סטטיק ובן אל בהופעה בפארק. צילום: כרמל מילנר-סער
סטטיק ובן אל בהופעה בפארק. צילום: כרמל מילנר-סער

אלפים באירוע הגאווה של הרצליה. צפו בהופעה של סטטיק ובן אל ובסרטונים נוספים

5,000 איש, אישה וילדים השתתפו בשבת באירוע הגאווה הראשון בעיר. היזם דניאל ברוש: "זה לא פחות מאירוע היסטורי"

פורסם בתאריך: 23.6.19 18:17

אלפים השתתפו אתמול (שבת) באירוע הגאווה העירוני הראשון שהתקיים בהרצליה, בפארק העירוני. האירוע, שבו הושקעו 150 אלף שקל, כלל הפנינג לכל המשפחה עם פינות יצירה ומשחקים לילדים, שעת סיפור ופיקניק עם מחצלות ואוכל ליד האגם שבו חולקו קרחונים חינם לכל באי האירוע. בהמשך התקיימה הופעה של מלכות הדראג ציונה פטריוט, טלולה בונט וקימברלי סוואן, שגם הנחו את האירוע. גולת הכותרת היתה הופעה של סטטיק ובן אל. האירוע הסתכם במסיבת גאווה שבה תיקלט הדיג'יי דניאל מריומה.

"הרצליה הוכיחה שוב שהיא עיר לכולם. לטרנסג'נדרים, לביסקסואלים, ללסביות ולהומואים", אומר לצומת השרון דניאל ברוש שיזם את האירוע. "האירוע היה מלא במשפחות גאות והטרוסקסואליות כאחד, שזה לא פחות חשוב כי כל קבוצת מיעוט חייבת בני ברית – אחרת לא נגיע לשום מקום. כל הנוכחים מאוד שמחו כי באמת לא היה חסר כלום, מפינות יצירה ועד ההופעה של סטטיק ובן אל. כל זה עם מזג אוויר נהדר פשוט הפך את האירוע הזה ללא פחות ממושלם. אני ממש התרגשתי לראות אותו יוצא לפועל. הרי היה מדובר ברעיון שהעליתי בסך הכל לפני שנה – והוא פשוט קרה אחד לאחד. העירייה הזו מדהימה. כל הקהילה הגאה צריכה להודות לעיריית הרצליה על התפקיד המשמעותי שלה בהיסטוריה של מדינת ישראל. זה לא פחות מאירוע היסטורי. הם יכלו בקלות גם לא לעשות את האירוע הזה ואף אחד לא היה אומר כלום. אבל הם בחרו לקחת חלק ולהיות בצד הנכון של ההיסטוריה ועל כך אני אסיר תודה".

פיקניק הגאווה בהרצליה. צילום: כרמל מילנר-סער

מלכת הדראג ציונה פטריוט והדיג'יי דניאל מריומה. קרדיט: כרמל מילנר-סער

בנות הגיל השלישי, זוג תושבות העיר. צילום: כרמל מילנר-סער

גם כרמל מילנר-סער, הרצליינית גאה שגדלה בעיר וחיה בה עם זוגתה ואחת מחברות הוועדה לשוויון, סובלנות וגאווה בעיריית הרצליה, השתתפה אתמול באירוע. "לו הייתי מצליחה לדמיין את אירוע הגאווה הראשון בהרצליה, כשחלמתי ופעלתי ביחד עם חניכי איגי בעיר להרים כזה עוד בקדנציה של יונתן יסעור, הוא היה נראה בדיוק כך", היא אומרת לצומת השרון, "דניאל ברוש, יזם ומפיק הרצלייני, פנה לעירייה שהקימה ועדת שוויון, סובלנות וגאווה שזכיתי להיות חלק ממנה. עופר לוי, סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה ועוזרו שחר לוי, פנו לראש העיר ולמנכ"ל העירייה וקיבלו אישור לצאת לדרך. מאז ועד התכנסות של הוועדה והחלטה על האירוע עבר זמן קצר בלבד.

כרמל מילנר-סער ובת זוגה עמית באירוע הגאווה הראשון בהרצליה. צילום: כרמל מילנר-סער

"האירוע אתמול בפארק הרצליה הוא ללא ספק הצלחה מסחררת, למעלה מ-5,000 תושבי/ות הרצליה ואורחים/ות הגיעו ואמרו כן לאהבה מכל המגדרים, למשפחה מכל הסוגים", מוסיפה מילנר-סער, "מצאתי עצמי עומדת משתאה מול ההמון והגיוון שפגשתי שם, נרגשת עד דמעות ויודעת שאירוע הגאווה הכי גדול ומדובר באזור השרון הוא רק ההתחלה. עבור סטרייטים/ות זה היה פיקניק משפחות, הפעלות, הופעות של מלכות דראג מעולות, דיג'יי מוביל בקהילה הגאה דניאל מריומה והופעה מדהימה ומחבקת של סטטיק ובן אל שהיא קליעה לקונצנזוס. עבור הלסבית הצעירה שהייתי, ועבור כל הומו בן 15 מהעיר או טרנס מבולבל, או אפילו מתלבט/ת, זוהי חגיגה של קבלה וחיים גאים ושמחים בהרצליה. אם האירוע הצליח לטעת תקווה וביטחון בנער/ה אחד/ת הרי שזה שווה את הכל. אין לי ספק שהאירוע המוצלח בכל קנה מידה, יוביל לשפע אירועים נוספים, קטנים כגדולים, הקוראים לסובלנות ושוויון במהלך השנה כולה. תודה לעיריית הרצליה ולכל מי שהיה/תה חלק, עבורי לפחות זו הייתה התגשמות חלום. יש בנו גאווה והיא מנצחת".

במת ההופעות באירוע הגאווה בפארק. צילום כרמל מילנר-סער

משתתפות באירוע הגאווה בעיר. צילום כרמל מילנר-סער

מלכת הדראג טלולה בונט והדיג'יי דניאל מריומה. צילום: כרמל מילנר-סער

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר