בגלל הקורונה: עורך דין מהרצליה הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד סין על סך 100 מיליארד שקל

עו"ד ד"ר שמואל סעדיה מהרצליה מבקש להגיש את התביעה הייצוגית בשם כל תושבי מדינת ישראל: "אם אפסיד במחוזי אעלה לעליון. לא נצליח פה נלך לבית משפט בינלאומי"

פורסם בתאריך: 1.4.20 12:13

עו"ד ד"ר שמואל סעדיה שעומד בראש עמותת הרצליה למען תושביה הגיש שלשום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרפובליקה העממית של סין על סך 100 מיליארד שקל, בשם כל תושבי מדינת ישראל. לטענתו, משבר הקורונה הקשה בעולם ובישראל בפרט פגע פגיעה קשה באזרחי המדינה מבחינה רפואית, כלכלית ונפשית. הוא מאשים את סין בהתנהלות רשלנית שגרמה למגיפה ואף טוען כי ייתכן שסין עשתה זאת בכוונת זדון.

בבקשה לתביעה הייצוגית נכתב: "לפי הידוע מקורו של הנגיף הינו בסין, במחוז חוביי, בעיר ווהאן. לפי דעה אחת מקורו של הנגיף בשוק בשר בו נמכר בשר מחיות שונות ללא פיקוח תברואתי הולם וזאת ברשלנות של ממשלת סין ואדישות לשלום הציבור, ולשלום אזרחי העולם, וכעת מסתבר ביתר שאת באדישות לאנושות כולה. במסגרת דעה רווחת זו מקורו של הנגיף הינו בממכר של עטלפים ו/או חיות אחרות בלתי מפוקחות למכירה ולאכילה. לפי דעה נוספת, חמורה יותר, מקורו של הנגיף במכון ביולוגי בעיר ווהאן – מכון ווהאן לוירולוגיה ומשם, לפי הנטען, יצא הנגיף במכוון ו/או בזדון ו/או ברשלנות רבתית ו/או ברשלנות ו'זלג' לשאר מדינות העולם – וכל זאת כאשר מדיניות נכונה של סין בוודאי יכולה היתה למנוע את זליגתו של הנגיף מחוץ לגבולותיה ו/או לעמוד במועד על ההתפרצות ו/או ליתן התראה מספקת לשאר אומות העולם".

עו"ד סעדיה, אנשים שיקראו את זה יחשבו שזאת בדיחה או שאתה מנסה לעשות לעצמך יחסי ציבור. מה תגיד להם?

"תמיד יש אנשים שירצו לראות בשלילה או באופן כזה או אחר מעשה של פלוני או אמירה של פלוני. אין לי בעיה איתם. תמיד אפשר לראות כל דבר בכל צורה שרוצים. כשמדליקים אור אז האלומה לא יכולה להאיר את כל העולם, יש גם נקודות אפלות. מטבעו וטיבו של האדם שגם יחפש לומר דברים כאלה ואחרים. אני יש לי תפישת עולם אחרת: אני אומר אדרבה, מצא את המעלות שבחברך ולא להפך. כל אחד יסתכל לפי זווית הראייה שלו, זה כל היופי, לקראת פסח, שאדם יש לו חירות לחשוב, לומר ולעשות מה שהוא חושב לפי תפישת העולם שלו".

ד"ר עו"ד שמואל סעדיה

ד"ר עו"ד שמואל סעדיה

למה היה חשוב לך להגיש את התביעה הייצוגית?

"אם אדם לא עושה מעשה ורק מדבר ולא מחבר פאזל אחד ועוד אחד ועוד אחד ולא יוצא באומץ להגן על ציבור, על נשים על אזרחים ועל העניין של המדינה, על הציונות, היהדות, על הערכים הנאורים של העולם המערבי התרבותי ובכלל על האנושות בכללותה כי כולם בסך הכל נבראו בצלם האלוקים וכולם שווים וצריכים הגנה. אם אף אחד לא יעשה את זה ויחשוש מהעוצמה של סין אז אני אחוש שאני לא אמלא את חובתי, לא כאיש ציבור או עורך דין אלא כאדם. אם אני אעמוד מהצד ואצפה במה שקורה ולא אקים קול זעקה על פי החוק ועל פי הדין אני ארגיש שאני מועל באמון של מה שניתן בי כאדם. זו הסיבה שעשיתי מעשה".

ציינת בתביעה שבארצות הברית הגישו תביעה ייצוגית נגד סין. למה לא להצטרף אליהם?

"קודם כל אני טוען שיצטרפו אלינו היהודים הישראלים כי אנחנו יותר מוכשרים מכולם. כל אחד יעשה בחלקת האלוהים שלו הקטנה או הגדולה את מה שהוא חושב לנכון לעשות ובסוף כוחות האור מתאחדים כנגד כוחות הרשע והחושך, כל אחד בזווית שלו".

מה אם לא יאשרו לך את התביעה הייצוגית?

"זה לא ישמח אותי. אני אמצה את כל ההליכים האפשריים. אני אפסיד במחוזי אז אני אעלה לעליון. לא נצליח פה נלך לבית משפט בינלאומי. זה חובה עלינו לנקוט בצעדים".

כבר היו פניות של תושבים שרוצים להצטרף לתביעה?

"היום התקשרו מרמת אביב בעלי רשתות של תחנות דלק ובעלי נכסים ואנשים שנפגעו, ככל שזה יקבל יותר תאוצה וזה יגיע לתודעת הציבור ויהיה גם איזשהו מהלך משפטי שייתן תקווה אז יצטרפו עוד רבים. גם אם לא יצטרפו זו תביעה ייצוגית וזה למען הציבור ולא למעני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיא

    כסף כסף מחכה את האמריקאים…שכח שהוא מתעסק עם סינים…הם גונבים את העולם כבר כמה עשורים.חושב שגילה את אמריקה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר