עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר
עיריית כפר סבא. צילום ניר קידר

סאגת ארוחת הצהריים עולה שלב: הורי הגנים יפגינו מחר מול בניין העירייה

האמירה של יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות לצומת השרון, לפיה ההורים הכועסים צריכים "לשתות כוס מים", הרגיזה עוד יותר את ההורים שמתכננים להפגין נגד הכוונה לאחר את מועד הגשת ארוחת הצהריים. בתוך כך הודיעו בוועד ההורים כי בכוונתם להקפיא את תשלומי ההורים לעירייה

פורסם בתאריך: 15.9.19 11:35

הורים לילדי גני יול"א בכפר סבא מארגנים מחר (שני), בשעה 17:00, הפגנה מול בניין העירייה במסגרת מאבקם להשארת מועד ארוחת הצהריים בגנים העירוניים בשעה 13:00.

בפלייר שהפיצו לקראת ההפגנה כתבו ההורים: "הילדים רעבים, עייפים וחסרי סבלנות. גם אנחנו, המבוגרים, לא אוכלים ב-14:00 בצהריים ואין סיבה שהילדים שלנו יצטרכו 'ללמוד לדחות סיפוקים' ויהיו רעבים עד השעה הזאת. ילד עייף ורעב לא סופג פדגוגיה. בנוסף הדבר יימנע שינה מילדי הטט"ח". לדבריהם, יחס של שני אנשי צוות על 35 ילדים רעבים בזמן חלוקת האוגל אינו אחראי. "הדבר יוביל לעיכוב בחלוקת האוכל, חוסר תשומת לב לילדים בזמן הארוחה ובזמן הארגון לאחר הארוחה", כתבו. "סייעות רפואיות הולכות ב-14:00 ולא ייתכן שילדים אלרגים יאכלו ללא נוכחותן". לבסוף כתבו כי הגננות בעצמן נגד המהלך, כך בסקר שנערך בקרב גננות יול"א. "זה שבכל הארץ אוכלים ב-14:00 לא הופך את זה לנכון. זה שבכל הארץ יש גן ויש צהרון – לא הופך את זה לשיטה מוצלחת. בכל הארץ מנסים לחקות את השיטה שלנו. אצלנו זה כבר קורה. בואו לא ניתן להרוס לנו ולילדים שלנו. ברעננה עדיין אוכלים ב-13:00, למה שאצלנו זה ישתנה?".

נזכיר כי ביום חמישי פרסמנו ידיעה בדבר פגישתן של יו"ר תא הגננות בסניף השרון בהסתדרות המורים, ציפי בוגנים, ויו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות, ענת דדון, עם ראש העירייה סער, בנושא דרישת הגננות להעביר את מועד ארוחת הצהריים לשעה 14:00. לטענת ההורים, הגשת ארוחת הצהריים בשעה מאוחרת יחסית תקשה על הילדים שיישארו רעבים ולא מרוכזים. מנגד, חזרה דדון בראיון עם צומת השרון על כך ש"הגננות הן לא מלצריות". הורים רבים זעמו על התבטאויותיה של דדון ששלחה את ההורים הכועסים "לשתות כוס מים".

בוועד הורי הגנים בכפר סבא יצאו נגד ההתבטאות של דדון. בדף הפייסבוק של הוועד נכתב: "שואלים אותנו לגבי הכתבה שפורסמה היום ב'צומת השרון' עם יו"ר מחלקת הגננות בהסתדרות. אז אחרי שקראנו, הנחתנו את ההליקופטר, שתינו כוס מים בניחותא (חלקנו גם התפנקו בקפה או מיץ בריא) וכל מה שעבר לנו בראש הוא: במה, לעזאזל, מתעסקים שם בוועד הגננות?!",  "על הצפיפות הרבה בגנים – ועד הגננות שותק. על זה שרוב הגנים בעיר מאוכלסים עם יותר מ-32 ילדים – ועד הגננות שותק. על מחסור בסייעות ועל חוסר קביעות הצוותים – ועד הגננות שותק. כאשר לא ניתנת לילדי השילוב העזרה המספקת – ועד הגננות שותק. אבל, על כך שהילדים 'יישארו רעבים וילמדו לדחות סיפוקים' – על זה ועד הגננות נלחם בחירוף נפש. זו המלחמה העיקרית שלהם?!? לצאת נגד רצון מרבית הגננות בעיר?. ועד הגננות, מה? מכל הנושאים הבוערים במדינת ישראל, במה הוא מתעסק? באיזו שעה יאכלו ארוחת צוהריים בעיר בינונית במדינת ישראל? אכן משל ושנינה מופתי לנשות חינוך. טוב יעשה ועד הגננות אם יישאר במשרדים הממוזגים שלו במגדל בתל-אביב, ולא יתערה בגנים עם ילדינו. שם נמצאות נשות החינוך האמיתיות. ויפה שעה 13:00 קודם".

בתוך כך, הודיע ועד ההורים כי עדכן את ראש העירייה רפי סער על כוונתו להקפיא את תשלומי ההורים בכלל הגנים (גנים "קצרים" וגני יול"א), ולפתוח במקומם חשבונות בנק נפרדים עבור התשלומים, עם ייפוי כוח משותף הן של ועד ההורים והן של הגננת בכל גן, והתשלומים יעברו אך ורק לחשבונות הללו במקום לעירייה.

נסביר כי מדובר בתשלומי רשות שמעבירים ההורים לעירייה עבור תל"ן (תוכנית לימודים נוספת), תשלום עבור מסיבות, סל תרבות וכדומה. בקיץ בשנה שעברה סיכמו ההורים עם ראש העירייה דאז צביקה צרפתי על הוספת כסף עבור תל"ן כדי לכסות את העלות שבהבאת צוותי הצהרון מוקדם יותר כדי שהילדים יאכלו ב-13:00.

עוד הוחלט אז שהגננת בכל גן ו-ועד ההורים ימלאו דוח מעקב אחר השימוש בתשלומי הורים. כעת, כשהעירייה לא יכולה לעמוד בסיכומים לאור הודעת ועד הגננות, החליטו בוועד ההורים לפעול על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך ולפתוח חשבון בנק נפרד לשם כך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר