דיירי הבניין שבו פועל סניף רמי לוי לעירייה: אל תתנו לו רישיון עסק

דיירי הבית באחד העם 21 דורשים מהעירייה שלא לתת רישיון עסק למרכול, שנסגר בשבוע שעבר בצו מינהלי ל-30 יום, ודורשים פגישה עם גורמי האכיפה בעירייה ועם ראש העיר

פורסם בתאריך: 22.7.19 14:08

נציגות ועד הבית בבניין שברחוב אחד העם 21, שבקומת הקרקע שלו פועל מרכול "רמי לוי בשכונה" מרשת המרכולים רמי לוי (בפינת הרחובות אחד העם וסוקולוב), שלחו בסוף השבוע שעבר מכתב לראש העירייה משה פדלון בו הם מבקשים לקיים דיון דחוף עם גורמי הרישוי והאכיפה הרלבנטיים בעירייה, וכן עם ראש העירייה, בנושא המרכול.

נזכיר כי ביום שני שעבר חתם פדלון על צו סגירה מינהלי ל-30 יום למרכול ומאז נותר המרכול סגור. מדוברות העירייה נמסר אז כי הצו הוצא בעקבות מטרדים שונים שגורמת העבודה בסניף, ובין השאר הוצאת סחורה מחוץ לחנות, מפגעי לכלוך וחסימת מעברים על ידי משאיות הפורקות סחורה. באותו יום שני בשעות הבוקר, נזכיר, ניצלו אם ובתה בת השלוש מפגיעה כשארגזים עמוסים בירקות נפלו לכיוונן כשצעדו ברחוב ליד המרכול.

לאחר הוצאת הצו וסגירת הסניף ללקוחות נפתח בשבוע שעבר פתח בחזית המרכול ובו הוצבה דלת זכוכית, בנוסף לדלת שמשמשת להכנסת הסחורות. מוועד הבניין טוענים כי "נפתח פתח מילוט בחזית הבניין בניגוד לחוק התכנון והבניה וללא הגשת בקשה מתאימה או קבלת היתר וזהו שינוי בחזית הבניין".

דלת הזכוכית שהותקנה בחזית המרכול

"הסופר נפתח ופועל ללא רישיון עסק מראשית 2019, ללא האישורים הנדרשים, לרבות שימוש חורג בנכס, אישור משרד הבריאות וכיוצ"ב", נכתב במכתב ששיגרה נציגות ועד הבית לפדלון, "הסופר פועל באין מפריע תוך סיכון התושבים, גורם מחדלים רבים. כמו כן במקום ליקויים רבים, תכנוניים ותפעוליים אשר פני השטח אינם מאפשרים הסדרה שלהם".

לטענתם, מתבצע מהמרכול פינוי אשפה כמה פעמים ביום, ואז מוצבים פחי האשפה בכניסה לבניין שלהם ואלה חוסמים את הכניסה והמדרכה. עוד הם טוענים כי למרכול אין חדר אשפה והם מחזיקים את פחי האשפה בתוך המחסן בו הם מאחסנים סחורה. עוד הם טוענים כי אין במקום מפרץ מוסדר לפריקת סחורה ממשאיות והן פורקות סחורה בחזית הבניין לאורך כל היום, גם לפנות בוקר, ומשבשות ומונעות את זרימת התנועה בציר שגם כך הינו עמוס. ארגזי הסחורה שנפרקים ממשאיות לפנות בוקר נשארות בכניסה לבניין, ומסכנות לדברי התושבים את ילדיהם בדרכם לבית הספר. בנוסף, הם טוענים, המשאיות עולות על המדרכה, תוך סיכון הולכי הרגל, תוך שהן נוסעות אחורנית, בניגוד לחוק, וכך חונות על המדרכה עד לסיום פריקת סחורותיהן בכניסה לבניין של התושבים. עוד הם טוענים כי הכניסה לבניין שלהם הפכה להיות פינת העישון של עובדי הסופר במשך כל היום. התושבים מתלוננים גם על מצב החנייה שלטענתם החמיר בשל המרכול והם מבקשים כי העירייה תפעל לפתיחת החניון שקיים בבניין.

פורקים סחורה במרכול

לסיכום כתבו מהוועד: "עצימת העין של העירייה מכל האמור לעיל הוא המחדל הגודל ביותר וכולנו תקווה כי לא נתעורר מאוחר מדי מהסיוט הזה! על העירייה היה לדחות על הסף את הבקשה לרישוי עסק שכזה אשר משום שאינו עומד בתנאי תברואה בסיסיים ובהיעדר תנאים לוגיסטיים בסיסיים הנדרשים לניהול סופרמרקט!… כולנו תקווה כי לא מדובר במשחק מכור הידוע מראש בו החזק ובעל הממון מנצח, תוך רמיסת החוק והתושבים, וכי טענותינו לרבות העובדות בשטח, אשר מדברות בפני עצמן, נשמעות היטב בראשות העירייה ונלקחות בחשבון ויטופלו בהתאם".

תגובת העירייה: "עיריית הרצליה אמונה על שמירת המרחב הציבורי ולא תסבול הפרעה של הסדר הטוב ואיכות החיים של תושבי העיר, העירייה אחראית לבטיחות וביטחון המשתמשים בעסקים המסחריים שבה. ולכן סופר רמי לוי קיבל צו סגירה ל-30 יום עד לתיקון אחרון הליקויים. העירייה לא תאפשר פתיחת המקום בלא שהוסדרו כל התנאים ותוקנו כל המפגעים".

תגובת רמי לוי לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר