צילום באדיבות מטה המאבק הציבורי נגד תחנת הכוח
צילום באדיבות מטה המאבק הציבורי נגד תחנת הכוח

הוות"ל אישרה את תחנת הכוח. למתנגדים יש רעיון מפתיע

התוכנית עברה לאישור סופי של הממשלה. במכתב שהעבירו ראשי הרשויות באזור ליו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות זאב בילסקי הם טוענים כי הדיון בו אושרה התוכנית אינו חוקי ודינו להתבטל. ביום שישי מתכננים ראשי המאבק לקיים מפגן עפיפונים בסימן "מעיפים את התחנה"

פורסם בתאריך: 6.11.19 07:14

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) אישרה בדיון פנימי שהתקיים אתמול (יום שני), ברוב של שבעה מול אחד, להעביר את תוכנית הקמת תחנת הכוח הפרטית בצומת השלום (תת"ל 91) לאישור הממשלה. זאת לאחר שמיעת חוות דעת מהחוקר שמונה לשמיעת ההתנגדויות לתוכנית ושהופקדה לפני מספר חודשים. התוכנית ממתינה כעת לאישור ממשלת המעבר, ואם התוכנית תאושר על ידי הממשלה יוכלו המתנגדים להגיש בג"ץ עד 45 יום מהאישור.

ביום ראשון השבוע, טרם ההחלטה, שלחו ראשי הרשויות כפר סבא, הוד השרון, דרום השרון, כוכב יאיר-צור יגאל, ג'לג'וליה ואלפי מנשה מכתב מעורך דין ליו"ר הוות"ל, ראש עיריית רעננה לשעבר זאב בילסקי. במכתב הם טוענים כי "לאורך כל הדרך לא הייתה זיקה קניינית (של היזמים לקרקע בחלקה 84, א"א)". לטענתם גם כאשר ניתנו לו 30 יום נוספים לסדר זאת גם אז לא עמד היזם במועד. "לאור זאת, הדיון כולו בתכנית המופקדת אינו חוקי ודינו להתבטל. יש לדחות את התוכנית על סף", הם דורשים. מחר (רביעי) יתכנסו ראשי הרשויות במועצה האזורית דרום השרון כדי לתכנן את צעדיהם הבאים לאור אישור ההפקדה.

התחנה אמורה לקום בשטח המשולש שבין הכבישים 444, 55 וכביש 6, בין כפר סבא, ג'לג'וליה ומושבי האזור. יזמי התחנה הם חברת "ריינדיר" הישראלית וחברת "סימנס" הבינלאומית. התחנה תספק עד 1,300 מגה-ווט. ראשי הרשויות באזור הקימו מטה מאבק לצד מטה מאבק התושבים הפועל במקביל. המתנגדים טוענים שמדובר ב"אסון אקולוגי וביטחוני", כלשונם, ואף הציגו את התנגדויותיהם בפני חברי הות"ל. בנוסף התקיימו גם צעדי מחאה, כשבין השאר הפגינו המתנגדים באזור וגם הציבו משמרת מחאה ושלטים מול ביתו של בילסקי ברעננה עוד תוכננה גם צעדת מחאה לירושלים, שטרם התקיימה עדיין.

ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני-גונן: "אלו בשורות לא טובות. לא היה ראוי להעביר את התוכנית הזאת, היא לא בשלה ולא מוכנה. אין להם תנאי סף בסיסי כמו זיקה לקרקע. הזיקה לקרקע שייכת לרשות מקרקעי ישראל והם לא יכולים לתת אדמות שלהם ללא מכרז, שמעולם לא התקיים. המדינה לא יכולה לעשות מה שהיא רוצה, יש חוקים. קיווינו שזה לא יקרה והתאכזבנו מאוד שזה כן קרה. בכל זאת, הוגשו אלפי התנגדויות לחוקר וחשבתי שהטיעונים שלנו מאוד חזקים גם משפטית וגם בנושא של בריאות הציבור. לא נוותר ונמשיך להילחם, אבל לפני הבג"ץ אנחנו מבקשים התייחסות מהיועץ המשפטי לממשלה איך זה עבר ככה בות"ל".

ראשי הרשויות מפתיעים ומתכוונים להציג אלטרנטיבות לתחנה. "התחייבנו כאן, כל ראשי הרשויות, שאנחנו עוברים ללוחות סולריים על מבני החינוך", מפתיעה גני-גונן. "זה התחיל בכפר סבא ואנחנו עושים כנס לתושבים כדי שיוכלו לשים גם בבתים פרטיים. יחד, כל ראשי הרשויות, נגיע ל-800 מגה-ווט. זו גם תחנה מאוד גדולה, פי שניים מרידינג. וזה רק מהגגות הציבוריים".

בנוסף, ביום שישי הקרוב, 8 בנובמבר, מתוכנן להתקיים מפגן "עפיפונים באוויר נקי", בין השעות 15:00-12:30, ברחוב זאב בלפר באזור התעשייה החדש בכפר סבא, אירוע שנדחה מחודש אוקטובר בשל מזג האוויר. בהודעה ששלחו לתושבים כתבו ראשי המאבק: "אומרים לא לתחנת הכוח בכפר סבא! מוזמנים כל המשפחה לבנות עפיפונים בסימן 'מעיפים את התחנה', הפרחת עפיפונים משותפת עם תושבי קלקיליה. במקום עמדה למכירת עפיפונים במחיר של 10 שקלים בלבד. כל ההכנסות מהאירוע לטובת המאבק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר