התאונה-בצומת-אלישמע
התאונה-בצומת-אלישמע

דרמה על הכביש: האם ראתה את שמלת בתה לצד הרכב ההפוך

סמדר כפרי נסעה מאחורי הרכב שבו נסעו בעלה ובתה כשזה התהפך בצומת אלישמע. את התודה הגדולה היא שולחת לבעלים של חנות בייבי אאוטלט בכפר סבא

פורסם בתאריך: 17.7.17 07:53

"אם עברתם גם אתם אתמול בשבת בצהריים בצומת אלישמע וראיתם את הרכב המרוסק שמרוח הפוך על עמוד רמזורים, בטח חשבתם שאין מצב שמישהו יצא משם בחיים. גם אני הייתי שם ולא חשבתי שמישהו יצא משם בחיים. חשבתי את זה במהלך חמש השניות שעברו לפני שהבנתי שהרכב המרוח הזה הוא הרכב של בן הזוג שלי, שנסע בו עם הילדה הקטנה שלנו".

במילים האלה פתחה סמדר כפרי (38) את הפוסט הויראלי שכתבה שעות לאחר שבן זוגה ובתה נקלעו לתאונה שאירעה אתמול בצהריים בצומת אלישמע. בפוסט, תיארה כפרי כיצד היא ובן זוגה נקטו בכל אמצעי הבטיחות האפשריים שיגנו עליהם מפני תאונה אפשרית – החל מרכישת אוטו בעל חמישה כוכבים במבחני ריסוק בין לאומיים, רכישת כיסא בטיחות לילדה שעומד בתקנים הגבוהים ביותר שמצאו ולאחר שיטוטים באינטרנט, ועד לרגע בו, לפני שבוע, כמעט החליפה את אותו הכיסא בבוסטר בחנות "בייבי אאוטלט" בכפר סבא, עד אשר הבעלים של החנות הפציר בה להישאר עם הכיסא בטיחות ולא לרכוש בוסטר, מכיוון שהם אינם בטיחותיים.

"אנשים אומרים מסביבי את כל המשפטים האלה: איזה נס, איזה מזל, תלכו לברך ברכת הגומל", אומרת היום כפרי, "אני בלב שלי אומרת זה לא מזל. אנחנו חשבנו על הדברים האלה. חשבנו בדיוק על התרחישים המחרידים והנוראיים האלה כשעשינו את כל הבחירות שלנו, ולא טמנו את הראש בחול. אנחנו בדקנו את כל הפרטים האלה, ולכן זה לא רק המזל. זה גם אנחנו".

אתמול (ש'), סמוך לשעה 12:40 התהפך הרכב בו נהג בן זוגה של כפרי יחד עם בתה בת הארבע כאשר חזרו מפארק ארץ הצבי שבאלישמע. המשפחה חזרה מהפארק בשני רכבים, כאשר כפרי נהגה ברכב שמאחור. "הגעתי ממש כמה דקות אחרי שזה קרה", היא מספרת, "מזל שלא הייתי שם בזמן התאונה עצמה כי מרוב פחד לא נראה לי שהייתי יוצאת בחיים בעצמי. ראיתי תאונה לפני, ואמרתי לעצמי וואו בטוח אין כאן שורדים. ואז ראיתי את הלוחית זיהוי, ואת הצבעים של הרכב ובחצי עין גם הספקתי לראות את השמלה של הבת שלי. זאת הייתה דווקא סוג של הקלה, כי כשראיתי אותה מישהו החזיק אותה מחוץ לאוטו, אבל בן הזוג שלי היה בפנים והייתי משוכנעת שאני רצה לשם ורואה אותו מת".

סמדר כפרי

סמדר כפרי

לאחר התאונה, הגיעו בן זוגה ובתה למרכז הרפואי מאיר יחד עם הנהגת השנייה, וכולם יצאו בחבלות קלות יחסית מהתאונה. בשעה שתיים בלילה, כשנשארה ערה לבדה, החליטה לכתוב את הפוסט. "כתבתי אותו מהר מאוד, בלילה, כשכולם כבר ישנו ואני הייתי צריכה לשבת ולעכל את מה שקרה. חשבתי שאנשים צריכים לדעת. אני מכירה כאלה שחוגרים את הילד שלהם בכיסא עם רצועות משוחררות לחלוטין כי לילד זה לא נוח או לא נעים. אני אומרת להם שהם חייבים לקשור כמו שצריך. צריך להתעקש על זה, כי ככה הכסא לא מגן על הילד. אני חושבת שאין מספיק מודעות לנושא של הבטיחות, ורציתי להעלות את המודעות לזה, שאנשים יבדקו. ניסיתי גם להיאחז במשהו, כי זה היה קשה מאוד להבין מה קורה כשאת רואה את ההרס הזה ואת האנשים שלך יוצאים ממנו בחיים ושלמים. זה לא היה רק מזל".

ובכל זאת, המפגש עם הבעלים של החנות, שהודית לו מאוד בפוסט, נראה פתאום כמעט גורלי.

"זה נכון שזה גורלי, אבל אני ידעתי גם למה אני נוסעת לשם. ידעתי שאני נוסעת לשם ספיציפית כי זכרתי את הבן אדם הזה, שכשהייתי אצלו בביקור הקודם שלי בחנות שלו, לפני כשלוש שנים, ראיתי שהוא פריק של בטיחות. חיפשתי אותו ספיציפית הפעם. כשהלכתי אליו עכשיו הוא לא חסך ממני את האמת המרה, שבוסטר לא שווה הרבה מבחינה בטיחותית. אני בהחלט מייחסת את זה גם אליו, אני לא מאמינה שאני אומרת את זה, אבל הבת שלי ניצלה ממוות, זה מטורף. אבל אני מייחסת את זה גם אליו וגם אליי ואל בן הזוג שלי שאנחנו לא מקלים ראש ושהלכנו למקום הנכון".

הפוסט של כפרי זכה תוך מספר שעות למספר שיתופים עצום, יותר מ-30 אלף. "כל הבוקר הזה אנשים מתקשרים אלי אנשים ותומכים, מספרים שהם זורקים את הבוסטר וקונים מושב בטיחות נורמלי", אומרת כפרי.

היא לא היחידה שקיבלה הבוקר עשרות טלפונים והודעות בעקבות הפוסט. גם שגיא שילר, הבעלים של החנות בייבי אאוטלט בכפר סבא, שהתעקש שלא למכור לכפרי את הבוסטר והנחה אותה להישאר עם הכיסא הבטיחות הקיים, הוצף הבוקר בעשרות לקוחות, הודעות וטלפונים מחברים ומזרים. "אני אחד שאין לי פייסבוק", אומר שילר, "אבל מהבוקר אני מקבל הודעות מכולם ומכל הכיוונים. זה לא הפתיע אותי. ההתמחות שלנו בחנות זה בטיחות, ואנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות. אנחנו מייעצים את מה שטוב ללקוחות ולא את מה שטוב לעסק, והרוב מקבלים את מה שאנחנו ממליצים".

איך הגבת כשראית את הפוסט הזה?

"זה מרגש מאוד. קולגות מפרגנים, יש טלפונים מאנשים. זה כמו לקבל פרס על מפעל חיים, רק שבמקרה הזה בן אדם קיבל את החיים שלו בחזרה. זו לא הפעם הראשונה שזה קרה לי. לפני כמה זמן, ידידה שלי ביקשה שאהפוך לה את כיסא הבטיחות של הילדה שלה לכיוון התנועה כי לא נוח לה ככה. אמרתי לה שאני לא הופך אותו בשום פנים ואופן, והוא צריך להישאר נגד כיוון התנועה. חודש לאחר מכן היא נסעה איתה בכביש 4 וילד בן 18 נכנס לה באוטו בצורה קשה. בבית החולים הרופא אמר לה שזה שהכיסא היה נגד כיוון התנועה הציל לבת שלה את החיים".

שגיא שילר

שגיא שילר

החנות "בייבי אאוטלט" של שילר כבר קיימת 15 שנה, והחלה את דרכה במושב בצרה שבשרון, עד שלפני שש שנים העביר אותה שילר לרחוב היוצרים 11 באזור התעשייה בכפר סבא. שילר גם מפעיל בלוג שנקרא "נוסעים בטוח", בו הוא מייעץ להורים על בטיחות פעוטות בדרכים. הוא אף עבר קורס של ארגון בטרם להתקנת כיסאות בטיחות.

למה בחרת שלא למכור לסמדר בוסטר, למרות שזה לא תורם לעסק שלך?

"כי אני מאמין בזה. אני לא מסתכל על זה דרך החור של הגרוש. רוב הלקוחות שלי הם לקוחות שחוזרים כי הם קיבלו שירות. אני מתקין לאנשים כסאות שהם קנו מחנויות אחרות, ועושה את זה בחינם. חלקם חוזר וקונה אצלי וחלקם אומר תודה וזה בסדר גמור. אבל זה בהחלט מחמם את הלב לשמוע שבן אדם קיבל את העצה שלך. צר לי שקרתה התאונה, אבל אני שמח לשמוע שבאיזשהו מקום העצה שנתתי, אולי הצילה חיים".

מה המסר שלך להורים?

"אם הבטיחות של הילדים שלכם חשובה לכם, תקראו ותבדקו לפני שאתם קונים את אמצעי הבטיחות לילדים שלכם. כי לרוב, לא תקבלו את המידע הזה ממוכרי חנויות שיותר מעניין אותם לסיים את המשמרת וללכת הביתה. מי שלא מתמקצע בנושא הזה ולא קורא ולא מתייעץ עם אנשי מקצוע לוקח על עצמו סיכונים שאני לא בטוח שהוא בעצמו מודע אליהם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר