אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה תחנת כוח. צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

כנס חירום: נותרו פחות מחודשיים להתנגד לתחנת הכוח

לתושבים יש פחות מחודשיים להגיש התנגדויות לתוכנית להקמת תחנת הכוח שני קילומטר מזרחית לכפר סבא. מחר יתקיים כנס חירום שיזמה המועצה האזורית דרום השרון

פורסם בתאריך: 3.7.19 18:27

המועצה האזורית דרום השרון תקיים מחר (רביעי) כנס חירום בנושא המשך המאבק בכוונת חברת ריינדיר להקים את תחנת הכוח השלום שני קילומטר מזרחית לכפר סבא. זאת בעקבות הודעת הוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל) מ-27 ביוני השנה, בדבר העברת התוכנית להקמת תחנת הכוח ליד כפר סבא (תת"ל 91) להערות הועדות המחוזיות והתנגדויות הציבור. מדובר בתוכנית ליצירת מסגרת תכנונית לצורך הקמת תחנת כוח מוסקת בגז עם גיבוי של סולר, שתספק לרשת החשמל הספק של 1,300 מגה ואט נטו. מרגע פרסומה יש לציבור 60 יום להגיש התנגדויות לתוכנית. בכנס החירום ישתתפו ראשי רשויות שכנות וראשי מטה מאבק התושבים. מטרת המפגש היא הערכות להחרפת המאבק והגשת התנגדויות במסגרת הזמן שהוקצב להגשת ההתנגדות לתוכנית.

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

הדמיית תחנת הכוח של חברת ריינדיר אנרגיה

בהודעה שהוציאה השבוע המועצה האזורית דרום השרון תחת הכותרת "נלחמים על הבית" נכתב כי במועצה ימשיכו להיאבק בכל האמצעים כדי למנוע הקמתן של תחנות כוח בשרון, בסמיכות כה רבה לבתי התושבים. ראשת המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני-גונן, קראה לתושבים להצטרף למאבק. "נמשיך להיאבק ביחד – דרום השרון, כפר סבא, ראש העין, כפר קאסם, ג׳לג׳וליה, כפר ברא ומטה המאבק של התושבים – בכל האמצעים, כדי למנוע הקמתן של תחנות כוח בשרון, בסמיכות כה רבה לבתי התושבים. מיום שהוועדה לתשתיות לאומיות העבירה את התכנית של חברת ריינדיר להקמת תחנת כוח ליד כפר סבא (תת"ל 91) להערות הוועדה המחוזית והשגות הציבור קצובים לנו 60 יום להתנגדויות לתכנית. הגענו לרגע האמת במאבק בתחנות הכוח. אני קוראת לציבור להצטרף למאבק".

אושרת גני גונן. צילום עזרא לוי

אושרת גני גונן. צילום עזרא לוי

בתוך כך טוען חבר מועצת העיר מסיעת כפר סבא מתקדמת, פנחס כהנא, כי כפר סבא לא עושה מספיק כדי להיאבק בתוכנית להקמת תחנת הכוח. בהודעה ששלח לתקשורת כתב כי בטרם הדיון שהתקיים לפני כחודשים בות"ל ביקש להבין מה עמדת העירייה. לדבריו נענה כי לא ניתן להעביר חומרים משפטיים בהליך שמתקיים. לדבריו, לקראת הגשת ההתנגדויות העירייה חייבת להפיץ המידע לתושבים, לקיים דיון במועצת העיר, להציג מידע ולקבל החלטה."הדיון התקיים והעירייה התבטאה בדיון", אומר כהנא. "מה כל כך סודי בליזום דיון במועצת העיר החדשה בנושא, להציג עמדה ולקבל החלטה. זה נותן תוקף חזק לעמדה. ולמה לא לשתף? אין קשר בין הנושא המשפטי והצגת עמדת העירייה לבין הבקשה שלי כחבר מועצה".

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

פנחס כהנא. צילום עזרא לוי

כהנא מוסיף: "לצערי שוב הגענו למצב שמערכות ארציות שמשפיעות עלינו מוקמות באזור ואנו מתערבים מאוחר בתהליך וגם לא מצליחים לשכנע. כך זה בתמ"ל צופית, ברמפת סוקולוב 531, במסלולי הטיסה בשולי העיר, בנתיב התחבורה הציבורית, בתכנית המתאר הכוללנית ועוד. לצערי הגופים האזרחיים בעיר בתקופה זו אינם בשיא זוהרם, והנושא עובר בשקט יחסי. לא ראיתי הפגנה ליד הות"ל בעת הדיונים. יכול להיות שאני טועה כאן, אבל הפעילות לא מורגשת בעיר ורבים לא מכירים הנושא".

מעיריית כפר סבא נמסר: "עיריית כפר סבא והעומד בראשה, בשיתוף הרשויות באזור כולו, פועלים בנחרצות ומובילים מאבק בלתי מתפשר נגד הקמת תחנת כוח באזור, ויעשו כל שביכולתן כדי למנוע את הקמת תחנת הכוח. ראוי לציין, כי מידע רב לציבור בנושא נמצא בזירת השקיפות באתר העירוני".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר