חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

הורי החטיבה הצביעו: מחרימים את הלימודים בימי שישי. משרד החינוך: "יהיו השלכות"

סקר שערכה הנהגת ההורים בחטיבת הנגיד קבע: ההורים לא ישלחו את התלמידים לבית הספר בימי שישי. משרד החינוך: "כל צוותי ההוראה יתייצבו בימי שישי לעבודה סדירה. אנו מציעים להורים שלא לעשות דין לעצמם"

פורסם בתאריך: 15.8.19 08:56

הנהגת ההורים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד הודיעה היום להורים כי לנוכח תוצאות הסקר שביצעו בימים האחרונים בקרב הורים לתלמידים בשכבות ח' ו-ט', הוחלט שבשנת הלימודים הקרובה לא ישלחו ההורים את התלמידים ללימודים בימי שישי. זאת בניגוד להחלטת משרד החינוך לפיה בית הספר יעבור למתכונת לימודים של שישה ימים בשבוע, במקום חמישה כפי שהיה ב-16 השנים האחרונות.

"תלמידי הנגיד לא ילמדו בימי שישי בשנת תש"פ", נכתב בהודעה ששלחה הנהגת ההורים להורים, "על יסוד הממצאים הגורפים בסקר שנערך בשבוע שעבר, קיימה הנהגת ההורים הצבעה ובה הוחלט ברוב מוחלט שבשנת הלימודים הבאה לא יגיעו התלמידים ללימודים בימי שישי, וימשיכו את מסורות ההוראה בחמישה ימים גם בשנתה ה-17. הנהגת ההורים העירונית תומכת לחלוטין בהחלטה זו. הנהגת ההורים בחטיבה תבקש להיפגש עם הנהלת בית הספר כדי לדון בהתאמות הנגזרות מההחלטת ההורים".

חבר המועצה איל פביאן, שבתו לומדת בחטיבה, אמר: "עצוב, מצער ומיותר לחלוטין שהנהגת ההורים והתלמידים, וציבור של מאות המשפחות בחטיבה, על כל בני משפחותיהם מוצאים עצמם במצב הזה כתוצאה מטיפול לקוי, כושל ומוטעה של הרשויות בעניינן. הממצאים של הסקר האחרון אינם מפתיעים. העניין נמשך משנה לשנה וממחזור למחזור, וברור וידוע לנו כי עמדת ההורים ברחבי העיר כולה בנושאים אלה היא דומה. לצערי, התעלמו באופן עקבי מרצון ההורים והתלמידים ונעשתה טעות ניהולית ומנהיגותית קשה. זאת מעבר לעובדה כי חוזר מנכ"ל משרד החינוך אוסר על שינוי באורח חיים במוסד חינוכי ללא הסכמה עם הנהגת ההורים. זו דוגמה מובהקת בה ציבור גדול בקהילה נפגע כתוצאה מהתנהלות רשויות בעיניינו והדבר לא תקין ומיותר לחלוטין".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ניסה ככל יכולתו לשנות את החלטת משרד החינוך, ואף פנה באופן אישי אל מנכ"ל המשרד בבקשה לבדוק ולבחון מחדש את הנושא עם מנהלת המחוז, על מנת שהמצב יישאר כפי שהיה במשך העשור וחצי האחרונים. בנוסף, ביקש ראש העירייה להזמין את המנכ"ל להרצליה, לשיח פתוח עם נציגים מטעם התלמידים והנוער וקהילת ההורים, על מנת שיתרשם מטיב הכוונות. בנוסף, בפגישה עם נציגי בית הספר הציע ראש העיר לצדדים להיפגש עם המפקחת על העיר ומנהלת בית הספר, בליווי אגף החינוך, לנסות להשפיע ולגבש יחד מתכונת שתתאים לשנת הלימודים הקרובה ותהיה בהתאם להנחיית משרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "בשנת הלימודים הבאה יתקיימו שישה ימי לימוד מלאים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד. כל צוותי ההוראה יתייצבו בימי שישי לעבודה סדירה והלימודים לרבות בכל מקצועות הלימוד והליבה יתקיימו כסדרם. אנו מציעים להורים שלא לעשות דין לעצמם ולפגוע בחוק חינוך חובה. תלמידים שלא יגיעו לשיעורים ולבחינות לא יקבלו שיעורי השלמה והשלכות לכך יהיו בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר