות בחלל

פורסם בתאריך: 12.6.19 10:21

הישג לחטיבת הביניים יד גיורא: קבוצת הרובוטיקה של תלמידי כיתה ט' בחטיבה זכתה במקום השני בקטגוריית החדשנות והאסטרטגיה בתחרות הרובוטיקה העולמית של ארגון ה-FLL, שנערכה השנה באורוגוואי. זו הפעם הרביעית שקבוצות הרובוטיקה מחטיבה גיורא עולה לתחרות הבינלאומית. התלמידים חקרו ופיתחו כלי עזר לאסטרונאוטים הנמצאים בחלל כדי לעזור להם בהתמודדות עם הקושי הרגשי הנובע מתחושת הבדידות והריחוק מהבית.

נושא התחרות הבינלאומית השנה, לצד התיכנות, היה חקר החלל וכל קבוצה נדרשה לייצר מיזם בנושא. המחקר של קבוצת הרובוטיקה מכיתה ט' עוסק בבעיה של הידרדרות המצב הנפשי של אסטרונאוט עקב שהות ארוכה בחלל. הפתרון שהציעו היה הטסת ארבעה כלבים, שישמשו כבני לוויה. הקבוצה אף תכננה עבורם מרחב מחיה מיוחד, שבו יוכלו לפרוק אנרגיות.

בתחרות השתתפה גם קבוצת הרובוטיקה מכיתה ח' בחטיבת יד גיורא, לאחר ששתי הקבוצות זכו במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה הארצית של ה-FLL.

ראש העיר משה פדלון בירך על הזכייה ואמר "ההישג העולמי של חטיבת יד גיורא הוא הביטוי הטוב ביותר להשקעה המסיבית שלנו בחינוך על כל היבטיו, תוך שימת דגש מיוחד על נושאי מדעים ומתמטיקה".

סגנית ראש העירייה איה פרישקולניק: "זהו הישג מעורר גאווה וכבוד למערכת החינוכית העירונית. נמשיך לקדם מערכת החינוך חדשנית ויוזמת כדי שהתלמידים יוכלו לממש את מלוא כישרונותיהם".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר