הדמיה של כיכר דה שליט העתידית. הדמיה: חברת אביב

חניון תת קרקעי וחיבור לטיילת: איך תראה כיכר דה שליט אחרי השיפוץ?

העירייה מקדמת תוכנית לשיפוץ הכיכר הוותיקה. בשבועות הקרובים יחל שיפוץ קוסמטי בעלות של 3.2 מיליון שקל. עופרה בל: "נשתדל לא להפריע לעסקים ונעשה את השיפוץ במקטעים"

פורסם בתאריך: 30.10.19 16:00

עיריית הרצליה והחברה העירונית לפיתוח תיירות מקדמות תוכנית לשיפוץ עתידי של כיכר דה שליט, במסגרתה מתוכנן לקום חניון תת-קרקעי בן 4-3 קומות הכולל כ-500 מקומות חנייה, במקום כ-140 מקומות החנייה הקיימים כיום בכיכר, שיבוטלו לאחר בניית החניון התת-קרקעי, וכן הקמת כיכר ציבורית במפלס הרחוב עם גינון בחלקו העליון של החניון. בנוסף מקדמת החברה העירונית לפיתוח תיירות בשיתוף עם מחלקת הנדסה בעירייה תוכנית רחבה של תב"ע חדשה הכוללת את כיכר דה שליט. תוכנית זו תאפשר ניצול מירבי של הקרקע לטובת הציבור, חיבור בין הכיכר לטיילת העליונה ולטיילת החוף, שמירה על הקשר הוויזואלי בין הכיכר לים ויצירת חלל עירוני ירוק המאפשר התכנסות לפעילויות תיירות ופנאי מגוונות.

בתוך כך, יחל בשבועות הקרובים שיפוץ קוסמטי של הכיכר וסביבתה, בעלות של 3.2 מיליון שקל, במסגרתו חזות הכיכר תשודרג, תתבצע החלפת המדרך והשטחים המרוצפים, ריהוט הרחוב יוחלף לריהוט חדשני, עמודי הברזל הישנים אשר הוצבו על המדרכות כדי למנוע חניית מכוניות יוחלפו בעמודי נירוסטה, המדרכות ואבני המדרך והשפה ייצבעו והגידור והגינון ישודרגו. בנוסף, נבחנת האפשרות להקים תחנות נוסעים ממוזגות מסביב לכיכר. התוכנית היא של צוות היגוי לשדרוג של מחלקת הנדסה בראשותו של דורון גילר.

חניון תת-קרקעי בן 4-3 קומות הכולל כ-500 מקומות חנייה, במקום כ-140 מקומות החנייה הקיימים כיום בכיכר שיבוטלו לאחר בניית החניון התת-קרקעי, וכן הקמת כיכר ציבורית במפלס הרחוב עם גינון בחלקו העליון של החניון. בנוסף מקדמת החברה העירונית לפיתוח תיירות בשיתוף עם מחלקת הנדסה בעירייה תוכנית רחבה של תב"ע חדשה הכוללת את כיכר דה שליט. תוכנית זו תאפשר ניצול מירבי של הקרקע לטובת הציבור, חיבור בין הכיכר לטיילת העליונה ולטיילת החוף, שמירה על הקשר הוויזואלי בין הכיכר לים ויצירת חלל עירוני ירוק המאפשר התכנסות לפעילויות תיירות ופנאי מגוונות.

כיכר דה שליט. צילום עזרא לוי

נציין כי כיכר דה שליט שהוקמה לפני 25 שנה נקראת על שם יזם הנדל"ן ממערב הרצליה משה דה שליט שנפטר בשנת 1971. הכיכר מחברת את העורף האורבני של העיר לחוף הים של הרצליה, אך כיום משמשת בעיקר כמקום חנייה. מאז הקמתה היא שימשה כשער המרכזי לחופי הים של הרצליה וכמוקד משיכה לתושבים ולתיירים. היא מוקפת במבני מגורים ומסחר, מנקזת מספר צירים עירוניים ראשיים לתנועת הולכי רגל ולכלי רכב במערב הרצליה.

שיפוץ הכיכר הוא חלק מהחזון של העירייה וראש העיריה משה פדלון, ושל החברה לפיתוח תיירות הרצליה, שבראשה עומדת סגנית ראש העירייה והאחראית על כל מערב הרצליה עפרה בל, להפוך את הרצליה לעיר תיירותית. "הכיכר מהווה מקום בילוי מהותי בחיי התושבים ביומיום ולאורך שנים ביקשו התושבים לשים דגש על הכיכר שבה מבלים בתקופת הקיץ מאות אלפי אנשים", אומרת בל, "במקום אין שום נושא של חדשות ויופי והכיכר לא מטופחת. מאז תקופת לנדאו, כבר 25 שנה, לא עשו בכיכר הזאת שום דבר.

עפרה בל. ללא קרדיט

"אם אנחנו רוצים להפוך לעיר תיירות אנחנו צריכים לדאוג שהמקומות הציבוריים שלנו ייראו כמו עיר תיירות, כמו מונקו וערים אחרות שיושבות על טיילת וריוויירה. לכן הבאתי בפני ראש העיר את רצונם של התושבים והתוצאה היא השיפוץ. כבר אושר תקציב לשיפוץ והוא יוצא לדרך בשבועות הקרובים וייקח ככל הנראה כחודש-חודש וחצי. אנחנו נשתדל לא להפריע לעסקים ונעשה את השיפוץ במקטעים. מקומות החניה לא יבוטלו, השיפוץ הוא קוסמטי, ייעשה שינוי בחזות של כל הכיכר מבחינת גינון, תאורה וחזות החנויות. בקומפלקס של חוף השרון עשינו שיפוץ ויהיו שם חנויות שמוכרות מוצרים שקשורים לים כמו גלידות. הדבר הבא שאנחנו רוצים לעשות זה לשפץ את כל הטיילת העליונה. אנחנו מקדמים עכשיו תב"ע גדולה שכוללת את רצועת חוף הים והטיילת העליונה. ברגע שאנחנו נסיים לקדם אותה אנחנו נכנס לבנייה מחדש של הטיילת. זה ייקח קצת זמן וזה לא יקרה בשנה הקרובה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר