תנים בהרצליה פיתוח
תנים בהרצליה פיתוח

"אנחנו חיים באימה ופחד": להקת תנים התנחלה בהרצליה פיתוח

"בעירייה מחכים שמשהו יקרה חלילה? שמישהו יינשך?", שואלת דיירת ברחוב אליעזר קפלן. רשות הטבע והגנים מטילות את האחריות זו על זו

פורסם בתאריך: 22.10.19 15:05

תושבים ברחוב אליעזר קפלן בהרצליה פיתוח מתלוננים על תנים שמשוטטים ברחוב ומייללים משעות הערב למשך כל הלילה. כמה מהם מספרים כי הם פוחדים לצאת לרחוב בחשכה שמא אלה יתקפו אותם, את הילדים והכלבים שלהם. לטענתם, התנים מגיעים לרחוב בגלל האוכל הרב שהתושבים משאירים לחתולי הרחוב. הם מספרים כי מהשירות הווטרינרי העירוני נמסר להם כי הם מחסנים את התנים נגד כלבת, אך אין להם מה לעשות מעבר לזה כי התנים מוגדרים חיה מוגנת. התושבים פנו גם לחברה להגנת הטבע ומספרים שנאמר להם שהטיפול בעניין הוא באחריות הרשות העירונית.

"ברחוב קפלן התנחלה להקת תנים לפני כמה חודשים ומאז חיינו הפכו לסיוט", מספרת אחת מתושבות הרחוב, "אנחנו חיים באימה ובפחד ונמנעים בשעות החשכה כמה שאפשר מללכת ברגל ברחוב, שמא להקת התנים שמשוטטת ברחוב עם הגורים שלה ולא מפחדת מאף אחד תתקוף אותנו, את הילדים והכלבים שלנו. יש צואה של תנים על המדרכות והכבישים ויללות משעות הערב ולאורך כל הלילה עד הזריחה. אנחנו התושבים מוצאים את עצמנו אוספים את הצואה של התנים. התנים מגיעים לפה בגלל ההאכלה המטורפת של החתולים ברחוב שגם העלתה את כמות החולדות בטירוף ובעצם מפרה את האיזון של הטבע ויוצרת מפגע תברואתי. 30 שנה אני גרה בשכונה ולא ראיתי דבר כזה. אנשים מפזרים פה אוכל לחתולים ללא היכר בצורה שמהווה מטרד לתושבים. ברור לי שאחרי החולדות יגיעו הנחשים".

 פניתם לעירייה?

"פנינו לא פעם לשירות הווטרינרי העירוני ונאמר לנו שהם מחסנים את התנים נגד כלבת ברחוב אבל הם לא יכולים לעשות יותר מזה כי זו חיה מוגנת. זה פשוט הפקרות ואבסורד. אנחנו בתור בעלי כלבים מחויבים ללכת עם חגורות ומחסומים, לעשות להם חיסונים ולאסוף את הצואה שלהם ופה זה פרוץ. לא הגיוני שיש לנו חיות בר ליד הבית, זה לא ג'ונגל פה. יש פה גם סכנה של מחלות. בעירייה מחכים שמשהו יקרה חלילה? שמישהו יינשך? מה עם הביטחון שלנו? זה לא התפקיד של התושבים לטפל בבעלי חיים שפולשים לשטח. זה התפקיד של העירייה. בחברה להגנת הטבע נמסר לי חד-משמעית שהתפקיד של העירייה לטפל בזה וכל עירייה עובדת מול פקח של החברה להגנת הטבע. זה קצת מצחיק שאני אודיע לעירייה מתי מופיעים גורים ושיבואו לחסן נגד כלבת. אני לא מעזה אפילו לעשות הליכה בערב. מישהו צריך להרים פה את הכפפה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התנים והשועלים הם חלק מהסביבה האקולוגית הטבעית הגובלת עם העיר הרצליה ואנו פועלים על מנת לשמר את מגוון בעלי החיים תוך דאגה לשלומם ולבריאות התושבים. בעלי חיים אלו חודרים לאזורים מיושבים בחיפוש אחר שאריות מזון הנמצא בשפע בסביבה האורבנית, בשל כך, יש לסגור היטב פחי אשפה ולדאוג לסביבה נקייה נטולת שאריות מזון. לעירייה אין סמכות לטפל בחיות בר, הסמכות הבלעדית על פי חוק היא של רשות הטבע והגנים".

מרשות הטבע והגנים נמסר: "בשטח העיר האחריות היא של העירייה בהכוונה שלנו, ובשטחים הפתוחים האחריות היא שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אברהם .ל

    לתושבי השכונה . תן זו חיית בר מאד פחדנית . בוודאי לא תסתכן במפגש עם בני אדם , במקרה כזה היא תבחר לברוח . חשוב לציין שהיללות אולי מפריעות , מצד שני הן מזכירות את הימים של תחילת קום המדינה כשלא היו ערים רבות כל כך וצפיפות . היללות הוסיפו נופח רומנטי לאוירת החלוציות .כמו גם בלילות שישנו בגורן בלילות ירח מלא כשברקע מתנגנות יללות התנים . לא היה דבר יפה מזה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר