חטיבת סמדר. צילום עזרא לוי
חטיבת סמדר. צילום עזרא לוי

פרסום ראשון: בית ספר דמוקרטי ייפתח בהרצליה בשנה הבאה, ההגרלה בקרוב

בית הספר יכיל בשנתו הראשונה רק שכבות א' ו-ב', ועד למציאת מבנה קבע יפעל בחטיבת סמדר. מחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק: "נבחנות מספר חלופות להקצאת שטח להקמת מבנה ייחודי לבית הספר"

פורסם בתאריך: 12.12.19 09:27

בשורה לתושבי הרצליה: בשנה הבאה יחל לפעול, לראשונה בעיר, בית ספר יסודי דמוקרטי. בית הספר יפעל במבנה של חטיבת הביניים סמדר במערב העיר במתכונת של בית ספר צומח, כאשר בשנת הלימודים הבאה יהיו בו שתי שכבות גיל בלבד: שתי כיתות א' ושתי כיתות כיתה ב', כשבכל כיתה יהיו עד 30 תלמידים.

האדריכל וכל הגורמים המקצועיים המעורבים הכינו את כל התוכנית לשיפוץ החטיבה, שככל הנראה יתבצעו בקיץ הקרוב, לקראת פתיחתו של בית הספר, שיופרד באופן מוחלט מהחטיבה. בינואר הקרוב יוכלו רק תושבי הרצליה העולים לכיתה א' וב' להירשם אליו, וקליטת התלמידים תיעשה בהגרלה. בעוד שלוש שנים צפוי בית הספר להיהפך לעל-אזורי. כעת בוחנים בעירייה הקצאת שטחים עבור בניית מבנה קבע לבית הספר, וישנן כמה חלופות אפשריות על הפרק. העירייה צפויה לעקוב אחר הביקוש לבית הספר ובהתאם לכך תחליט אם לפתוח בית ספר נפרד בהמשך.

מ"מ וסגנית ראש העיר הממונה על החינוך, איה פרישקולניק, אמרה לצומת השרון: "פתיחתו של בית הספר הדמוקרטי הראשון בעיר היא בשורה של ממש. הקמתו עומדת בקנה אחד עם המדיניות שלנו להעשרת מערכת החינוך העירונית ונותנת מענה לתושבי העיר שחיכו לו רבות. עמלנו יחד עם ראש העירייה כדי להביאו לתלמידים והורי הרצליה כבר בשנת הלימודים הקרובה. אנחנו פותחים את בית הספר כבית ספר צומח למשך שלוש שנים הקרובות ובמקביל כבר היום נבחנות מספר חלופות להקצאת שטח להקמת מבנה ייחודי אשר יאכלס את בית הספר הדמוקרטי בתום התקופה. הפדגוגיה הייחודית בבית הספר, המבוסס על ראייתו של הילד כאדם שלם בזכות עצמו, מתן חופש בחירה ולמידה, תעשיר את מערכת החינוך העירונית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר