עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

דוח ועדת הביקורת: עיכוב באישור חניות נכים וגבייה בלי אישור של תשלומי הורים

מועצת עיריית כפר סבא אישרה אמש פה אחד את המלצות ועדת הביקורת העירונית בנוגע לתיקון הליקויים שהתגלו בדוח המבקר לשנת 2018

פורסם בתאריך: 11.8.19 14:30

העירייה לא עומדת בלוחות הזמנים לאישור חניות נכים, אינה גובה אגרה מתחנות מוניות ברחבי העיר ומתעכבת בדיון בבקשות לחיזוק מבנים ברחבי העיר באמצעות תמ"א 38. כך עולה מדוח של ועדת הביקורת העירונית בראשות חבר המועצה יוסי סדבון, שדנה בדוח מבקר העירייה לשנת 2018, ושאת המלצותיה לתיקון הליקויים אישרה מועצת העיר בישיבתה אתמול (רביעי), פה אחד. עוד נכתב בדוח כי הורים לתלמידים חוייבו בתשלומים שלא אושרו על ידי משרד החינוך, וכי לא מתבצע החזר להורים של עודפי גבייה שנגבו מהם.

דוח מבקר העירייה הוגש לראש העירייה ולחברי המועצה בפברואר 2019. בחודש מאי אישר ראש העירייה את הדוח ומינה את מנכ"ל העירייה איתי צחר לעסוק בתיקון הליקויים. בחודש יוני דנה בדוח ועדת ביקורת בראשות סדבון והמליצה למועצה לאשר את הדוח. אמש, כאמור, אישרה מועצת העיר את המלצות ועדת הביקורת.

לפי הדוח, כאמור, העירייה לא עומדת בלוחות הזמנים לאישור חניות נכים פרטיות, שאמורות להיות מאושרות בתוך 60 יום אך בפועל מאושרות לאחר 90 ימים. נכתב כי פרוטוקולים של ועדת התחבורה, שאמורה לאשר את החניות, מועברים לאישור וחתימת הגורמים המוסמכים באיחור רב מהיום בו התכנסה הוועדה. ההמלצה היא לכנס את הוועדה בתדירות גבוהה יותר ולאשר את החניות בחתימת הפרוטוקול בסיום הוועדה. ליקוי נוסף הוא שלא נערך מיפוי חניות נכים פרטיות הקיימות בעיר ואין לעירייה נתונים בנושא זה. לכן, ממליצה ועדת הביקורת לבצע מיפוי וסקר חניות נכים על בסיס קבוע.

עוד נכתב בדוח כי העירייה אינה עורכת ביקורים מוסדרים בנכסי העירייה שהיא משכירה וניתנה המלצה לקיים ביקורים פיזיים מוסדרים בנכסיה. בנושא מזנוני בתי הספר, נכתב, חלה ירידה של 33 אחוז בהכנסות בשל הפעלת חוזר מנכ"ל משרד הבריאות בדבר אוכל בריא. "כמו כן, אף שוכר לא היה מעוניין לשכור
מזנונים באולפנית הראל ובבית הספר תורה ומדע באותה תקופה עקב מיעוט תלמידים. בשני מזנונים בחטיבות שרת ושז"ר חלה ירידה במחירי דמי השכירות מ-50 אלף שקל לסך של כ-15 אלף שקל, ירידה של 70 אחוז".

בעניין הקצאת מקומות חנייה למוניות, נכתב בדוח כי אין בידי העירייה תיעוד לגבי מספר תחנות המוניות ומספר תאי החנייה שאושרו לכל אחת מהן על ידי העירייה. "אין העירייה גובה אגרה כלשהיא מבעלי המוניות החונים בחניות כפי שהוקצו על ידי העירייה", נכתב. ההמלצה שניתנה בדוח היא לדרוש מבעלי תחנות המוניות לחתום על הסכם רשות שימוש ולגבות מהם דמי שימוש בהתאם למספר מקומות החניה שהוקצו להם.

עוד נכתב בדוח כי נעשה חיוב הורים בתשלומים שלא אושרו על ידי משרד החינוך, והומלץ לפעול לגביית תשלומי הורים בהתאם להנחיות משרד החינוך. עוד נטען כי תרומות מההורים נעשו ללא אישור של אגף החינוך ומשרד החינוך והומלץ כי תרומות הורים יעשו בכפוף לאישור אגף החינוך. עוד נמצא כי גביית תשלומים עבור פעילות תל"ן נעשתה ללא קבלת אישור והסכמה של כל הורה בכתב, בענין זה הומלץ כי תשלומים בעבור פעילות תל"ן יעשו רק לאחר אישור בכתב מכל הורה. עוד נטען כי לא מתבצעת החזרת יתרות של עודפי הגבייה בחשבון ההורים להורים וזאת בניגוד להנחיות משרד החינוך . בדוח הומלץ כי בתי הספר ישיבו להורים את עודפי הגבייה, וכי תהיה גבייה אחידה ושויונית בכל בתי הספר.

עוד בדוח, נכתב כי מספר הבקשות לתמ"א 38 נמצא במגמת ירידה והומלץ לבחון את הסיבה לכך ולפעול לצמצום פרק הזמן מרגע הגשת הבקשה לתמ"א 38 ועד לדיון בוועדת המשנה לתכנון ובניה. עוד הומלץ לבחון ביצוע סקר מבנים בעיר לאיתור מבנים הדורשים חיזוק וטיפול במסגרת תמ"א 38, לבחון שילוב מערכות ממוחשב לניהול מעקב ופיקוח אחר בניית תמ"א 38, ולבחון השלמת כח אדם ופיקוח חיצוני שיסייעו בבקרה ומעקב באתרים הקיימים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר