נופר אביטל. צילום ג׳ני קשת
נופר אביטל. צילום ג׳ני קשת

הכפר סבאית שמאחורי "אמא גרושה" מבטיחה קבוצה ש"תעטוף את הגרושות מכל הכיוונים"

בקבוצה שפתחה נופר אביטל יוכלו נשים גרושות לקבל ייעוץ מול מצלמה מעורכת דין, יועצת זוגיות פרק ב׳, יועצת לכלכלת המשפחה ושיפוצניקית. "צריך יד מכוונת וידע כדי לעשות סדר בכאוס שאת נקלעת אליו", היא אומרת

פורסם בתאריך: 29.1.20 13:31

השבוע נפתחה קבוצת פייסבוק חדשה בשם "אמא גרושה" שכל תפקידה הוא לסייע לאימהות שנמצאות בהליך גירושין ולאחריו בכל רחבי הארץ. את הקבוצה פתחה נופר אביטל, תושבת כפר סבא, אם לשתיים שהתגרשה בעצמה לאחרונה. בעבודתה היא יועצת חינוכית בתיכון אורט שמיר בעיר, גננת ומורה. נכון להיום ישנן כבר כ-250 נשים בקבוצה תוך מספר ימים והיא צפויה עוד לגדול ככל שיותר ויותר נשים יקבלו את הסיוע שהן זקוקות לו.

בקבוצה, שלדברי אביטל "תעטוף את הגרושות מכל הכיוונים", פועלות מומחיות מהשורה הראשונה, אשר ידריכו אותן צעד צעד, בתוך הבלגן הזה שנקרא להיות אמא גרושה. לדבריה חלק מהמומחיות הן גם אימהות גרושות בעצמן, שיודעות היטב מה אותן נשים שהן מסייעות להן עוברות. בין המומחיות אביבית מוסקוביץ" – עורכת הדין בעלת אחד המשרדים המובילים והבולטים בארץ לענייני משפחה וגירושין, דורית אבן-שרון – יועצת זוגיות פרק ב׳, איה תמרי מאמנת ויועצת לכלכלת המשפחה, לידיה קורדירו – שיפוצניקית מומחית ואביטל עצמה שתסייע בכובע החינוכי הטיפולי שלה.

"כל אחת מהמומחיות תסייע בנושא שרלוונטי לנשים גרושות", מספרת אביטל לצומת השרון, "שאלתי בקבוצות בהן אני מתייעצת על המלצות. היה לי חשוב שחלק מהן יהיו גרושות בעצמן כדי שידעו להתחבר בפן הרגשי. כששוחחתי איתן בחנתי אל מי אני יותר מתחברת, סיננתי כי רציתי נשים נגישות, נעימות שאפשר להתחבר אליהן, שפעילות ברשת ושיהיה להן נוח מול מצלמה משום שבנוסף לידע המקצועי אנחנו משתמשות הרבה בווידאו כדי לתת לאמא הגרושה שמאחורי המסך לתת לה תחושה שהיא מדברת עם חברה.

"אחרי תשע שנות נישואים, שנים של הקדשת חיי לבית ולשתי בנותיי הקטנות, לפני כמעט כשנה התגרשתי, ויחד עם המילה המאיימת 'גרושה' הרגשתי שכל העולם נפל עלי וכולו בבת אחת", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה בסוף השבוע שעבר איך הכל התחיל, "עברתי ממשרה חלקית למשרה מלאה וגם הספקתי להחליף שלושה מקומות עבודה. לא הבנתי איך ממצב שבו אני רואה את בנותיי בכל יום, כמעט כל היום, עברתי להסכם מוסדר, שבו יש ימים וסופי שבוע שאני לא רואה אותן בכלל, אפילו לא לרגע קטן, ואיך אחרי כל זה, אני נשארת אמא טובה ומשאירה את הבנות שלי כמה שיותר ללא נזק מהפרידה של אמא ואבא. לא הבנתי איך משלמים חשבונות ואיך מסתדרים עם תקציב של משכורת אחת, ובמיוחד כשהיא ממש לא גדולה, ומה בכלל עושים כשלא עובדים כל מיני דברים בבית ואין לי מושג איך לתקן אותם, ובטח שלא מתחשק לי לבזבז כסף ולהזמין שיפוצניק על כל דבר קטן, ושלא לדבר על תחזוקה של זוגיות חדשה כשאין לי אפילו דקה קטנה לעצמי. וזו רק טיפה קטנה, בתוך ים של קושי, בלבול ענק, ופשוט חסר אונים מוחלט. ואני, אני פשוט נעלמתי תחת הלחץ והמרוץ שלא נגמר, סביב לדעת ולהספיק את הכול".

בתוך כל הקושי הזה חיפשה אביטל שמישהו יעשה לה קצת סדר. לאחר שלא הצליחה למצוא החליטה לקחת את המושכות בידיים. "מתוך האינסטינקטים הקהילתיים שלי רציתי להקים קהילה שתיתן את המענה והכלים לנשים שמתגרשות", היא מוסיפה ומספרת לנו, "זו לא הקבוצה הראשונה שלי. אני די פעילה בכל הקשור לפייסבוק ומחוצה לו. מאז ילדתי את בתי הבכורה אני מנהלת את קבוצת 'מאמות בחופשת לידה בכפר סבא', שהועברה אלי ממישהי אחרית, ושיש בה למעלה מ-4.5 אלף נשים. ניהלתי את פרויקט 'סירי לידה' בעיר, הפקתי אירועים שונים בעיר, וזו הדרך שלי להתמודד עם הגירושים שהיו טלטלה עבורי וכך גם לעזור לנשים נוספות. בגירושים, גם אנשים שמחשיבים את עצמם מאוד חזקים ולא רגשיים חשים את זה. נשים בפרט עוברות טלטלה מאוד גדולה – בלי קשר למי יוזם את הפרידה. לכן צריך יד מכוונת וידע כדי לעשות סדר בכאוס שאת נקלעת אליו".

איך את מספיקה גם לעזור לנשים אחרות בתוך כל העומס הזה של החיים?

"נכון שאני מאוד עמוסה, אבל משלבים את זה. כשיש לך מטרה ומסר שאתה רוצה להעביר, אתה תמצא את הזמן לעשות את זה גם כשאין זמן".

ומה עם גברים בהליכי גירושין, יוכלו לקבל עצות מכן?

"הם יכולים לפנות בפרטי, אבל הקבוצה היא לנשים בלבד. בהמשך אפשר לשקול לפתוח גם קבוצה לאבות גרושים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר