שלטים שנתלו על שער אשכול הגנים ברחוב נתן אלבז בגליל ים. צילום: מטה המאבק באנטנות הסלולריות
שלטים שנתלו על שער אשכול הגנים ברחוב נתן אלבז בגליל ים. צילום: מטה המאבק באנטנות הסלולריות

חצי שנה הם נאבקים להסרת האנטנות. היום ההורים השביתו את גני הילדים

הורי אשכול הגנים שברחוב נתן אלבז בשכונת גליל ים מנהלים מאבק להסרת האנטנות מאז סוף שנת הלימודים הקודמת. מחר הם מתכננים להפגין, בפעם השלישית, מול העירייה

פורסם בתאריך: 25.11.19 12:49

הורי הגנים סלעית, גורן, שוהם ושנהב, שבאשכול הגנים ברחוב נתן אלבז בשכונת גליל ים בהרצליה, משביתים הבוקר את הלימודים בגנים עד השעה 10:00, במחאה נגד העירייה שלא עושה די לטענתם כדי להסיר את האנטנות שממוקמות עשרות מטרים מהגנים, על גג בניין בזק הישן, ברחוב הרב קוק 99, בניין המיועד להריסה.

ההורים התקבצו הבוקר מחוץ לשערי הגנים כשהם נושאים שלטים גדולים שעליהם נכתב בין השאר: "זהירות קרינה! הסירו את האנטנה מהגן". במקביל, מתקיימת פעילות לילדים בסמוך לגנים. מחר (שלישי) מתכוונים ההורים לקיים הפגנה מול בניין עיריית הרצליה בפתח ישיבת מועצת העיר, שבה יעלה חבר מועצת העיר רונן וסרמן שאילתה בנושא. "עברו חודשים מאז הבטחות העירייה כי יפעלו בהקדם להסרת האנטנות, אך הן עדיין איתנו ובסמוך לילדינו", מסרו ההורים.

נציין כי זו תהיה ההשבתה הראשונה של הגן וההפגנה השלישית של ההורים ליד בניין העירייה מאז החלו את מאבקם בסוף שנת הלימודים הקודמת. נבהיר שתוצאות מדידות הקרינה שביצעו במקום עיריית הרצליה והמשרד להגנת הסביבה יצאו תקינות. למרות זאת, חוששים ההורים מסיכון בריאותי לילדים. הבניין, נזכיר, מיועד להריסה אך הליך קבלת היתר ההריסה מהעירייה טרם הושלם.

"מר ראש העיר, טעות בידך אם אתה חושב שאנחנו 'נשכח' מהאנטנה", אמרה הדס גנוט ממובילי המאבק, "הילדים שלנו הם כל עולמנו ואתה מר ראש העיר עשית טעות – בנית גן מתחת למפלצת הסלולרית שפוגעת באוצר שלנו. הגיעה העת לקחת אחריות ולפעול כנציג ציבור שאכפת לו מהתושבים שלו. אנחנו ההורים לא ישנים בלילה ומבזבזים שעות פנאי רבות בשביל להילחם על בריאות ילדינו. מספיק עם התשובות הלקוניות, הריקות מתוכן והמתחמקות. במרץ אמרת – בקיץ. בקיץ אמרת – בסוכות. אנחנו מתקרבים לדצמבר. איפה ההבטחות שלך? כל דבריך מסתכמים בכלום, מילותיך כקליפת השום".

בשאילתה שהגיש וסרמן לעירייה, לאחר שהעלה את הנושא מאז חודש אפריל כמה פעמים בשאילתות ובהצעות לסדר, הוא שואל: "מה הסטטוס של הריסת הבניין? האם העירייה יכולה להוציא צו הריסה לאנטנה עצמה? האם העירייה יכולה להציע חלופה מיידית לבעלי האנטנות? מדוע הנהלת העירייה לא פועלת להגיע להסדר ישירות מול חברות הסלולר להפסקת שידור מיידי (ללא קשר לצו ההריסה) תמורת פיצוי כלשהו לחברות הסלולר? והאם עד להריסת הבניין העיריה מוכנה לאשר מיגון של הגנים כנגד הקרינה?".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "נערכה פגישה עם ההורים, בעקבותיה פנתה עיריית הרצליה לחברות הסלולר בבקשה להקדים את הסרת האנטנות מבניין בזק ובמקביל מקדמת העירייה הליכים למתן היתר להריסה המתוכננת של המבנה. יש להדגיש כי הגורם היחיד בעל הסמכות והאחריות להקמה וההפעלה של אנטנות סלולריות הוא המשרד להגנת הסביבה. כחלק מאישורי ההפעלה של האנטנה – דורש המשרד מהחברה הסלולרית לבצע בדיקות קרינה – ורק במידה והן תקינות מאושרת הפעלתה. למרות זאת, על מנת להסיר כל ספק, הורה ראש העיר לבצע בדיקה חוזרת של מידת הקרינה באיזור ובמוסדות הציבור הנמצאים בקרבת הבניין. דוחות המדידה שנעשו במקום מראים כי הערכים לא עוברים את ערך הסף המחמיר המוגדר על ידי המשרד להגנת הסביבה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר