עבודות סניטציה ביער אוסישקין. צילום ארז לבנה
עבודות סניטציה ביער אוסישקין. צילום ארז לבנה

יער אוסישקין: מדוע הוזמנה משטרה עם תחילת עבודות הסניטציה לשיקום המקום?

עיריות הוד השרון וכפר סבא, משמר האילנות והבעלים של השטח, גיורא רוזנבאום, הסכימו לשקם את יער אוסשקין החולה. אך אתמול התפתחה דרמה כאשר קבלן הגיזום החל לעבוד בשטח עם טקטור כבד ונופוצו שמועות על כריתת עצים בריאים. זה הסתיים בהבנות

פורסם בתאריך: 26.8.19 10:17

לאחר שצומת השרון התריע בעבר כי מצבו של יער אוסישקין בכי רע, הסכימו לאחרונה עיריית הוד השרון, מחלקת גנים ונוף בעיריית כפר סבא, משמר האילנות בכפר סבא והבעלים של השטח גיורא רוזנבאום, לפעול לשיקום היער. ביום שישי האחרון ואתמול (ראשון) פעל בשטח טרקטור (שופל) לפינוי הגזם ביער ולקיצוץ הענפים החולים על גבי העצים. תושבים שצפו בעבודות נחרדו וטענו כי מדובר בכריתה מסיבית של עצים בריאים. גם אנשי עיריית כפר סבא הגיעו למקום אתמול והזדעזעו לגלות כי קבלן הגיזום שנשכר על ידי רוזנבאום לביצוע העבודות פועל בשטח עם כלי כבד וללא פיקוח צמוד של אגרונום. הללו הזעיקו את אנשי משמר האילנות אך במקביל הקבלן הזמין את המשטרה בטענה שהם מפריעים לו. רק לאחר דין ודברים הגיעו הצדדים להבנה כיצד יש להמשיך לפעול בשטח.

יער אוסישקין. צילום צביקה שוורצמן

"כדי לשקם את היער צריך לעשות עבודת סניטציה במקום ולהעיף את הגזם ואת הענפים היבשים והחולים אבל צריך לעשות את זה עם כלים עדינים בצורה מסודרת תחת פיקוח צמוד של אגרונום", מסביר יו"ר משמר האילנות בכפר סבא, דודו אשכנזי. "ביום ראשון בבוקר הזעיק אותי האגרונום של עיריית כפר סבא משום שהקבלן עובד במקום לא פחות ולא יותר מאשר עם שופל בניגוד לסיכומים ובלי פיקוח של עיריית הוד השרון. כשהוא הזמין את המשטרה הכחולה אני הזמנתי במקביל את המשטרה הירוקה. אחרי דין ודברים קשים הגיעו למקום מנהלת מחלקת גנים ונוף של עיריית כפר סבא עירית מויאל וגם נציגים שלנו שתיעדו. בשורה התחתונה לא נפגעו שם עצים חיים. העבודה הייתה בכלי שלא ראוי שמהדק את הקרקע ויכול לפגוע בדרך בעצים חיים. המזל הגדול הוא שלמרות שזה כמו להכניס פיל בחנות חרסינה, המפעיל של השופל הזה היה מאוד מקצוען ושלט על הכלי בצורה מצוינת. התברר שלא היה פיקוח מטעם הוד השרון כי כל עובדיו היו במעין יום כיף. לכן הוסכם שאגרונום מחלקת גנים ונוף בכפר סבא, אמיתי לביא, יפקח על העבודות עד סוף היום ואם ייפגע עץ חי אחד יעצרו את העבודות ויפעלו נגדו על פי חוק. יש עוד הרבה עבודה לכן לא נקבו בזמנים – אבל סיכמנו עם הקבלן שהוא לא נוגע בעצים חיים והנחנו אותו היכן לגעת והיכן לא. הקבלן גם הבטיח שהוא לא ייכנס יותר עם שופל לשטח ויודיע בכל פעם שהוא עובד שם. הערכה שלי שבסוף עבודות הסניטציה המקום לא יהיה נעים למראה עם הרבה קרחות ואז נצטרף לשבת לחשוב איך מתכננים תוכנית לטיפוח המקום והפיכתו לפארק מסודר לטובת התושבים".

מוקדם יותר כאמור חששו תושבים כי קבלן מטעם נתיבי ישראל, המקימים את מחלפים הסמוכים, פועל בשטח ופוגעים ביער – דבר שהתברר כלא נכון. תושב העיר, ארז לבנה, אמר: "זו הריאה הירוקה של השכונה שלנו, אנחנו הולכים בה בקביעות, אנשים רצים בה, מוציאים כלבים, משחקים עם הילדים, כואב הלב לראות את הנזק שנגרם ועוד אחרי כזו התנגדות של תושבים לעשות כזה דבר זה פשוט כאב לב. אני מקווה שזה נעשה באישור ולא מחטף. במדינת ישראל אסור לכרות עצים ללא אישור ואם מישהו עושה זאת ללא אישור אני מקווה שהוא ייתן את הדין. אני קורא לחברי מועצת העיר להיכנס עכשיו לעומק העניין ולעצור את זה".

פעיל משמר האילנות, צביקה שוורצמן, שצילם את היער במהלך העבודות באמצעות רחפן כתב בעמוד יוטיוב שלו: "ביער אוסישקין בכפר סבא עוקרים ומפנים את העצים שגוועו. זהו שלב הכרחי לפני ריפוי ושיקום השארית שנותרה מביצוע רמפת סוקולוב. הרבה אמוציות היו שם היום. בסוף הגיעו כולם להבנות משמר האילנות, הקבלן ומחלקות הגינון של כפר סבא והוד השרון. מי ייתן ותהיה זו התחלה של שיתוף פעולה בין הערים".

עבודות סניטציה ביער אוסישקין. צילום ארז לבנה

חבר מועצת העיר, לשעבר יו"ר משמר האילנות, פנחס כהנא אמר: "ההחלטה לשקם את היער היא מצוינת ומשמחת. לדעתי עיריית הוד השרון או עיריית כפר סבא היו צריכים להוציא הודעה לתקשורת כדי להזים שמועות וחששות. אני חושב שצריך לטפל בעצים הללו. הם לא טופלו עשרות שנים וצריך לכרות את המת, לבדוק מחלות, לסלול שבילים ולנטוע חדש. יער צריך לטפל בו ויש דוגמאות טובות לכך ברחבי הארץ. בכל מקרה צריך לעשות את הכל עם פיקוח צמוד של אגרונום ותוך שמירה על החוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר