משה פדלון ומאיה כץ. צילומים: עזרא לוי
משה פדלון ומאיה כץ. צילומים: עזרא לוי

פדלון וכץ מציעים: פיקוח עירוני על הגנים הפרטיים

ראש עיריית הרצליה קורא לממשלה להעביר לעירייה את סמכויות הפיקוח. יו"ר האופוזיציה מציעה להקים מנגנון פיקוח עירוני בשיתוף ההורים

פורסם בתאריך: 9.7.19 12:51

ראש עיריית הרצליה משה פדלון קורא לממשלה להעביר לעירייה את הסמכות והאחריות על הפיקוח לפקח גני הילדים הפרטיים בעיר. זאת בעקבות החלטת הממשלה, להעביר את הפיקוח על הגנים הפרטיים אל משרד החינוך. הוא הנחה את אגף החינוך ותאגיד "מרכזים קהילתיים" לגבש, עוד בטרם תחילת שנת הלימודים בגנים, מתווה פעולה להגדרת התנאים ואופן העברת סמכויות הפיקוח על הגנים הפרטיים מהמדינה לעירייה. לדברי העירייה, פועלים בהרצליה גם כ-40 גני ילדים פרטיים. בנוסף בעיר שלושה מעונות יום לילדים בגילאי שלושה חודשים עד שנתיים ושמונה חודשים, שבהם פועלת רשת מצלמות אבטחה.

פדלון: "כבר כיום העירייה מפעילה מספר כלים להגברת נושא ביטחון הילדים בגנים הפרטיים. למרות שאין מוטלת עלי חובה שכזו בחוק, אנו מחמירים מאוד בתנאי הפיקוח על הבנייה ומתן רשיון לשימוש חורג במבנה למי שמבקשים להפעיל גן פרטי בשטח פרטי. העירייה מפעילה מערך רחב של כלים לפיקוח על הגנים הפרטיים, ביניהם: בדיקת חוזק המבנה, אישורי כיבוי אש, בטיחות מתקני המשחקים, בטיחות החשמל במבנה ועוד. זאת, בנוסף למעטפת תמיכה בהורי ובצוותים המקצועיים של הגנים הפרטיים, הכוללת קורס עזרה ראשונה לגננות ולהורים, הנחיות להתנהגות בטוחה בקיץ, הנחיות לתזונה בריאה ועוד".

בתוך כך, שלחה הבוקר יו"ר האופוזיציה במועצת העיר מאיה כץ מכתב לפדלון, ובו הציעה ליצור מנגנון פיקוח עירוני על הגנים, מגיל לידה ועד שש. "בהמשך למכתבי בנושא מה-19 ביוני 2018, ולאור אירועי האלימות המזעזעים שנחשפו לאחרונה בגן ילדים בראש העין ובעפולה, מבקשת את טיפולך ביצירת מנגנון פיקוח עירוני שיאפשר טיפול רציף מלידה עד גיל 6 בגני הילדים", כתבה כץ לפדלון, "על פי החוק, אין בסמכות הרשות המקומית לכפות פיקוח על גני ילדים ומעונות, אך לרשות איתנה כמו הרצליה יש את הכלים והיכולת לפעול בשיתוף עם ועד הורי הגנים על מנת לייצר סטנדרטים עירוניים אחידים שמכח התחרות יחייבו את מפעילי הגנים והמעונות לפעול על פיהם, תוך מתן ליווי והכשרה מקצועית עירונית לבטיחות, טיפול וחינוך בגיל הרך עד להסדרת הנושא כחקיקה ראשית".

בחודש אוגוסט מקיימת המחלקה לגיל הרך בעירייה כנס להורי הפעוטות לפני כניסתם לגן, פרטי או עירוני. בעירייה אומרים כי ההרשמה למעונות היום העירוניים בעיצומה ושיש עדיין מספר מקומות פנויים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר