העירייה פרסמה עצומה חריגה: "המדינה גזרה דין מוות לאפולוניה"

העירייה קוראת לתושבים לחתום על העצומה שפרסמה באתר העירוני: "שטח הטבע הפראי בהרצליה בסכנת הכחדה"

פורסם בתאריך: 4.7.19 16:25

עיריית הרצליה עשתה היום בבוקר צעד חריג והעלתה לאתר שלה עצומה נגד החלטת המדינה לבנות באפולוניה. העירייה קוראת בפרסום לתושבים לחתום על העצומה שבה נכתב: "מדינת ישראל פסקה: דין מוות לאפולניה". לפי התוכנית אמורות לקום באפולוניה, שנמצאת בשטח שמצפון לשכונת נוף ים בהרצליה, 2,687 יחידות דיור במגדלים בני 26 קומות.

עוד נכתב בקריאה לחתום על העצומה: "פארק אפולוניה – שטח הטבע הפראי האחרון באזור חוף השרון. בית הגידול של מגוון בעלי חיים וצמחים נדירים, הנמצאים בסכנת הכחדה ואתר בעל ארכי היסטוריה וארכיאולוגיה לאומיים. מדינת ישראל, באמצעות הוותמ"ל, מקדמת בניית אלפי יחידות דיור במקום, ובכך גוזרת גזר דין מוות על הריאה הירוקה של אפולוניה. עיריית הרצליה, יחד עם כחצי מיליון תושבי אזור השרון, קוראת לבטל את התוכנית ובמקום בניינים – להקים פארק אקולוגי-ארכיאולוגי".

נזכיר כי ביום רביעי שעבר החליט בית המשפט העליון אתמול לקבל את ערעור המדינה ולאשר לוותמ"ל להפקיד את תוכנית הבנייה באפולוניה. בעקבות ההחלטה שלח ראש עיריית הרצליה משה פדלון מכתב בהול לשר האוצר משה כחלון ודרש ממנו לבטל את התוכנית.

ראש עיריית הרצליה מסר מיד לאחר שהתפרסמה ההחלטה כי קיבל בצער את החלטת העליון בעניין אפולוניה. "מדובר בהחלטה שמכחידה במודע שטח טבע פראי, המהווה בית גידול לעשרות זנים של בעלי חיים וצמחים שנמצאים בסכנת הכחדה", אמר פדלון, "לעיריית הרצליה יש תוכנית להפוך את המקום לפארק אקולוגי-ארכיאולוגי, שיהווה אטרקציית תיירות בינלאומית"

פדלון הוסיף: "עוד לא נאמרה המילה האחרונה במאבק. אנחנו נפנה לממשלת ישראל ולשר האוצר משה כחלון שתמך במאבקינו להתערב מיד בנושא כל עוד לא מאוחר מידי".

אלון כרמלי, אחד ממובילי המאבק בתוכנית, אמר לצומת השרון בעקבות פרסום העצומה: "תוכנית הבניה חסרת האחריות בשמורת אפולוניה תשפיע על חייהם של למעלה מחצי מיליון תושבי השרון ותסכן חיים של רבים נוספים. אנחנו שותפים לבקשת העירייה משר האוצר משה כחלון להשאיר את פיתוח העיר בסמכות ראש העירייה משה פדלון, כפי שהבטיח לעשות. אנחנו מברכים על העצומה ומתכננים להרחיב את המחאה בכל האמצעים העומדים לרשותנו בתאום ושיתוף פעולה מלא עם העירייה".

בתוך כך מנסים הפעילים במאבק נגד הבנייה לגייס 30 אלף שקלים להמשך המאבק המשפטי בתוכנית. בהודעה שפרסם היום מטה המאבק נמסר כי בכוונתם לבקש דיון נוסף בבית המשפט העליון, בדומה לבקשות דומות שהוגשו על ידי עמותת אדם טבע ודין ועיריית הרצליה.

פרטי החשבון: מאבק אפולוניה, בנק הפועלים, סניף כפר שמריהו, מספר 680, חשבון מספר 222423.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר