משה פדלון צילום עזרא לוי
משה פדלון. צילום עזרא לוי

משה פדלון: "בשנים הקרובות נתמקד בעידוד תלמידות ותלמידים ללמוד מתמטיקה, פיזיקה ומדעים"

רגע לפני וועידת החינוך של הרצליה שתתקיים מחר, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מדבר על החינוך המיוחד בעיר, על משבר חטיבת הנגיד ועל לחצני מצוקה בגני הילדים

פורסם בתאריך: 21.8.19 13:54

בוועידת החינוך הקרובה של הרצליה, שתתקיים מחר, רביעי, 21 באוגוסט, בשעה 16:00, בבר בעיר שברחוב בן גוריון 7, יתקיימו מספר פאנלים ושיחות מרתקות בנושאי החינוך הרלוונטיים בזווית המקומית. לאחר דברי הפתיחה מנציגי ארגון והסתדרות המורים, העיתונאית ואשת התקשורת מירב בטיטו תקיים שיחה של אחד על אחת עם ראש עיריית הרצליה, משה פדלון.

"ההתמקדות שלנו בשנים הקרובות היא  לעודד תלמידות ותלמידים ללמוד מתמטיקה, פיזיקה ומדעים בחמש יחידות, ולחשוף אותם לעולם ההייטק והטכנולוגיה", אומר משה פדלון בראיון ל"צומת השרון" לקראת הועידה, "זה מצליח לנו. הצלחנו לפני חמש שנים, הייתה לנו הצלחה בלתי רגילה ואנחנו רוצים להמשיך עם זה. רק כדי לסבר את האוזן, אם לפני חמש שנים, 18% מתלמידי הרצליה, היו בוגרי 5 יחידות במקצועות אלה, היום הגענו ל-36%.

"כמו כן, אנחנו רוצים לשים דגש על נושאים ערכיים – מציונות ועד אהבת הארץ. מהגיל הרך, ועד לכיתה י"ב. הכוונה שלי היא שילדים ילמדו לימודי חובה על נושאים כמו מחזור, שהתלמידים יגיעו לגינות החקלאיות, ילמדו לימודי שחמט, ינקו את הים, לעודד אותם להגיע לתנועות הנוער. זה נושא שאנחנו הולכים לשים עליו דגש".

מה העירייה עושה למען צמצום הפערים בין התלמידים בעיר?
"כמובן שאנחנו עובדים למען צמצום פערים ומתן שוויון הזדמנויות לכל שכבות האוכלוסייה בעיר. יש לנו בעיר 500 ילדים שהם בסיכון, ואנחנו אלה שצריכים לתת להם את ארגז הכלים. זה אומר שלמרכזי הלמידה הם יגיעו ב-5 שקלים לשיעור פרטי, ואם הם רוצים להגיע לחוג מסוים שעולה 300 שקלים לחודש, הם ישלמו 30 ו-50 שקלים במקום. את השיעורים הפרטיים המוזלים כבר התחלנו, ואנחנו רוצים להנגיש את היוזמה לכלל האוכלוסייה בעיר. מאוד חשוב לנו שהילדים יהיו תחת הבקרה וההובלה שלנו".

מה בנוגע לגנים הפרטיים?

"אני הוא שמפקח על הגנים הפרטיים, מעביר להם סדנאות פדגוגיות, סדנאות פתיחות, ואפילו בשנת הלימודים  הקרובה – שם להם לחצני מצוקה לשעת חירום. חס וחלילה מתרחשת שריפה בגן הילדים, הגננת לוחצת על לחצן המצוקה, וארבעת שירות ההצלה, מד"א, כיבוי, משטרה והשיטור העירוני רצים לעבר הגן. זה עובד אצלנו כבר ב-156 גנים, וזה הולך לעבוד בעוד 40-35 גני ילדים שלנו. אנחנו הולכים לעשות מהפכה בגני הילדים".

מה מתוכנן בתחום החינוך המיוחד? 

"בשנה הקרובה אנחנו מתכוונים לפתוח גנים נוספים בחינוך המיוחד. תושבים מהסביבה עוזבים את תל אביב ורמת השרון ומגיעים להרצליה בגלל המענה שלנו. יש לנו למעלה משמונה עשרה גני ילדים בחינוך המיוחד. כיתות בבתי ספר שקולטות ילדים על הרצף האוטיסטי, גם ביסודי, וגם בחטיבה".

מה עם משבר החינוך המיוחד במשרד החינוך? גורם במשרד הצהיר כי לשמונה תלמידים בחינוך המיוחד בהרצליה אין מסגרת בשנת הלימודים הקרובה

"אין שום משבר בהרצליה. אני לא אחכה לרגולטור. מבחינתי הם ילמדו בלשכת העירייה. אין דבר כזה. מה שצריך, יהיה פה. אני אקח כאן חדר, ואסב אותו למען הילדים האלה. ואם צריך להביא מורה מחיפה, נביא מורה מחיפה. הם יקבלו חינוך. זו הנחיה שלי. יעלה מה שיעלה. אני אתן את החינוך לילד הזה, מה פתאום שאני אקפח אותו?".

מהי עמדתך על אורך שבוע הלימודים? בחטיבת הנגיד ישנו מאבק מצד ההורים להמשיך בשבוע של חמישה ימי לימוד.

"בנושא של חטיבת הנגיד, אני ביקשתי ממנהלת המחוז להמשיך את התהליך של לימודים חמישה ימים בשבוע, ושאנחנו נמלא את היום השישי בתכנים, זה לא התקבל. הגשתי ערעור למשרד החינוך, גם שם דחו זאת. מהרגע שאמרו לנו חברים, שישה ימי לימודים, אני מכבד את ההחלטה. בנוגע לשאר בתי הספר, דבר כזה הוא כל כך רציני וחשוב, זה לא רק לקבוע לגבי חטיבה אחת. צריך לתת החלטה על כלל מוסדות הלימוד בעיר. עזוב את דעתי, הייתי משאיר למומחים שישבו על המדוכה, ויתנו לי חוות דעת. יש יועצים פדגוגיים, יש מפקחים, יש מנהלים למעלה. צריך לשמוע את הכל. צריך לשבת בשולחן עגול אחד גדול ולקבל החלטות"..

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר