חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

מחאת ההורים: מתכוונים לא לשלוח את התלמידים ללימודים בימי שישי

הנהגת ההורים בחטיבת הנגיד, הנאבקת לשמר את מתכונת שבוע הלימודים בן החמישה ימים בחטיבה, עורכת סקר בין ההורים. "בבדיקה מקדמית בכמה כיתות נמצא רוב מוחץ לאי-הגעה בימי שישי", אומרים בהנהגה

פורסם בתאריך: 8.8.19 09:20

הנהגת ההורים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד, הנאבקת נגד החלטת משרד החינוך להחיל בשנת הלימודים הקרובה שבוע לימודים בן שישה ימים, עורכת סקר בין ההורים כדי לבדוק אם יסכימו שלא לשלוח את הילדים ללימודים בימי שישי.

"בבדיקה מקדמית בכמה כיתות נמצא רוב מוחץ לאי-הגעה בימי שישי", נכתב בהודעה להורים, "ברגע שמדובר בקבוצה – המערכת תתאים את עצמה למציאות שתיווצר. גם הנהגת ההורים העירונית והיו"ר זיו עומר – מגבים לחלוטין את הצעד הזה, ולילדים תסופק מטרייה שתמנע פגיעה בהם. אנחנו מעוניינים לעבור תהליך כיתתי לבחינת עמדות ההורים בצורה מעמיקה. חשוב לנו לשמוע אתכם!".

להודעה צורף קישור למילוי סקר עמדות המיועד להורי התלמידים שעולים בשנה הבאה לכיתות ח' ו-ט'. ההורים התבקשו לבחור את עמדתם מתוך שלוש אפשרויות: 1. ניאבק בהחלטה ללמוד בשישי, ולא נגיע עד שתימצא נוסחה מתאימה, 2. לא נגיע ללימודים אם רוב הכיתה לא תגיע בימי שישי, 3. נגיע בימי שישי.

בהודעה נכתב גם כי "לאחר שנתיים של ניסיונות לקיים דיון עומק מקיף בצורכי חטיבת הנגיד בזיקה לשבוע הלימודים בחטיבה, ולאחר עשרות שעות עבודה בישיבות, מכתבים ומחאות – אנחנו מגיעים לרגע האמת: הרשויות מתבצרות בקביעתן הראשונית בלא להציג נימוקים תקפים ומסרבות לכל פשרה שהוצעה. עבורנו ועבור ילדינו מדובר בהחלטה שתעצב את חיי היום יום בשנים הבאות. לפיכך הוחלט לחתור לקראת החלטת הורים על אי-הגעה לימי השישי בשנה הבאה, עד שיימצא הסדר שמוסכם על כולם ומשרת את ילדי בית הספר. במקביל אנחנו עמלים כעת על הגשת תלונה רשמית לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה על דרך התנהלות הרשויות".

נזכיר כי בימים האחרונים של שנת הלימודים הקודמת שיבשו ההורים והתלמידים בחטיבה את הלימודים בכמה הזדמנויות שונות. הם גם הפגינו מול בניין העירייה ואף השתתפו בישיבת מועצת העיר, שבה העלה חבר המועצה איל פביאן את הנושא לדיון. ראש העירייה משה פדלון אמר בישיבה שיפנה למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב ויבקש לקיים פגישה בעניין. הצעתו של פביאן, שביקש גיבוי מהעירייה ותמיכה מול משרד החינוך בהמשך קיום מתכונת הלימודים הנוכחית בחטיבה גם בשנה הבאה, ירדה מסדר היום לאחר הצבעה של חברי המועצה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ניסה ככל יכולתו לשנות את החלטת משרד החינוך, ואף פנה באופן אישי אל מנכ"ל המשרד בבקשה לבדוק ולבחון מחדש את הנושא עם מנהלת המחוז, על מנת שהמצב יישאר כפי שהיה במשך העשור וחצי האחרונים. בנוסף, ביקש ראש העירייה להזמין את המנכ"ל להרצליה, לשיח פתוח עם נציגים מטעם התלמידים והנוער וקהילת ההורים, על מנת שיתרשם מטיב הכוונות. בנוסף, בפגישה עם נציגי בית הספר הציע ראש העיר לצדדים להיפגש עם המפקחת על העיר ומנהלת בית הספר, בליווי אגף החינוך, לנסות להשפיע ולגבש יחד מתכונת שתתאים לשנת הלימודים הקרובה ותהיה בהתאם להנחיית משרד החינוך".

במשרד החינוך סירבו להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר