הפגנת ההורים להסרת האנטנה בגליל ים, מול בניין העירייה, לפני כשבועיים
הפגנת ההורים להסרת האנטנה בגליל ים, מול בניין העירייה, לפני כשבועיים

התומכת המפתיעה במאבק ההורים בגליל ים: ח"כ יעל גרמן

ראש עיריית הרצליה לשעבר שלחה מכתב למשה פדלון וביקשה שיפעל להסרת האנטנות הסלולריות, המרוחקות 70 מטרים מאשכול גני ילדים. העירייה: "נערכה פגישה עם ההורים בעקבותיה פנתה העירייה לחברות הסלולר בבקשה להקדים את הסרת האנטנות"

פורסם בתאריך: 2.10.19 08:52

חברת הכנסת וראש עיריית הרצליה לשעבר, יעל גרמן, פנתה ביום חמישי שעבר (26 בספטמבר) לראש עיריית הרצליה משה פדלון, בדרישה שיפעל להסרת האנטנות הסלולריות הנמצאות מעל בניין בזק ברחוב הרב קוק 99, אנטנות הנמצאות מרחק עשרות מטרים מאשכול גני ילדים בשכונת גליל ים. נזכיר שביום חמישי בשבוע שלפני כן (19 בספטמבר) הפגינו הורים לילדים הלומדים באשכול הגנים מול בניין העירייה בדרישה להסיר את האנטנות מהבניין, המיועד להריסה.

"כידוע לך, נפתחו שלושה גני ילדים במתחם גליל ים, הנמצאים במרחק של פחות מ-70 מטרים מהאנטנות האמורות", כתבה גרמן לפדלון, "לא יעלה על הדעת כי גני ילדים שנפתחו, אמנם לאחר הצבת האנטנות, יעמדו בסכנת קרינה. בנוסף, לא יעלה על הדעת שיאלצו להמתין עד להריסת המבנה. לדאבוננו בארץ התקן הינו גבוה בהרבה מהתקן המותר בארצות המערביות ואי לכך מוטלת על נבחרי הציבור האחריות לפעול על פי עיקרון הזהירות המונעת ולמנוע קרינה אפשרית בכלל ובפרט על ילדים, שכן אם נגלה בעוד 15-10 שנים את הנזקים של הקרינה יהיה זה מאוחר מדי".

יעל גרמן

גרמן הוסיפה: "אני מאמינה שאתה עושה מאמצים רבים להסרת האנטנות, ומשוכנעת שביכולתך לנהל מו"מ עם החברות הסלולריות ולדרוש מהן להסיר את האנטנות כבר היום ולא לחכות עד להריסת המבנה שכן החברות ייאלצו להסירן במוקדם או במאוחר. האינטרס של חברות הסלולר ברור ולכן אנחנו, הנבחרים, צריכים להילחם את מלחמתו של הציבור ולדאוג לאינטרס שלו. אודה לתגובתך והתייחסותך בהתאם".

משה פדלון צילום עזרא לוי

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "נערכה פגישה עם ההורים, בעקבותיה פנתה עיריית הרצליה לחברות הסלולר בבקשה להקדים את הסרת האנטנות מבניין בזק. במקביל, מקדמת העירייה הליכים למתן היתר להריסה המתוכננת של המבנה. יש להדגיש כי הגורם היחיד בעל הסמכות והאחריות להקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות הוא המשרד להגנת הסביבה. כחלק מאישורי ההפעלה של האנטנה – דורש המשרד מהחברה הסלולרית לבצע בדיקות קרינה – ורק במידה והן תקינות מאושרת הפעלתה. למרות זאת, על מנת להסיר כל ספק, הורה ראש העירייה לבצע בדיקה חוזרת של מידת הקרינה באיזור ובמוסדות הציבור הנמצאים בקרבת הבניין. דוחות המדידה שנעשו במקום מראים כי הערכים לא עוברים את ערך הסף המחמיר המוגדר על ידי המשרד להגנת הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר