רפי סער. צילום ראובן קפונצקי הדר לביא, צילום נועה קוסקי
רפי סער. צילום ראובן קפונצקי הדר לביא, צילום נועה קוסקי

רפי סער תובע חצי מיליון שקלים מהדר לביא בגין לשון הרע. לביא: "רוצה בית משפט? בשמחה"

בתביעה שהוגשה לפני 10 ימים לבית משפט השלום בכפר סבא נכתב כי לביא יצרה במספר הזדמנויות תמונה המציגה את ראש העיר כמי שיש לו דפוס פעולה של מינוי שיטתי של מקורבים אשר שילמו לו כסף: "זהו ניסיון השחרה יוצא דופן בחומרתו"

פורסם בתאריך: 16.12.19 15:01

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, תובע 560 אלף שקלים מחברת האופוזיציה, יו"ר סיעת "כפר סבא מתקדמת", הדר לביא, בגין לשון הרע. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא ב-6 בדצמבר 2019 באמצעות עורכי דינו, עו"ד דרור ארד-אילון ועו"ד בר שלום ממשרד ארד-אילון ונחמני, לנוכח מה שהוא מכנה "סדרת פרסומים מכפישים וכוזבים", שפרסמה נגדו לביא בכמה ערוצי תקשורת שונים וסירבה לחזור בה מהם. לביא טרם הגישה כתב הגנה, אך מסרה בתגובה: "זה מעשה בריוני. כל האמת תברר בבית המשפט".

נזכיר כי לביא הגישה שאילתא לישיבת מועצת העיר בו שאלתה האם נכון שראש העיר הועסק במשך מספר שנים כיועץ חיצוני לעיריית רמת גן על ידי מהנדסת העיר דאז, עליזה זיידלר-גרנות שכיום משמשת כמהנדסת עיריית כפר סבא. לדבריה אם הועסק הרי שהיה צריך להצהיר זאת בהצהרות ניגודי עניינים טרם המינוי.

"הטענה הכוזבת על נוסחיה השונים היא לשון הרע נגד התובע", נכתב בתביעה. "הנתבעת פרסמה את הדברים בלי שנקטה אמצעים סבירים לבדוק את אמיתותם בטרם הפרסום".

יומיים לאחר הגשת השאילתה התראיינה לביא בתוכנית "יומן החדשות" ברדיו 90 בו אמרה משפטים כגון: "המטרה היא להעיר פן שאם הוא באמת נכון וחמור כמו שאנחנו חושבים הוא מעיד על דפוס פעולה שראינו אותו…". לביא נשאלה האם מפריע לה שאין גילוי נאות, ולא המינוי עצמו של המהנדסת. זו השיבה: "בהחלט, אם ראש העיר ממנה שיטתית אנשים שישלמו לו כסף, שוב תיאורטית". לביא נשאלה האם היא לא המינוי היחיד וענתה: "לפי המידע שיש לי אני מבינה שיש שם עוד דברים…".

"בדבריה בראיון, פרסמה הנתבעת מספר פרטי לשון הרע עצמאיים אשר כל אחד כשלעצמו, ובוודאי כמכלול, יוצרים בכוונת מכוון תמונה המציגה את התובע כמי שיש לו דפוס פעולה של מינוי שיטתי של מקורבים אשר שילמו לו כסף, אשר המקרה של המהנדסת הוא אחד מתוך שורה של מקרים דומים", נכתב בכתב התביעה. "זהו ניסיון השחרה יוצא דופן בחומרתו".

ב-30 באוקטובר 2019, פרסמה לביא בקבוצת הפייסבוק "הדר לביא" פוסט בנוסח הבא: "משתפת אתכם ואתכן בשאילתא שהגשנו לישיבת המועצה הקרובה בנוגע להעסקת ראש העיר כפרילנסר על-ידי מהנדסת העיר. חשוב להבהיר: אנחנו לא צריכים מקורבים, אלא את אנשי המקצוע הטובים ביותר. וכשמסתירים ניגודי עניינים זה מעורר חשד ובטח שלא מדובר בשקיפות ובמנהל תקין".

בתביעה נכתב: "הפוסט גרף התייחסויות רבות; כל שיתוף, תגובה או לייק מהווה פרסום נוסף, שמופץ לחברים ולעוקבים של מי ששיתף אותו, הגיב לו או עשה לו לייק. כך הופך הפרסום בפייסבוק לוויראלי ואין לדעת את היקף הפגיעה שלו. הפרסום החוזר והאובססיבי שפרסמה הנתבעת את סיפור המעשה השקרי והפוגע במדיות שונות וגם באופן ויראלי מגדיל את עצמת הפגיעה התובע, ומלמד שהנתבעת פעלה בחוסר מעצורים בכוונה לפגוע בתובע".

בנוסף, נטען, חזרה לביא על הדברים גם בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ב-6 בנובמבר.

על ההתנהגות לאחר הפרסומים נכתב: "במהלך ישיבת המועצה השיב התובע לטענות הנתבעת והבהיר באופן הברור ביותר ואמר : 'לא היו דברים מעולם. מדובר בשקר וכזב. חד משמעי. מעולם לא עבדתי בעיריית רמת גן בשום דרך, לא הועסקתי על ידם…". גם לאחר שקיבלה את תשובתו של התובע, המשיכה הנתבעת בפרסום לשון הרע האמור כפי שהם. ב-7 בנובמבר שלחו לנתבעת מכתב התראה לפני תביעה אולם הנתבעת לא שלחה תשובה עניינית. משכך לא נותר לתובע מוצא אלא להגיש תביעה זו".

הדר לביא בתגובה: "ראש עיר שמרחיק לכת להשתמש בכלים משפטיים מול נבחרי ציבור שעושים עבודתם זה מעשה בריוני ולא מקובל עלי. רוצה בית משפט? בשמחה, כל האמת תתברר שם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר