בית הספר הנדיב
בית הספר הנדיב

הבנייה סמוך לבית הספר הנדיב: פדלון תקף את הנהגת ההורים, שלא נשארו חייבים

במכתב ששלח הבוקר ראש העירייה להורים הוא פירט את פעולות העירייה שאמורות להבטיח את בטיחות התלמידים והוסיף: "חברים בהנהגת ההורים עוסקים בפיזור מידע חסר אחריות, חסר מקצועיות, חסר ומוטעה". תגובת ההורים: "אין לנו אלא להצטער שנשלח מכתב התוקף אישית את חברי ההנהגה"

פורסם בתאריך: 28.7.19 16:41

היום (ראשון) בבוקר שיגר ראש עיריית הרצליה מכתב להורים לתלמידים בבית הספר הנדיב ובו הוא מבקש לפזר את עננת השמועות לגבי ההתנהלות והסדרי הבטיחות בסביבת בית הספר, שבה יתקיימו עבודות על פרויקטים של פינוי-בינוי. הוא כתב כי בימים הקרובים תקבע פגישה בבית הספר או בקרבתו, בה נציגי העירייה המקצועיים יגיעו להציג בפני כל הורה שירצה בכך את תוכניות ההתארגנות וחוות הדעת. נזכיר כי ביום שלישי שעבר הודיעה העירייה לנציגי ההורים כי למרות הבנייה הסמוכה לבית הספר, הלימודים בו יתקיימו כסדרם, תוך נקיטת אמצעי בטיחות מתאימים.

"למן הרגע הראשון הייתה שותפה הנהגת הורי בית הספר לכל ההיבטים הקשורים לקראת שנת הלימודים הקרובה", כתב פדלון, "אלא שחברים בהנהגת ההורים עוסקים בפיזור מידע חסר אחריות, חסר מקצועיות, חסר ומוטעה לגבי האופן בו מתקבלות החלטות ולגבי אופן היערכות העירייה. לא ברורים הטעמים והמניעים המנחים את מי מחברי הנהגת ההורים, אך בעודם בוחנים את המידע שנמסר להם על ידי גורמי הרשות והשקיפות המלאה הנעשית מולם, בוחרים לנהל באותה נשימה קמפיין תמוה נגד עיריית הרצליה במקום להעמיק ולעיין בהסדרי הבטיחות האחראיים שמפעילה העירייה".

מפת העבודות בבית הספר הנדיב

כאמור, ביום שלישי שעבר עיריית הרצליה דחתה את בקשת הורי בית הספר הנדיב להעביר את התלמידים, כמקשה אחת, לשטח סמוך לבית הספר, בזמן שיתקיימו עבודות על פרויקט פינוי בינוי של ארבעה מבנים ברחוב עזרא הסופר. העירייה השיבה להורים כי לאחר מכלול בדיקות שנעשו התקבלה ההחלטה לקיים את פעילות בית הספר במתקן הקיים, ושבשטח בית הספר יתבצעו ההתאמות הבטיחותיות הנדרשות. ההורים מצדם מסרבים להצעת העירייה, שעלתה ב-14.7 בפגישה שנערכה בין ההורים ונציגי העירייה, ומבקשים חלופה אחרת לפיה תלמידי בית הספר יועברו כמקשה אחת למוקד גאוגרפי אחד באזור הסמוך לבית הספר, למשל אזור בית ספר נבון, ובמידת הצורך תוך שימוש בפריקסטים. ההורים חוששים כי כ-650 התלמידים בבית הספר יהיו בסיכון בטיחותי בשל כלים כבדים שיעברו באיזור ובשל עגורנים שעלולים ליפול ויהיו חשופים במשך כמה שעות ביום למטרדי אבק ורעש כתוצאה מהבניה. בשבועות האחרונים מפעילים ההורים לחץ על העירייה באמצעות שליחת מיילים רבים בעניין לעירייה, העלאת הנושא בכל פוסט של העירייה בפייסבוק והם מאיימים כי יבקשו להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר וישביתו את הלימודים בבית הספר.

פדלון מציין במכתבו כי בחודש יוני ביצע הקבלן התראת פינוי לתושבים, וזאת לאחר שאושרה תוכנית התארגנות של שטח בית הספר. כמו כן, היתר בניה לארבעה מבנים שעוברים תהליך תמ"א 38 הונפק כדין ביום 9.7.2019. לדבריו, עיריית הרצליה ביצעה הערכות מוקדמת למציאת פתרונות בטיחותיים סביב הנושא בשיתוף ההורים, הנהלת העיר וכלל האגפים המקצועיים הרלוונטיים מזה מספר חודשים, כולל דרישת הכנת תוכנית בטיחות מותאמת אזור מטעם יועץ בטיחות חיצונית לחברה הקבלנית. עבודת הבניה, כותב פדלון, אינה צמודת גדר לבית הספר וחברת הבנייה קיבלה היתר כחוק ועומדת בתנאים המחמירים שנקבעו ע"י מינהל ההנדסה ומשרד החינוך. מנהל מחלקת הבטיחות ומפקחים עירוניים נוספים הונחו להגיע לאתר בכל יום מימי הלימודים על מנת לעקוב ולוודא שאכן הקבלן אינו חורג מדרישותינו ועומד בתנאים.

לפי המכתב, בכוונת העירייה לקחת מקדם בטיחות נוסף בדמות גידור חלק מחצר הפעילות, על אף שזה אינו נדרש על פי הנחיות הבטיחות. כמו כן יוקצה שטח נוסף לבית הספר שבו יותקנו משחקי חצר ושטח שבו יותקן דשא סינטטי. בנוסף, לעגורן יותקנו גובלי סיבוב ומטען והותקנו בין אתר העבודה לגדר בית הספר (שטח הבטיחות) גגון נגד נפילת חפצים.

בנוגע לרעש ולאבק שעליו מתלוננים ההורים כתב פדלון: "כלל הגורמים המקצועיים ברשות תמימי דעים לגבי טיב ההיערכות המאפשרת הגשמת – התכלית הפדגוגית במינימום מטרדי רעש או אבק; ומעניקה שליטה וניהול אפקטיבי ובטוח של מערך בית הספר". בעניין אולם הספורט שהיה אמור לעבור שיפוץ כולל נכתב כי "בנייתו תידחה לעת הזו, בשל הרצון לאפשר שנת לימודים מאוזנת ונכונה" וכי במהלך הרבעון השני של שנת הלימודים תתקיים הערכת מצב עם נציגי ההורים והנהלת בית הספר. בנוגע לתלונות על הצורך בצביעת קירות בבית הספר וטיפול במפגעים שאינם מידיים – "הרי שאלו תוכננו להיות מטופלים בחודשי הקיץ, כפי שנמסר לא פעם להנהגת ההורים, כך שלא ברור מדוע כורכת ההנהגה נושא זה לנושא הבניה בעזרא הסופר".

לסיכום כתב פדלון: "עיריית הרצליה בראשותי חרתה על דגלה לטפל בנושא החינוך כנושא ראשון במעלה. הבטחת בטיחותם של התלמידים היא חובתי החוקית והערכית. היו סמוכים ובטוחים כי אנו רואים בנושא זה כנושא החשוב ביותר. יתרה מכך, אני בעצמי אעמוד בראש צוות בדיקה תקופתי ואעמוד אישית על הקפדת הסטנדרטים הגבוהים שהצבנו".

מהנהגת ההורים נמסר בתגובה: "אין לנו אלא להצטער שנשלח מכתב התוקף אישית את חברי הנהגת ההורים ובוחר שלא להגיב עניינית לטענות שנשמעות. עיריית הרצליה מבקשת מאיתנו לאפשר לילדים שלנו ללמוד בתוך אתר בניה, בלי שיש להם ולו אישור אחד או חוות דעת אחת שנותנת מענה לנזקים הבריאותיים הבלתי הפיכים, כמו לבעיות הבטיחות החריפות. במכתב בחרה עיריית הרצליה לצרף מפה שניתן למצוא בקלות יתרה באתר העירייה ולא לצרף מסמך אחד שיש לסתור את טענות ההורים. אנחנו מקווים ובטוחים שעיריית הרצליה והעומד בראשה, יקבלו בסופו של יום את ההחלטה הנכונה וימצאו מקום שראוי ובטוח ללמד את ילדינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר