בית הספר יד גיורא, אלעד צדיקוב. צילומים עזרא לוי
בית הספר יד גיורא, אלעד צדיקוב. צילומים עזרא לוי

סערת כריסמס וחנוכה ביד גיורא: "לא ניתן להחשיך את מערכת החינוך", אומרים בעירייה בתגובה למכתב צדיקוב

במסגרת שיעור אנגלית התבקשו התלמידים לחקור את חנוכה וכריסמס, כאשר הבחירה היא של התלמידים. תוצרי המחקר יוצגו בהפסקה פעילה בבית הספר. חבר המועצה אלעד צדיקוב כתב לשר החינוך ולראש העירייה: "בלתי נמנע להשוות את היוזמה להתייוונות"

פורסם בתאריך: 18.12.19 11:40

חבר מועצת העיר הרצליה אלעד צדיקוב שלח אתמול מכתב לשר החינוך הרב רפי פרץ ולראש עיריית הרצליה משה פדלון שבו הוא טוען כי ישנה יוזמה להחדרת רוח הנצרות בחטיבת הביניים יד גיורא בהרצליה, זאת באמצעות תערוכה שמציגה את חנוכה וחג המולד כחלק ממסורת ישראל. מנגד טוענים בבית הספר כי מדובר במטלה במסגרת שיעורי האנגלית שבה התבקשו התלמידים לחקור וללמוד באנגלית מנהגים ומסורות, כשהתלמידים בוחרים איזה חג ברצונם לחקור. חלק מהתלמידים בבית הספר הינם ילדי עובדים זרים והם אלה שבחרו לחקור את חג הכריסמס. ביום שני הבא בצהריים, במהלך ההפסקה הפעילה של 25 דקות, יציגו התלמידים את תוצרי הלמידה בפני חבריהם.

צדיקוב כתב: "ברצוני לדווח על יוזמה להחדרת הנצרות בחט"ב יד גיורא בהרצליה, ללמד ולציין את חג החנוכה בתערוכה המערבת את הכריסטמס בתוכה ומציגה את שני החגים כאילו שייכים במסורת ישראל באופן זהה לבחירה או לשיתוף. לא זאת בלבד, אלא שמגמת הלימוד הייתה להנכיח את חג הנוצרים במלוא פאר והדר, ומנגד לגמד, לדלל ולמסכן את מיצגי החנוכה שכנגדו".

צדיקוב הוסיף: "האירועים הללו הם חריפים וחריגים! תכליתם היא לטשטש את זהותם היהודית של ילדי הרצליה ולהכיל עליהם תרבות קוסמופוליטית אוניברסלית. ערב חג החנוכה, בלתי נמנע מלהשוות יוזמות אלו המנוגדות לתוכנית הלימודים שקבע משרד החינוך, לרוח ההתייוונות שאת הניצחון עליה אנו מציינים בחנוכה הקרב ובא. הנני מבקש להשמיע קול ברור בנוגע ליוזמות החדרת רוח הנצרות לילדי ישראל , וכן לנקוט בצעדים משמעתיים ולטפל בחומרה מרבית כנגד האחראים למחדל".

במכתבו ציין צדיקוב כי אירוע זה מצטרף ליוזמת עבר של בית הספר היסודי אילנות בהרצליה לערוך תערוכה של ישו הצלוב על גבי עשרות צלבים בבית הספר, כאירוע סוף שנה של בנות המצווה וכן ליוזמת סגן ראש העירייה לבצע לפני שנתיים אירוע משותף של חג המולד וחנוכה לילדי העיר.

גורמים בחטיבת הביניים יד גיורא הסבירו כי "מדובר במטלה שקיבלו התלמידים במסגרת שיעור אנגלית שבה התבקשו לחקור וללמוד באנגלית מנהגים ומסורות של חנוכה וכריסמס כשהם יכולים לבחור איזה מביניהם ברצונם לחקור. חלק מהתלמידים בבית הספר הינם ילדי עובדים זרים והם אלה שבחרו לחקור את חג הכריסמס ורוב התלמידים חקרו את חג החנוכה. צוות הוראת האנגלית ניקה את כל האלמנטים הדתיים מהמטלה ודאג שהתלמידים יעסקו בנורמות ובמסורות של החגים בלבד. ביום שני הבא בצהריים במהלך ההפסקה הפעילה של 25 דקות יציגו התלמידים את תוצרי הלמידה בפני חבריהם. תוצרי למידה אלה כוללים משחקי קופסא, חידונים, תשבצים וקטעי מידע. צוות אנגלית זיהה הזדמנות של צמידות חג החנוכה לכריסמס ויזם פעילות חווייתית ל'הפסקה פעילה'. נושא חג החנוכה נלמד בימים אלו בכיתות תוך הקפדה על שילובו בכל תחומי הדעת. חלק ממטרות תוכנית הלימודים בשפה האנגלית בחטיבת הביניים הן חשיפת התלמידים ליצירות ספרותיות, תרבויות שונות והקפדה על התנסות בדיבור בציבור. בחטיבה שוקדים על חיפוש דרכי למידה חווייתיות, יצירתיות וחדשניות כדי להפוך את הלומד לאקטיבי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "חנוכה הוא חג האור. אור שמאיר גם פינות נוספות בתחומי הידע והדעת. במסגרת 'הפסקה פעילה' הסבירה המורה לאנגלית לילדים שבמקביל לחג החנוכה חוגגים בעולם גם בני דתות שונות חגים אחרים – כמו למשל חג הכריסמס, והסבירה על מאפייני החג. עיריית הרצליה דוגלת באור ובנאורות ולא תיתן להחשיך את מערכת החינוך בעיר".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית הרצליה, זיו עומר, אמר בתגובה: "מוטב שמר צדיקוב, שממילא ילדיו אינם לומדים בהרצליה, ידאג לקירוב לבבות ולא להפצת שנאה. ילדינו אינם חיים בבועה, אלא בעולם גלובלי בו יש עוד דתות מלבד היהדות. לטמון את הראש בחול ולנהוג כאילו אנו לבד בעולם לא יקדם את החינוך והשיח. בין לימוד אורחות חייהם של 30% מתושבי העולם לבין "החדרת נצרות" יש הבדל שמים וארץ (כפי שלימוד על אלים יווניים בהיסטוריה אינו מהווה התייוונות). חטיבת הביניים יד גיורא היא מוסד חינוכי מוביל אשר רק לאחרונה זכה בפרס על האופן בו הוא פועל. מיותר להשחיר את שם ביה"ס מול שר החינוך כדי לזכות בכותרות. אנו גאים בחיים המשותפים של חילוניים ודתיים בהרצליה ורואים במודל אותו מספקת העיר דוגמה לערים אחרות בארץ.
חבל שפוליטיקאים שאינם מייצגים את דעת הציבור הדתי באמירות חשוכות דוגמת 'החדרת הנצרות' לבתי הספר עסוקים בליבוי יצרים וזריעת פחד, במקום לחנך לאהבת האדם וכבוד לזולת, יסודות היהדות עליהם גדלנו אנו".
ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר בתגובה: "אין כל תערוכה בבית הספר יד גיורא המציגה את חג החנוכה וחג המולד כחלק ממסורת ישראל וחבל שהדברים לא נבדקו. חג החנוכה נלמד בכיתות הלימוד ומשולב בכל תחומי הדעת. ללא כל קשר, כחלק מתוכנית הלימודים באנגלית התבקשו התלמידים לחקור על מנהגים הקשורים לכריסמס ולהציג את התוצרים בפני חבריהם בהפסקה פעילה אחת. מדובר בפעילות מחקרית לימודית ולא בפעילות הנושאת אופי דתי. יצוין כי בחטיבת יד גיורא מתקיימות לאורך כל שנת הלימודים תוכניות ברוח מסורת ישראל בהתאם לתוכנית הלימודים ולפעילויות המוצעות על ידי היחידה לתרבות ישראלית-יהודית במשרד החינוך, המותאמות לבתי הספר הממלכתיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר